BEG airport status
Dom srpskih pilota u Rusiji: 116. školski centar za borbenu primenu lovačke avijacije Ruski trenažni dvosedi MiG-29UB u bazi Privoložskij sa mešovitom rusko-srpskom posadom. / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Dom srpskih pilota u Rusiji: 116. školski centar za borbenu primenu lovačke avijacije

Nakon 26 godina vojni piloti sa ovih prostora ponovo su na nebu Astrahana gde se još sutra održava zajednička rusko-srpska vazduhoplovna vežba “BARS-2015“.

Letačke aktivnosti odvijaju se sa aerodroma Privoložskij a gađanja i raketiranja se obavljaju na poligonu Ašuluk. Domaćin srpskim vazduhoplovcima, među kojima su piloti lovaca MiG-29 i helikoptera Mi-8, je 116. školski centar za borbenu primenu lovačke avijacije.

 

143473_55547468_CQtndMYUcAA0eAO
Ruski i srpski pilot na stajanci / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Ovaj centar za obuku je direktno potčinjen Komandi ruskih Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) a u svom sastavu ima dve eskadrile koje lete na avionima MiG-29 kao i detašman transportnih helikoptera Mi-8 i lakih transportnih aviona An-26.

Aerodrom Privoložskij koji je u upotrebi od 1963. godine nalazi se veoma blizu obale Kaspijskog mora a u blizini baze nalazi se i vojni poligon Ašuluk na kome se nalazi 42. školski centar za borbenu primenu sistema za PVD.

Zadatak 116. UCBPIA je da obučava pilote lovačkih aviona za borbenu primenu vazduhoplova kako što se tiče vazdušnih borbi tako i u dejstvima po ciljevima na zemlji. U toku obuke rešavaju se problemi operativnog korišćenja, održavaju bojeva gađanja, raketiranja i bombardovanja a u centru se obučavaju i pripadnici vazduhoplovnotehničke službe.

U prošlosti je još jedan od zadataka bio i osvajanje nove tehnike koja se uvodi u naoružanje. Takođe, gotovo svaka borbena vazduhoplovna jedinica u sastavu PVO je imala prebaziranje na aerodrom Privoložskij sa svojom tehnikom da bi na poligonu Ašuluk imala borbena dejstva kako bi se ocenila operativna sposobnost jedinice.

MIL4-900
Pred samo poletanje trenažnog dvoseda, u prvoj kabini ruski a u drugoj srpski pilot / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Osim VVS na obuku i gađanja su u periodu od 1960. do 1991. dolazili i piloti iz drugih država kako iz zemalja bivšeg Varšavskog pakta kao što su Istočna Nemačka, Čehoslovačka, Poljska, Mađarska, Bugarska, Rumunija tako i iz drugih zemalja poput Albanije, Kube, Viijetnama, Južnog Jemena i Jugoslavije.

Iz ovog razloga 116. UCBPIA je tokom 80-tih godina 20. veka u svom sastavu imao tri eskadrile od kojih je jedna bila opremljena lovcima presretačima MiG-21bis i trenažnim dvosedima MiG-21UM a dve ekadrile su imale lovce MiG-23MF/ML/MLD i trenažne dvosede MiG-23UB. Od 1994. u upotrebi su i lovci MiG-29.

Danas se u sastavu ove jedinice nalaze dve eskadrile sa oko 30 aviona MiG-29.

To je jedina jedinica VKS Rusije koja trenutno koristi varijantu 9-12 ali i izvozne verzije 9-12A (varijanta za zemlje VU) i 9-12B (varijanta za ostale korisnike). Pored 9-12 tu su i trenažni dvosedi MiG-29UB u varijantama 9-51/A/B.

Detašman koji se koristi za traganje i spasavanje ali i za transport koristi helikoptere Mi-8MT/MTV i avione An-26.

DSC_6520-900
Helikopter Mi-8 sa mešovitom rusko-srpskom posadom. Na nosačima naoružanja su oakčeni lanseri B-8V-20 sa nevođeni raketnim zrnima S-8 80 mm / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Ašuluk je vojni poligon u Astrahanskoj oblasti istočno od grada Astrahanj. Na njemu se održavaju vojne vežbe sa upotrebom oružija, ispitivanje i bojevo gađanje raketnih sistema za protivvazduhoplovna dejstva. Za vreme SSSR poligon se prostirao na teritorijama dve republike, Rusije i Kazahstana a danas ovaj poligon obuhvata površinu 120 x 38 km dok je bezbednosna zona ograničena na 20650 hektara.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

In

Ih kad se setim, ovako smo i mi nekad skolovali razne iz Libije, Alzira i slicnih zemalja….

Samo moram da primetim da smo ih mi pustali da lete iz prednje kabine i cak da lete solo a ne ovako ko putnici u drugoj kabini…..takodje bode oci da Ruski instruktori lice ko da imaju 25-27 godina a nasi ucenici oko 40-42……

Eeee sudbino….no sve moze da se spinuje medijski ko uspeh……

Odgovori
Pe

Da, zlatna vremena Zemunika od prije 30, 40 godina.

Lete neki od njih i dalje iz prednje kabine
http://i.imgur.com/brG2vdS.jpg

Od 2017. kada se napokon dovrši MATC u Zemuniku još i više http://www.morh.hr/images/stories/morh_2014/pdf/Pametna_obrana_03062014.pdf

Pe

Vi neki bi i dalje nabavljali MiG-29?
Rusija, matična država konstruktor i proizvođač MiG-a 29, autor teksta navodi slijedeće:

“To je jedina jedinica VKS Rusije koja trenutno koristi varijantu 9-12 ali i izvozne verzije 9-12A i 9-12B.“

MiG-29 od raspada SSSR-a i sredine 90-ih u Zračnim Snagama Rusije je prošlo svršeno vrijeme! Sve kocke, sredstva i snage su bačene na razvoj obitelji aviona Su-27 (Su-30, Su-33, Su-34, Su-35) ili za moderniziraciju na standard Su-27SM3.

MiG-29SMT u sastavu VVS Rusije su samo nesretne Alžirske 29-ke, nikad preuzete, vraćene nakon loše modernizacije i stavljene pod račun za nove Alžirske Su-30MKA.

Kad matična država, u ovom slučaju Rusija napokon UVEDE u sastav svojih zračnih snaga ili MiG-29M ili MiG-35, (ne računajući onih 20 Mornaričkih MiG-29K), onda će i netko drugi da ih nabavi i uvede, prije toga to nema nikakvog smisla!

Odgovori
De

Pero znate li vi koliko varijanti ima letelica Mig 29 ukupno? Proizvod 9-12 je osnovna varijanta koja je usla u naoruzanje 1983 u SSSR-u te njene slabije podvarijante 9-12A za zemlje Varsavskog pakta i jos slabije 9-12B za zemlje van Varsavskog pakta (prvi operater SFRJ) koja je imala unapredjeni radar Safir 23ML preuzet iz MIg 23 ML kod nas dosli 87 i 88. Zato je to i JEDINA jedinica u Ruskom vazduhoplovstvu koja ih koristi! Avioni – Dinosaorusi! Kanije dolazi 29S, njegova eksportna varijanta 29SE, 29SM i podvarijanta SM za Sirijsko RV, 29Gnemacka varijanta i 29GT nemacka varijanta prerade na nato standard (MAPS i Daimler), rumunski sniper (u jednom jedinom primerku), 29 SMT koji je unapredjena verzija B i UB koje su koristili Alzir i Jemen. 29UPG je prilagodjenje SMT standarda potrebama Indije. 29SMP-UBP je peruanska verzija SMT standarda sa digitalnom verzijom radaraN019M1. 29MU1 je ukrajinska verzija. Posle dolaze verzije sa modifikovanim zmajem 29M-Mig 33, 29M2 (MRCA), 29OVT (sa motorom Klimov RD 133 i vektorskim usmerenjem potiska) te 29K, 29 KUB i Mig 35.

Tako da je logicno da srpski piloti lete ono sto imaju kod kuce, a mozda i nesto novije sto nije predmet saznanja novinara!

Mi

Prva država koja je nabavila MiG-29 van Varšavskog pakta nije bila SFRJ već Indija. Ona je krajem 1985. godine preuzela prvih šest MiG-29B/UB od naručenih tada 40 primeraka.

gi

Stara VVS je za osnovni avion izbrala model 9-13, a sada se ti avioni sa dovoljno resursa modernizuju na standard modela 9-17…
9-12 su verzije koje je VVS koristila svega 2-3 godine i koje su imale opremu sa Mig-23 i cim su usvojili 9-13, svi avioni 9-12 su stavljeni na listu za izvoz Warsavskim zemljama, kao i `prijateljskim drzavama`. Ostavljen je 1 deo za obuku i preobuku istih.
SFRJ je shvatila da je usla u `tehnolosku rupu` jer su Mig21 vec zastareli, odustalo se od razvoja J/L-22 (lovacka verzija Orla) u korist prvo F20, a kako je on procenjen neadekvatnim i NA – Novog aviona, ciji razvoj je bio drasticno usporen nedostatkom finansija (Hrvatska i Slovenija su svoj % ulozile u zavrsetak NE Krsko, cija je cena izgradnje skocila za 40%) i odluceno je da se do NA nabavi 2-3 eskadrile novog aviona. SFRJ je preliminarno trazila 56 aviona, ali je inicijalno nabavljeno samo 16 dok su ostali trebali da budu naruceni po TT proveri ovih 16 (plus, Warsavske zemlje su narucile ostale `na stanju`). Kako je rad na NA nastavljen vecim intenzitetom (postojao je strah da ce se odustati od NA u korist Mig29), te VVS nije mogla da obezbedi trazeni broj aviona do 1990-91, a i isporuceni Mig29 su bili slabih TT karakteristika, nastavljen je rad na NA. Samo RV i PVO je planiralo da proda Mig29 po pristizanju NA (RV i PVO je pod Tusom imalo ideju da do 2000. g. u naoruzanju ima NA, J22, G4 i Lastu, dok bi svi ostali avioni bili prodati ili rashodovani, od transportnih aviona bi bili 1 tip do 3t, 1 tip do 6t i 1 tip do 20t, a helikopteri: 1 tip izvidjaca, 1 tip lakog transpornog, 1 tip srednjeg transportnog i 1 tip jurisnog /na osnovu lakog ili srednjeg transportnog helikoptera/).
Inace, general A. Tus, kao jedan od vecih vizionara i osoba koja je shvatila kakva je buducnost RV i PVO, pokrenuo je i izbor jurisnog helikoptera, na kojem je pobedio Mi-24/35, ali je i taj izbor storniran kada i dalja nabavka Mig29… General Tus je 1991., na primopredaji duznosti izjavio – zao mi je sto sam ostavio polunezavrsen projekat modernizacije RV i PVO, koju sam mogao zavrsiti ali politicari nisu dali…

Pe

Ma nemoj?!? Ima ih više znači? Tko bi rekao! Prvi put čujem tako nešto. Evo da i ja pročitam i saznam nešto novo, a ja mislio da je MiG-29 samo jedan, jedini i jedinstven!

Znači u stvarnosti ima na desetine pod verzija 29-ki, a Rusi ih u sastavu svojih zračnih snaga imaju SVE, ukupno na stotine komada raspoređenih u desecima eskadrila! Kada je stvarnost TAKVA zašto onda piloti nisu letjeli na nekoj od posljednjih verzija dvosjeda tipa MiG-29M2, MiG-29KUB, MiG-35D ili barem na MiG-29UBT?

Nego su letjeli na MiG-29UB, zadnji proizveden za Ruske zračne snage 16.10.1992. godine, dakle prije 23 godine, zadnji proizvedeni dvosjedi 2 MiG-29NUB za Maleziju 1997. godine.
http://i.imgur.com/15hMZlk.jpg

Odgovori
De

Pero iznenađen sam! Prvo ako je vežba zajednička postoje dve opcije da se ona održi. Prva opcija je da piloti svake zemlje lete svoje avione. Druga opcija je da piloti obe zemlje (Rusije i Srbije)lete na avionima samo jedne zemlje (Rusije) uzimajući u obzir da ona poseduje tip aviona za koji su obučeni piloti druge zemlje (Srpski piloti). Jer jedino tako mogu biti postignuti zadati ciljevi vežbe! Koliko je meni neukom poznato indiji su isporučeni 2009 modeli 29KUB a u 2016 treba da se potpiše i drugi ugovor za 29 aviona. Ove godine im se iz predhodnog ugovora isporučuje 6 i dogodine još 6.

DK

Amerikanci su do prije par godina upotrebljavali F-16A/B za skolovanje stranih pilota, a cak su koristili stare F-16C/D Block 25/30/32 u ANG eskadrilama. Glavnina F-15C/D su iz 1980ih.

Americka mornarica jos korisiti neki broj F/A-18A/B a i vecina F/A-18C/D su stari.

Jedini razlog zasto se rijesavaju F-16C/D-25/30/32 je zasto su smanjili broj eskadrila! .

Mnogo drzava NATO pakta takodjer koristi avione koji su barem 20 godina stari a u nekim slucajevima skoro 40:

Belgium – F-16A/B
Denmark – F-16A/B
France – Super Etendard, Mirage 2000C/N (do nedavno Mirage F1)
Germany – Tornado IDS
Greece – F-16C/D-30, F-4E
Italy – Tornado IDS, AMX
Netherland – F-16A/B
Norway – F-16A/B
Poland – Su-22/MiG-29
Spain – F/A-18A/B (a do nedavno Mirage F1)
Turkey – F-16C/D-30, F-4E
United Kingdom – Tornado IDS

A da ne pricamo o Hrvatskoj, Rumuniji, Slovackoj i Bugarskoj koji „lete“ pra-stare MiG-21 i stare MiG-29 9-12.

Pe

Sustina je da su piloti imali nalet i bojna gadjanja kako ciljeva na zemlji tako i u vazduhu, pri cemu je uvjezbavana i odbrana od vazdusnog napada. Prema prezentovanom za medije reklo bi se da su uvjezbavani i izvedeni slozeniji takticki zadaci na nivou eskadrile. Rekao bih da je jako bitno pored odrzavanja trenaze nasih pilota 29tki su i neki elementi grupnog letenja koje nazalost nasi piloti nemaju priliku da izvode cesto. Logicno je po meni da je poruka vjezbe da cemo imati spremniju lovacku avijaciju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj