BEG airport status
[VIDEO REPORTAŽA] Predstavljen projekat Sky Wolf – prvi srpski kompozitni verylight avion

[VIDEO REPORTAŽA] Predstavljen projekat Sky Wolf – prvi srpski kompozitni verylight avion

BEOGRAD – Kompanija Composite Technology Team predstavila je na beogradskom sajmu Tehnike i tehničkih dostignuća svoj najambiciozniji projekat do sada. Tango Six otkriva njihove planove za izgradnju sopstvene fabrike koja će uskoro jedina u zemlji imati autoklav.

 
2014-05-14 14.45.51
 
Usklađivanje Srbije sa svetskim standardom izumiranja Cesni i Pajpera proizvedenih 60-tih i 70-tih godina ide po planu i organski. Besmisao obuke za PPL dozvolu kada jednostavno želite da letite neobavezno, po lepom vremenu i vikendom, jasna je većini domaćih sadašnjih i budućih letača. Letelišta u Zemun Polju, Vojki, aerodrom Smederevo a odnedavno i Preljina talas su novog trenda kante sa autobenzinom i demistifikacije letačkog „poziva“ – bukvalno svako može postati vikend-letač i to sa relativno malo para.
 
2014-05-14 16.32.16
 
Srbija trenutno proizvodi i sastavlja dve letelice, vojnog trejnera Lastu i nekoliko modela kraljevačke fabrike Aero East. Tango Six je juče imao zadovoljstvo da upozna ljude iz kompanije Comoposite Technology Team koji planiraju da za manje od dve godine postanu treći srpski proizvođač aviona – sa letelicom koji zaista predstavlja tehnološki i generacijski iskorak. Reč je o projektu Sky Wolf – ultralakom (preciznije verylight) potpuno kompozitnom dvosedu ukupne planirane mase 280 kilograma koji će ispunjavati VLA (evropske) i LSA (S. Amerika) uslove sertifikacije. Mock-up kabine po najavi proizvođača trebalo bi da bude gotov do kraja ove godine i proizvodnja, čiji su finansijski preduslovi ispunjeni, krenula bi krajem sledeće godine kompletiranjem prvog funkcionalnog prototipa.
 
2014-05-14 16.32.24
 
Kompanija Composite Technology Team ima ozbiljne planove za nastavak rada u proizvodnji kompozita i u tom cilju najavljuju i nabavku autoklava koji će takođe biti prvi u zemlji.

Pogledajte video reportažu koju smo snimili sa glavnim inženjerom kompanije Petrom Matunovićem u kojoj detaljnije predstavlja projekat aviona, njihove prethodne projekte bespilotnih letelica i planove za buduću proizvodnju u sopstvenom prostoru.
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Sta je dobrih vesti u zadnjih par dana!!!
Samo napred. Da ih bude jos vise i jos boljih!

Odgovori
Ci

Bravo za ovu mladu firmu i mladog gospodina inzenjera. Nadam se da ce se neko iz vlasti setiti da podrzi ovakav projekat.

Odgovori
Jo

Bolje je za njih da ih se niko iz vlasti ne seća i da ne zna za njih, već da sami rade svoj posao. Jer ako im se nakače razni paraziti upropastiće i ovu firmu kao što su i sve čega su se dotakli.

In

Dobra stvar u svakom slučaju, ali ima još mnogo prostora za napredovanje. Za početak predlažem im da poprave tekst na web sajtu na englaskom jeziku jer je pun grešaka, gramatičkih i u spelovanju. Kad to čita neko kome je engleski maternji jezik sve to deluje veoma neozbiljno. Ja sam hteo da pošaljem link kolegama, ali neću da ih brukam ove mlade ljude dok ne isprave tekst. Prva pomisao je ako im je loš engleski kakva bi bila komunikacija sa njima i drugo kakav je kvalitet dokumenata koje oni proizvedu ako ne mogu tri stranice na web prezentaciji da urade kako valja. Puno sreće u budućem radu, ali vam predlažem da kad radite nešto uradite pošteno i do kraja. The devil is in the details.

Odgovori
ct

Postovani Inzenjeru UK, sajt nase firme nigde nije dat u tekstu. Sajt je u fazi izrade i tekst je stavljen od strane dizajnera kako bi dobio formu. Zbog velikih obaveza time se trenutno ne bavimo. Zahvaljujem na Vasim sugestijama, ali veci deo komentara zvuci maliciozno i nema veze sa predstavljenim projektom. Na kraju samo da napomenem da mi sve radimo posteno, a i do kraja. Imacete prilike da to uskoro i vidite. Srdacan pozdrav, Petar

Odgovori
sr

Dragi Petre,

Svaka kritika je sansa sa napredovanjem. Bolje da vam neko kaze svoje misljenje o vasem radu nego da suti. Nakon 20 godina u inostranstvu i dalje se sokiram koliko nasi ljudi negativno reaguju na bilo kakav vid kritike (pozitivne ili negativne). Nemojte i vi da spadete u tu grupu ljudi. Kritika nije poziv na diskusiju i opravdanja vec prilika da vidite kako vas drugi vide. To je nevjerovatno bitno za bilo kakav napredak, narocito ako vi nudite proizvod javnosti.

Imam veliku srecu i privilegiju da radim sa proizvodnjom vazduhoplova. Kada sam vidjeo ovu video-prezentaciju (Hvala puno Tango Six – uvijek imate interesantne teme!) meni je srce bilo puno jer sam i Srbin i zaljubljenik u avijaciju i to mi je, sto se kaze, zanat.

Uprkos mojoj zanesenosti i entuzijazmom, uocio sam iste detalje kao i InzenjerUK. Nadam se da cete iskoristiti kritike na pozitivan nacin. Konkurencija u avio-industriji je paklena. Prvi utisci su veoma bitni!

"sajt nase firme nigde nije dat u tekstu." – Ne, nije. Ali, fino pise adresa za vas sajt na trupu modela vaseg aviona – vi pravite reklamu za vasu firmu, vase ime i vasu reputaciju preko internet stranice koja je u fazi izrade.

"sajt je u fazi izrade i tekst je stavljen od strane dizajnera kako bi dobio formu. Zbog velikih obaveza time se trenutno ne bavimo." – Onda ga sklonite. Kupce ne intersuje zasto vas sajt ne radi. Ne pravite reklamu za sajt u fazi izrade.

"Na kraju samo da napomenem da mi sve radimo posteno, a i do kraja. Imacete prilike da to uskoro i vidite." – Ja polazim od toga da ljudi koji se bave ovako zahtjevnim zanimanjem rade posao posteno i do kraja. Drugacije ne moze.

Ako cete saradjivati sa Zapadom i koristiti engleski, to je samo do vas koliko cete vremena i energije odvojiti na usavrsavanje jezika. Licno mislim da je to veoma pametna investicija za sve koji su u avio industriji.

To bi vam bio mini peer-review, bez ikakve malicioznosti.

Kao sto kolega rece – The Devil is in the details. Zaista. Ja imam, cini mi se, stotinu pitanja o vasem avionu, ali cu se strpiti dok ne vidim demo ili prototip.

Dakle, puno srece u radu. Zelim vam iskreno sve najbolje i da uskoro vidimo vas avion na nasem nebu.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj