BEG airport status
ATR dobio EASA sertifikaciju za novu avioniku u seriji 600

ATR dobio EASA sertifikaciju za novu avioniku u seriji 600

BEOGRAD – Proizvođač regionanalnih propeleraca iz Tuluza, pre par dana ponosno je objavio da je dobio sertifikaciju od Evropske agencije za bezbednost aviosaobraćaja za novimplementiranu avioniku na tipovima ATR 42-600 i ATR 72-600.

 
 
ATR -600 series cockpit  general view
 
 
Dozvole koje je ATR dobio odnose se na tri sistema u kokpitu u navedenoj ATR – 600 seriji: LPV (Localizer Performance with Vertical guidance), RNP-AR 0.3 (Required Navigation Performance with Authorization Required) i V-NAV (Vertical Navigation). Ova najnovija poboljšanja omogućiće poslednjoj generaciji ATR-ova da tačnije i bezbednije prate prilazne trajektorije zahvaljujući satelitskoj navigaciji, bez potrebe za bilo kakvim zemaljskim navigacionim uređajima.

LPV je sistem koji omogućava prilazne procedure zasnovane na GPS podacima sa geostacionarnih satelita, koji omogućava avionu navigaciju po vertikalnim i horizontalnim osama, bez potrebe za podršku sa zemaljskih navigacionih uređaja. Ovaj sistem je posebno koristan za aerodrome koji nisu opremljeni ILS-om (Instrument Landing Sistem), gde se pre svega misli na određene regionalne aerodrome koji nemaju odgovarajuću infrastrukturu.

RNP – AR 0.3  omogućava letelici da prati navigacione trajektorije sa većom tačnošću, kao i bolje uočavanje potencijalnih prepreka na aerodromima sa složenim i teškim prilazima. Takođe, ova nova funkcija se koristi u upravljanju saobraćajem u jako zakrčenim aerodromima ili za postupke redukcije buke.

VNAV, povezan sa autopilotom, daje smernice za vertikalno navođenje aviona kontrolisano Flight Management Systemom. Na osnovu proračuna FMS-a, autopilot navodi avion da prati određeni vertikalni profil i na taj način se se preciznije definišu silazne i prilazne putanje, pružajući veću sigurnost u smislu mogućeg prisustva prepreka. VNAV značajno smanjuje opterećenje pilota na prilazima aerodromima.

Direktor ATR-a za inženjerski segment proizvodnje, pozdravio je dobijanje ovih sertifikata koje će, prema njegovim rečima, pomoći ATR avionima serije 600 da budu efikasniji, ekonomičniji i prilagodljiviji:

– Veoma nam je drago što našim korisnicima možemo da ponudimo poslednje inovacije u smislu navigacionih pomagala i da im olakšamo svakodnevne operacije, dok istovremeno povećavamo bezbednost u avijaciji i pomažemo smanjenje zagušenja na određenim aerodromima.
 
ATR-72-600-BangkokAirways(1)
 
Takođe, ATR je u Tuluzu svečano uručio Bangkok Airways-u prvu od devet ATR -600 letelica koje će biti isporučene do 2017. godine. Ovi novi turboprop modeli proizvođača iz Tuluza sa 70 sedišta pridružiće se, u floti Bangkok Airways-a, svojim prethodnicima iz serije 500 kojih ova kompanija trenutno ima 8. U azijsko-pacifičkom regionu trenutno leti preko 300 ATR aviona u čak 50 različitih kompanija raspoređenih u 23 zemlje, a koliko su ovi regionalni turbopropovi tamo popularni govori činjenica da se broj ATR-ova od 2004. godine utrostručio.
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Q4

    Lepo izgleda, mada ja i dalje mislim da je Q400 tu superiorniji…mozda ne i ekonomicniji (kao np. u "high speed cruise" rezimu) ali definitvno bi dao prednost u odnosu na ovaj ATR.

    Odgovori
    Ni

    Q400 ima vrlo ogranicene VNAV mogucnosti, cak ni FMS nije ni blizu ozbiljnim avionima.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

    12. Dec 2024.Pogledaj