BEG airport status
ATR dobio EASA sertifikaciju za novu avioniku u seriji 600

ATR dobio EASA sertifikaciju za novu avioniku u seriji 600

BEOGRAD – Proizvođač regionanalnih propeleraca iz Tuluza, pre par dana ponosno je objavio da je dobio sertifikaciju od Evropske agencije za bezbednost aviosaobraćaja za novimplementiranu avioniku na tipovima ATR 42-600 i ATR 72-600.

 
 
ATR -600 series cockpit  general view
 
 
Dozvole koje je ATR dobio odnose se na tri sistema u kokpitu u navedenoj ATR – 600 seriji: LPV (Localizer Performance with Vertical guidance), RNP-AR 0.3 (Required Navigation Performance with Authorization Required) i V-NAV (Vertical Navigation). Ova najnovija poboljšanja omogućiće poslednjoj generaciji ATR-ova da tačnije i bezbednije prate prilazne trajektorije zahvaljujući satelitskoj navigaciji, bez potrebe za bilo kakvim zemaljskim navigacionim uređajima.

LPV je sistem koji omogućava prilazne procedure zasnovane na GPS podacima sa geostacionarnih satelita, koji omogućava avionu navigaciju po vertikalnim i horizontalnim osama, bez potrebe za podršku sa zemaljskih navigacionih uređaja. Ovaj sistem je posebno koristan za aerodrome koji nisu opremljeni ILS-om (Instrument Landing Sistem), gde se pre svega misli na određene regionalne aerodrome koji nemaju odgovarajuću infrastrukturu.

RNP – AR 0.3  omogućava letelici da prati navigacione trajektorije sa većom tačnošću, kao i bolje uočavanje potencijalnih prepreka na aerodromima sa složenim i teškim prilazima. Takođe, ova nova funkcija se koristi u upravljanju saobraćajem u jako zakrčenim aerodromima ili za postupke redukcije buke.

VNAV, povezan sa autopilotom, daje smernice za vertikalno navođenje aviona kontrolisano Flight Management Systemom. Na osnovu proračuna FMS-a, autopilot navodi avion da prati određeni vertikalni profil i na taj način se se preciznije definišu silazne i prilazne putanje, pružajući veću sigurnost u smislu mogućeg prisustva prepreka. VNAV značajno smanjuje opterećenje pilota na prilazima aerodromima.

Direktor ATR-a za inženjerski segment proizvodnje, pozdravio je dobijanje ovih sertifikata koje će, prema njegovim rečima, pomoći ATR avionima serije 600 da budu efikasniji, ekonomičniji i prilagodljiviji:

– Veoma nam je drago što našim korisnicima možemo da ponudimo poslednje inovacije u smislu navigacionih pomagala i da im olakšamo svakodnevne operacije, dok istovremeno povećavamo bezbednost u avijaciji i pomažemo smanjenje zagušenja na određenim aerodromima.
 
ATR-72-600-BangkokAirways(1)
 
Takođe, ATR je u Tuluzu svečano uručio Bangkok Airways-u prvu od devet ATR -600 letelica koje će biti isporučene do 2017. godine. Ovi novi turboprop modeli proizvođača iz Tuluza sa 70 sedišta pridružiće se, u floti Bangkok Airways-a, svojim prethodnicima iz serije 500 kojih ova kompanija trenutno ima 8. U azijsko-pacifičkom regionu trenutno leti preko 300 ATR aviona u čak 50 različitih kompanija raspoređenih u 23 zemlje, a koliko su ovi regionalni turbopropovi tamo popularni govori činjenica da se broj ATR-ova od 2004. godine utrostručio.
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Q4

    Lepo izgleda, mada ja i dalje mislim da je Q400 tu superiorniji…mozda ne i ekonomicniji (kao np. u "high speed cruise" rezimu) ali definitvno bi dao prednost u odnosu na ovaj ATR.

    Odgovori
    Ni

    Q400 ima vrlo ogranicene VNAV mogucnosti, cak ni FMS nije ni blizu ozbiljnim avionima.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miika na: Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

    Srbo, uz dužno poštovanje, ali namazi se tretiraju isto kao i tečnosti. Ako su u pakovanjima do 100 ml, sve je OK. No, u slučaju da prelaze tu količinu, onda se oduzimaju. Tako je u celom svetu što se tečnosti u ručnom prtljagu tiče.

    23. Feb 2025.Pogledaj

    Vladimir na: EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

    Trebalo bi proveriti stanje tih aviona. Sa silnim delovima koje imamo i koje imaju Madjari, trebalo bi da moze da se osposobi bar neki dvosed za obuku. Relativno mladi avioni, pojedini sa veoma malo naleta. Ako zmajevi nisu naceti rdjom, mogao bi se neki primerak sklopiti za obuku mladih pilota. Taman da se malo sacuvaju…

    23. Feb 2025.Pogledaj

    Mohikanac na: EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

    Tako je, jedina briga u celom vazduhoplovnom svetu su piloti i njihova plata. I tako od 1916.g. Pri tome namerno zanemarujete, ili kao većina ovde slučajnih prolaznika, nikada niste ni znali, da je za razliku od 24-30meseci da se od nule postane pilot airliner na A380 ili 787 ili "čak" 12-18 meseci da se u…

    23. Feb 2025.Pogledaj

    Nikola P. na: [IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

    Nasa vojska nije na nista visem nivou od 1999 godine (kada uporedimo napadne i odbrambrene sisteme tj. razvoj tehnologije za poslednjih 25 godina), a brojcano je znacajno manja u odnosu na period kada nas je NATO napao. Naime, kada bi se ne daj boze tako nesto desilo danas, napaili bi nas sa avionima 5. generacije…

    23. Feb 2025.Pogledaj