BEG airport status
„Naći ćemo ih na svakoj tački zemlje i kaznićemo ih“ – Strategijski bombarderi, podmornice ispunjavaju pretnju Srednji bombarderi Tu-22M3 u dejstvu bombama, u pratnji lovaca Su-27 na vežbi Centar-2015 / Foto: Vadim Grišankin

„Naći ćemo ih na svakoj tački zemlje i kaznićemo ih“ – Strategijski bombarderi, podmornice ispunjavaju pretnju

Na nebu iznad Sirije juče su se mogle videti krstareće rakete lansirane sa ruskih strategijskih bombardera i to samo dva dana nakon zvanične potvrde da je ruski putnički avion A321 kompanije ’’Kogalimavia’’ srušen eksplozivom koji se nalazio unutar letelice. Rusija je, kao i Francuska dan ranije,  odlučila da pokaže mišiće i odlučnost u borbi protiv Islamske države koja je i preuzela odgovornost za rušenje njenog putničkog aviona.

U akciji su pored strategijskih bombardera učestvovali i srednji kao i taktički bombarderi a operacija je započela u 5 sati ujutru po moskovskom vremenu. U narednih pola sata 12 srednjih bombardera Tu-22M3 koji su poleteli iz vazduhoplovne baze Mozdok u Severnoj Osetiji, izvršili su bombardovanje položaja islamista u provincijama Raka i Deir ez Zor. Misija je trajala ukupno 5 sati i 20 minuta a avioni su preleteli 4510 km. To je bio prvi napad ovog tipa letelica na ciljeve u Siriji a kasnije tokom dana izvršen je još jedan napad na ciljeve na istoku ove zemlje. Ukupno je korišćeno 14 aviona Tu-22M3 koji su kako se vidi na video snimcima upotrebljavali bombe FAB-250-270.

Video ruskog Ministarstva odbrane, na kojem su ipak i snimci sa vežbi i ispitivanja raketa:

Nakon dejstava Tu-22M3 na scenu su stupili strategijski bombarderi-raketonosci Tu-95MS i Tu-160 koji su ispalili 34 krstareće rakete na 14 ciljeva u provincijama Alepo i Idlib.

U akciji je učestvovalo pet aviona tipa Tu-160 kome je ovo prvo borbeno dejstvo od kako je uveden u naoružanje a krstareće rakete je ispalilo i 6 Tu-95MS.

Po video snimcima može se zaključiti da su avioni Tu-160 dejstvovali raketama H-101 koje imaju maksimani domet od 5500 km i imaju kombinovani optoelektronski i televizijski sistem navođenja dok su  bombarderi Tu-95MS dejstvovali raketama H-555 dometa 2000 km sa inercijalnim i doplerskim sistemom navođenja. Svi avoni su poleteli iz baze u Rusiji (pretpostavlja se da je u pitanju bio Engels) – misija je kod Tu-160 trajala 8,5 sati a kod Tu-95MS 9,5 sati a svi aviona oba tipa preleteli su po 6566 km.

Ruska avijacija izvršila je juče ukupno 127 borbenih misija sa 206 vatrenih dejstava, svi ciljevi su ranije otkriveni i definisani. Rusko ministarstvo odbrane saopštilo je da će se masovni vazdušni udari bombarderima nastaviti i da će za to biti angažovano još 37 aviona od toga 25 bombardera Tu-22M3, Tu-95MS i Tu-160, zatim još 8 taktičkih bombardera Su-34 dok će im 4 aviona Su-27SM pružati dodatnu lovačku zaštitu.

Vrlo interesantan podatak koji je iznesen je da su za 48 dana ruske vazduhoplovne snage izvršile 2289 borbenih avio-poletanja i izvršili 4111 raketnih i bombarderskih udara po infrastrukturi, tehnici i živoj sili islamista. Poređenja radi RV Francuske je za 14 meseci imalo svega nešto preko 100 avio-poletanja mesečno uz učešće 13 borbenih aviona.

Sateliti i dejstvo sa podmornice

Nakon saopštavanja informacije da postoji novi plan vazdušnih operacija iznad Sirije, iz ruskog Ministarstva odbrane rečeno je da se izviđanje vrši i iz svemira.

Deset vojnih ali i civilnih satelita pokriva region Bliskog istoka i oni se koriste za otkrivanje neprijateljskih ciljeva, za definisanje njihovih koordinata kao i procenu nanete štete nakon borbenih dejstava vazduhoplova. Njihove orbite su korigovane kako bi se što bolje sa zahtevanom periodičnošču pratila situacija u Siriji i okolnim zemljama a u bliskoj budućnosti je planirano pojačanje ove tzv. „orbitalne grupe“ rezervnim satelitima.

Jučerašnji dan ostaće i poznat po tome što je Rusija prvi put u istoriji u ratu upotrebila krstareće rakete koje su lansirane sa podmornice. Sa dizel-električne podmonice B-237 ’’Rostov na Donu’’ projekta 636.3 ’’Varšavjanka’’ iz sastava 4. samostalne brigade podmornica Crnomorske flote ispaljene su 4 rakete 3M54E ’’Kalibr’’ sa položaja u istočnom Mediteranu a gađani su ciljevi u gradu Raka koji se smatra glavnim gradom tzv. Islamske države. Rakete su lansirane po balističkoj trajektoriji na visini od nekoliko kilometara kako bi se izbegli incidenti sa površinskim ratnim brodovima na moru. Podsetimo isti tip raketa lansiran je 7. oktobra kada je sa četiri broda Kaspijske flotile ka ciljevima u Siriji poletelo 26 raketa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ve

Možda nije loše napraviti uporedbu koliko svi drugi zajedno prave vazdušnih udara u poređenju sa Rusijom. Čini se da je ovo sada već ozbiljno ratovanje.

Odgovori
12

Za sada je ozbiljna vazdusna kampanja, za ozbiljno ratovanje ipak je potreban KoV.

De

Ogromno iskustvo za Rusku vojsku i vojnu indstriju. Su 34 je dokazao sve svoje sposobnosti – da je dostojna zamena za zastareli Su 24. Ovime će se videti i sve mane modernizacije starijih letelica. Bombardera Su 24 i pogotovo jurišnika Su25 i verovatno odlučiti da li ima smisla ići da dalju modernizaciju jurišnika Su 25 ili na osnovu stečenih borbenih iskustava započeti rad na novom jurišniku! Takođe će se uvideti i mane arsenala raketa i bombi koju su korištene radi njihovog daljeg unapređenja i bolje efikasnosti! Rusi trenutno imaju veliki ispitni poligon (Sirija, Irak) i neograničene mogućnosti za ispitivanje celokupnog arsenala vazduhoplovstva i mornarice.

Odgovori
12

Da je Su-34 dostojni naslednik Su-24 se znalo odranije. A za postojeci arsenal raketa i bombi se podrazumeva da ce biti dalje unapredjivan, bilo oni korisceni u lokalnim sukobima, otvorenom ratu ili prilikom vezbe sa bojevom municijom.

Sto se tice modernizacije starijih letelica i njihovih mana, to je vise problem integracije novih sistema naoruzanja i istek njihovih resursa nego njihova nepodobnost u savremenom ratovanju, jer smo odavno u dobu oruzja tipa „ispali i zaboravi“ (eng. fire and forget). A nove jurisnike poput Su-25 sigurno necemo vise videti.

De

Jedna stvar je projektovati i napraviti letelicu nasledmika a sasvim druga je taj istu letelicu isprobati u realnim borbenim uslovima, i videti da li letelica zaista zadovoljava sve projektom predviđene parametre. Ne postoji za džabe fraza “avion dokazan u borbi”! Veliki nalet za tako kratak vremenski period i dejstva po ciljevima u različitim uslovima prikupljaju gomilu dragocenih informacija kako avion koji je već odličan (Su 34) učiniti još boljim! Slična priča je i sa arsenalom ubojnih sredstava.
Jurišna avijacija kao takva sigurno neće izumreti jer ako KoV iz bilo kojih razloga nema podršku svoje artiljerije ili artiljerijska priprema zahteva isuviše vremena koje bi narušilo inicijativu na terenu tu su jurišnici da odrade tu priču. Sa Su 25SM će Rusi videti gde su. Da li modernizacija zadovoljava zahteve modernog ratovanja ili treba razmišljati o razvoju novog koncepta bazirano na novostečenim iskustvima.
Ono što je primetno je da Rusija širi arsenal koji upotrebljava. Od novih letelica tu su Su30SM I Su34 od starijih ali modernizovanih tu su Su24M2 I Su 25SM. Uključila se I strateška avijacija sa Tu22M3, Tu 95SM I Tu 160. Njihova dejstva će pokazati opravdanost modernizacije, njene mane i eventualno dalji rad na unapređenju iste kako bi se iz postojećih resursa izvukao maksimum. Rakete se ispaljuju sa brodova, podmornica i strateških bombardera. Jednostavno Sirja je trenutno ispitni poligon ruskog naoružanja

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj