BEG airport status
Budžet Vojske Srbije za 2016: dovoljno samo za preživljavanje Da li će konačno započeti modernizacija aviona G-4? / Foto: Živojin Banković

Budžet Vojske Srbije za 2016: dovoljno samo za preživljavanje

U predlogu vojnog budžeta za 2016. godinu nalazi se mnogo manje detalja nego što je to bio slučaj u nacrtu predloga budžeta za 2015. godinu. Ovoga puta nema posebnih podataka o izdvajanjima za funcionisanje RV i PVO ali se na osnovu predloženog budžeta može zaključiti da će to biti još jedna teška godina za ovaj vid Vojske Srbije.

Predlog je da vojni budžet bude 55.788.602.000 dinara ili skoro 465 miliona evra što je za oko dva miliona evra manje nego što je bio predloženi budžet za ovu godinu. Ipak iskustva iz trošenja projektovanih sredstava tokom proteklih godina kao i rebalansi budžeta govore da su planirana sredstva smanjivana a da plan ulaganja uglavnom nije tekao po planu. Zbog toga će se tek na kraju 2016. videti kako je i koliko uloženo u VS a posebno u RV i PVO.

„Neraspoređeni viškovi iz prethodnih godina“

Kao i do sada, veliki deo novca ide na plate i naknade zaposlenima u MO i VS pa će za ovu namenu država izdvojiti čak oko 280 miliona evra što je oko 60 posto budžeta, kako za plate tako i za socijalne dopinose i davanja, naknade troškova itd.

Vojska Srbije uglavnom nije dobijala ili je dobijala mnogo manje od onoga šta joj je obećano a mnogi projekti obnavljanja sredstava NVO (Naoružanje i vojna oprema) nikada nisu realizovani niti je njihova realizacija započeta.

U budžetskom fondu za naoružanje i vojnu opremu projektovano je da se potroši oko 15,7 miliona evra a u izvorima finansiranja Vojske Srbije spominje se i neraspoređeni višak iz prethodnih godina koji iznosi oko 10,4 miliona evra. Međutim od 15,7 miliona evra u budžetskom fondu za naoružanje, oko 7,5 miliona evra je uzeto upravo iz viška od 10,4 miliona.

IMG_2228
Novi hangar na Batajnici, za radove u 2016. izdvojeno 10 miliona dinara / Foto: Živojin Banković

Od konkretnih izdvajanja koja se tiču RV i PVO u budžetu postoji plan za izdvajanje nešto preko 83 hiljade evra za novi hangar na vojnom aerodromu Batajnica. Većina radova na hangaru je završena a trebalo bi da je do sada u ovaj objekat uloženo nešto manje od dva miliona evra. Kompletan završetak objekta planiran je za početak 2017. godine

Druga značajna stavka je modernizacija školsko-borbenog aviona G-4 ‘’Super Galeb’’ na standard G-4MD. Plan je da se u 2016. izdvoji oko 4,5 miliona evra a da u 2017. počne modernizacija prototipa i ispitivanja u Tehničko opitnom Centru. Završetak procesa ispitivanja bi trebao da bude gotov 2019-2020.

Ipak, ova modernizacija se već nekoliko godina nalazi u budžetu. Podsećamo da je za period od 2013. do 2015. bilo planirano 10 miliona evra a u prošlom budžetu za period od 2015-2017. samo 588 hiljada. Do konkretnih radova na prototipu još uvek nije došlo i može se izraziti sumnja da će tako biti ne samo u 2016. već i u narednim godinama.

Ovakav budžet ne ostavlja mesta za optimizam da će se materijalno i tehničko stanje Vojske Srbije a posebno RV i PVO  poboljšati.

Iako se vojnim budžetom uglavnom ne kupuju kapitalna sredstva poput vazduhoplova, radara ili PVO sistema, predviđena sredstva biće jedva dovoljna za puko preživljavanje RV i PVO.

Dostupnost tehnike, aktivnosti ljudstva, logistika i sve drugo bitno za osnovno funkcionisanje vida, biće skromno i gotovo minimalno. Kao i svake godine, možemo reći da će to itekako dodatno negativno uticati na normalne i očekivane operativne sposobnosti vojske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

dr

Bruka..sprdnja…
Od ovoga da zivi Vojska _?! Za plate 60%?!A nabavke kada EU odobri .
I mi smo suverena zemlja?!

Odgovori
Al

Sramota!

Odgovori
12

Zivojine, pre bi se reklo da ce nam i sledece godine RV i PVO biti gotovo nepostojece.

Odgovori
DE

Vise niko ne prica o revitalizaciji lovacke avijacije: o remontu eskadrile aviona MiG-21 BiS/UM, niti eventualnoj nabavci par komada polovnih MiG-29. 2016-17. godine Srbija ce ostati bez lovacke avijacije, osim ukoliko Konuzin u januaru ne donese neke polovnjake iz Astrahana.

