BEG airport status
Novi Pipistrelov električni demonstrator obećava smanjenje troškova letenja za 70%!

Novi Pipistrelov električni demonstrator obećava smanjenje troškova letenja za 70%!

BEOGRAD – Na svoj 25 rođendan Pipistrel je predstavio novu letelicu – u pitanju je koncept demonstrator električnog pogona nove generacije nazvan WATTsUP. Novi trejner će široj javnosti prvi put biti otkriven u Francuskoj 30. avgusta na Salon de Blois aeromitingu.

 
 
IMG_0095
 
WATTsUP je razvijen u saradnji sa Simensom koji je obezbedio ključne komponente za električni pogon letelice koja će predstavljati novu generaciju električnih aviona slovenačkog proizvođača. U Pipistrelu sa ponosom ističu da je svaki detalj novog koncepta ciljano unapređen u odnosu na njihove prethodne elektro-projekte:

– Cilj je bio da dobijemo još lakšu i pouzdaniju letelicu. Električni motor od 85 Kilovata teži samo 14 kilograma i ima više snage od popularnog Rotaxa 912 koji se često koristi na ultralakim i letelicama LSA kategorije. „Pakovanje baterija“ od 17 Kilovat časova je dizajnirano po fail-safe udvojenom principu i može biti lako kompletno zamenjeno za nekoliko minuta ili napunjeno za manje od sat vremena zahvaljujući novoj generaciji Pipistrelove Battery Management tehnologije.
 
IMG_0118
 
Sa uvek prisutnim porastom cene goriva vreme je da redefinišemo pristup obuci pilota. Naše rešenje je prvi praktični, u potpunosti električni, avion za obuku letača. Tehnologije razvijene posebno za ovaj demonstrator mogu sniziti troškove ab-inito obuke čak za 70%. Takođe, bićemo u stanju da eliminišemo štetne CO2 emisije kao i buku. Avion ispunjava ASTM LSA standarde kao i poslednje standarde za električno pogonjenje letelice. WATTsUP je već sertifikovan u Francuskoj i očekujemo da će ga u skoroj budućnosti još zemalja validirati. Ovo je naš 5 projekat električne letlice, drugi koji će rezultovati komercijalnim proizvodom. – reči su Iva Boscarola, direktora kompanije.
 
IMG_0174
 
Pipistrelov partner na ovom projektu Simens tvrdi da svet polako prelazi na električni pogon, bilo da je u pitanju vazdušni, kopneni ili vodeni saobraćaj:

– Razvijamo sisteme za električni pogon sa najpovoljnijim odnosom snaga – težina za vazduhoplovnu primenu. Jedino na ovaj način ova industrija može rešiti probleme rastućih cena goriva, porasta tražnje i novih striktnih standarda u ekologiji. Inovacije koje ćemo primeniti na WATTsUP-u biće ključne u pokušajima da učinimo avijaciju održivom u dužem vremenskom periodu. Opcije za električni pogon su skalabilne i možemo sa velikim entuzijazmom očekivati da će ga u budućnosti koristiti i veće letelice. – rekli su u Simensu.

Očekuje se da WATTsUP postane serijski proizvođena letelica od 2015. godine sa cenom ispod 100.000 evra.

Slovenačka kompanija pionir je u razvoju letelica na električni pogon još od 2007. godine. Za svoje inovativne pristupe u industriji dobili su nagradu 2010. godine od strane Evropske poslovne asocijacije. Njihov Taurus Electro G2 dobio je Lindbergovu nagradu, dok je četvorosed Taurus G4 osvojio NASA-in Green Flight Challenge 2011. godine. Pre nekoliko nedelja Pipistrel je na atraktivan način prikazao pouzdanost svoje nove Pantere koja će takođe imati opciju hibridnog i električnog pogona.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj