BEG airport status
[UŽIVO] Isporučen prvi A350 XWB: „Odlaganje nema veze sa Erbasom“

[UŽIVO] Isporučen prvi A350 XWB: „Odlaganje nema veze sa Erbasom“

BEOGRAD – U Tuluzu je upravo završena konferencija za novinare povodom isporuke prvog Erbasa (Airbus) A350 XWB kompaniji Katar Ervejz (Qatar Airways) nakon što je događaj zakazan za 13. decembar, otkazan dan ranije bez detaljnog objašnjenja.

 
 
Untitled-1
 
 
Na današnjoj konferenciji za medije održanoj u sedištu Erbasa u Tuluzu, na kojoj je prisustvovalo preko 150 predstavnika medija iz celog sveta, govorili su čelnici Erbasa, Katar Ervejsa i proizvođača avionskih motora Rols-Rojs (Rollce-Royce). Ceremonija isporuke koja je ranije najavljena, otkazana je u poslednjem trenutku bez detaljnog objašnjenja, da bi se danas konačno odigrala.
 
B5dUhO8IgAAM73i.jpg_large
 
Akbar Al Baker, prvi čovek Katar Ervejsa, se zahvalio čelnicima Erbasa i Rols-Rojsa na saradnji i izrazio veliko zadovoljstvo činjenicom da će kompanija na čijem je čelu, prva uvesti u saobraćaj ovaj revolucionarni avion. Prema njegovim rečima, Katar Ervejz je bio „katalizator“ prodaje i razvoja ovog projekta kada je još pre 7 godina poručeno 80 jedinica Erbasa A350 XWB za kompaniju iz Zaliva:

– Neophodno je konstantno raditi na poboljšanju putničkog iskustva, i podizati ga nove visine, što mi upravo činimo sa ovim avionom. On je revolucionaran po više pitanja: dizajna, putničkog iskustva i odnosa prema životnoj sredini.

Ponosni smo što imamo najtiši i „najzeleniji“ avion na svetu. Erbas A350 XWB je avion koji će obeležiti ovu deceniju, jer neće biti novodizajniranog tipa aviona u narednih deset godina“ – zaključio je Al Baker.
 

 
Untitled-3
 
Za kraj svog izlaganja, prvi čovek Katar Ervejsa, naveo je velike zasluge kompanije Rols-Rojs koja je specijalno za A350XWB flotu, razvila najefikasniji veliki mlazni motor na svetu, koji emituje 25% manje ugljen-dioksida u atmosferu od svoje trenutne konkurencije, navodeći da je Rols-Rojs Trent XWB najtiši motor u avioindustriji.
 

 
Bilo je za očekivati da će stručna javnost biti zainteresovana za razlog odlaganja isporuke, pa je Akbar Al Baker, prvi čovek Katar Ervejsa danas rešio i tu „misteriju“.

– Znam da ste očekivali neki senzacionalan odgovor, ali nažalost moraću da vas razočaram – odgovorio je Al Baker francuskoj novinarki.

– Odlaganje nema nikakve veze sa kompanijom Erbas već sa dobavljačima koji su se bavili opremanjem entreijera, koji je morao da zadovolji visoke standarde naše aviokompanije. Sa druge strane, avion je zapravo isporučen i pre krajnjeg roka koji je dogovoren sa Erbasom koji je isticao tek 31. decembra, objasnio je Al Baker.
 

 
Fabris Brežer (Fabrice Bregier) je pored formalnih izraza zahvalnosti iskoristio priliku da kroz šalu naglasi prvom čoveku Katar Ervejsa da su oni zahtevna mušterija ali nekada i „pomalo previše zahtevna“. Sa druge strane, Brežer misli da nakon ovog iskustva, svaka naredna saradnja sa ostalim kompanijama će biti znatno lakši posao zahvaljujući visokim standardima koje je proizvođaču iz Tuluza postavio Katar Ervejs.
 
Untitled-4
 
Na kraju konferencije bilo je i pitanja vezanih za aktuelnu temu programa Erbasa A380, gde je Akbar Al Baker stao na stranu Erbasa i rekao da je menadžment kompanije jako zadovoljan ovim avionom i da ne vidi šta bi Erbas trenutno mogao da uradi da učini ovaj avion još boljim:

– Mi ne učimo prozvođače kako da naprave avion, mi im samo pomažemo u tome na osnovu svojih iskustava – zaključio je Al Baker.
 

 
Erbas A350 XWB već u januaru naredne godine ulazi u komercijalni saobraćaj i tada zvanično počinje tržišno takmičenje sa njegovoim glavnim konkurentom iz Sijetla – Boingom 787 Drimlajner (Boeing 787 Dreamliner). Drimlajner je za sada u prednosti što se tiče broja poručenih jedinica sa 1055 naspram 778 porudžbina, koliko ih je stiglo u sedište Erbasa u Tuluzu.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

    u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

    28. Apr 2025.Pogledaj

    Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

    Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

    28. Apr 2025.Pogledaj

    Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

    28. Apr 2025.Pogledaj

    Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

    Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

    28. Apr 2025.Pogledaj