Sto se tice hangara – to se gradi za 2-3 meseca, a ne 2-3 godine. Sama cena od 2 miliona EUR jasno upucuje da je u pitanju velika muljaza, jer za te pare moze da se napravi stambena zgrada na dedinju, a ne hangar na poljani u Batajnici. Hangar pravi firma MORAVA-IN iz Krusevca, vlasnica firme ima tek 20-ak godina…sta reci, uspesna mala.

Jedino sto me raduje je onih 4.500.000EUR za G-4MD. Samo da ne uprskaju stvari, pa odrade sa najgorim mogucim partnerom, Airbus-om. Mnogo su bolji izbor Thales/Elbit/Selex .

Odgovori
Mi

Deki, izvini, ali taj hangar nije neka magacinska zgrada za skladistenje dzakova i par viljuskara u Dobanovcima. Nadam se da ce uraditi i klimatizaciju i sve ostalo sto bi pomoglo da se propadanje vazduhoplova uspori ili odlozi. Ako pak to ispadne obican hangar bez dodatnih funkcija i prednosti, vreme je da neko robija, bar po mom kriterijumu.

pe

Lupaš gluposti. čitaj podatke sa sajta APR.
Vlasnik firme iz Kruševca je gospođa od 65 godina, a ne od 20. Bavi se velikim radovima četrdeset godina.
Nije to mikro keramičarska radnja.

gi

Ovo je bedak jede…
Ako uzmemo u obzir da pro-zapadnjaci lobiraju za svoje pulene na mesto ministra odbrane i nacelnika generalstaba, moje lovacko udruzenje ce biti borbeno sposobnije!
Nego, zna li neko sta uradise sa onim hitnim sredstvima od pre par meseci?
Koliko sam shvatio, ni 10% nije otislo u MO, vec je skoro sve u SDPR i propratne firme, kao i na troskove radnih grupa, komisija…?

Odgovori
ku

Sta reci a ne zaplakati….Treba li jos jedna tragedija da se desi da politicari krenu u nabavku nove tehnike ,jer ova je davno za muzej!

Odgovori
Ha

Ne razumem komentare.RV drzave ( mislim na drzavu u nasoj situaciji) koja ne zna ni gde se nalazi a kamoli ko joj je saveznik i ne moze biti organizovanija i bogatija. Ruje ti nece dati nista konkretno (bez kesha) jer ne znaju hoces li ostati neutralan i iole na njihovoj strani,a Ameri kao Hrvatima nece jer nismo sa njima tj. u NATO. Treca opcija je da smo Austrija a to na zalost nismo. Dakle ovo je sve sto bi reko Tuta Nikolic normalno,sto se cudite?! Da Hrvati rade iz svog dzepa sve sto i mi,ne bi bili uopste u mnogo boljem stanju. Tu konkretno ne mislim samo na RV,jer ako imate mnogo donacija u drugim vidovima vojske,za RV ce vam po definiciji ostati vise. Niko ne razmislja da ako npr. dobijete donaciju u vidu 350 optickih nisana za automatsku pusku pesadije (a to moze biti i 220 Hamera) ,vi taj novac dajete za nesto drugo. I tako u nedogled,zato sto su donacije USA drzavama koje sluze sa njima u npr Afganistanu veoma velike.

Odgovori
ru

Uskoro ukidaju lovacke avione i pilote
Uvode dronove

Odgovori
da

napomenuo bih da se nabavka dva Mi17 realizuje od vanbudžetskih para, tako da se verovatno traži takva mogućnost za nekoliko 29 -ki. ( Onih iz Astrahana – bolje nam ne bi dali ni da imamo para ). Prošlo je nezapaženo da kinezi hoće licencu za haubice. Mogli bi da nam daju avione zauzvrat. A dronovi za air policing – nismo uveli u upotrebu ni dva tipa izviđačkih dronova sopstvene proizvodnje.

Odgovori
ja

P A T O S !!!!

Odgovori
Ae

KAKO nam samo dobro ide, treba da nas je S R A M O T A!!!!!!!!!!

Odgovori
ra

Modernizovati avion kao sto je
G-4 je proces koji bi trajao i duze nego sto je predvidjeno da nezaboravimo eventualne probleme sa novom avionikom i komandama letenja kao naprimer kod laste , neznam zasto se nebi nabavio avion poput JAKa-130 koji bi bio odlična platforma za preobuku pilota na neki novi lovački avion a usput bi se stvorio prostor da se nesmetano izvrši modernizacija G-4 i utvrde sve mane i nedostatci kao i da se izvrši njihovo otklanjanje

al

Zakasnili smo i za remont 21-ica tako da je ovo pocetak kraja lovacke avijacije.

Odgovori
Vo

Ta vojska je izgubila sve ratove, izdala narod koji ju je izgradio i hranio i spletkarila. Pored takve vojske ne traba neprijatelj. Taj šrot treba da pocrka od gladi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj