BEG airport status
Jugoimport SDPR izložio model aviona G-4 Super Galeb na IDEX-u 2015.

Jugoimport SDPR izložio model aviona G-4 Super Galeb na IDEX-u 2015.

BEOGRAD – Dvanaesta po redu izložba naoružanja i vojne opreme IDEX – International Defence Exhibition otvorena je pre dva dana u centru ADNEC (Abu Dhabi National Exhibition Centre) u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Događaju prisustvuje delegacija ministarstva odbrane Srbije na čelu sa ministrom kao i delegacija Vojske Srbije a interesantno je da se u njoj nalazi i komandant RV i PVO.
 
 
MJV_7656

 
 
Na površini od 133 hiljada metara kvadratnih, na 42 štanda svoje proizvode izlaže oko 1200 firmi iz 55 država. Izlažu se raznovrsni oružani sistemi različitih namena za sve vidove i rodove jedne vojske: od streljačkog naoružanja, sistema veze, sistema za elektronsko ratovanje, preko oklopnih vozila i tenkova, ratnih brodova pa sve do vazduhoplova.

I ove godine Srbija je prisutna sa štandom firme Jugoimport-SDPR koja je izložila naoružanje, modele kao i propagandni materijal gotovo svih proizvoda naše namenske industrije, počevši od municije različitog kalibra, preko oklopnih transportera, samohodnih haubica, patrolnih čamaca, streljačkog naoružanja, vođenih raketa vazduh-zemlja, zemlja-zemlja, protivoklopnih sistema, i ostalih sistema NVO.

Ono što je svakako najzanimljivije je da je prikazan i model školsko-borbenog aviona G-4 “Super Galeb“ na koji su nakačeni modeli domaće laserski vođene bombe LVB-250F. Srbija već duže vreme ima u planu da modernizuje avion G-4 na standard G-4MD, prvobitno je bilo planirano 14-15 aviona ali je taj broj vremenom smanjen na svega devet. Usled teške ekonomske situacije planovi su od početnih izdvajanja za projekat od oko 10 miliona evra za period 2013-2015. spali na svega oko 600 hiljada evra za period 2015-2017. Planirano je da ako bi se G-4 modernizovao da bi ovaj tip aviona mogao da ostane u naoružanju do 2030-35. godine ali do ove godine nije došlo do značajnog pomaka u realizaciji projekta G-4MD.
 
2013-06-26 15.05.35
 
Domaća laserski vođena bomba LVB-250F predstavlja modifikaciju fugasne avio bombe FAB-250. Komplet obuhvata blok za kontrolu i navođenje montiran na prednjem delu bombe dok se na zadnjem delu bombe nalaze upravljačke površine. LVB-250F je prvi put predstavljena na izložbi naoružanja Partner u Beogradu 2007. godine, do tada su navodno ispitane sve komponente bombe ali do danas njen razvoj nije završen niti je bomba ispitana odbacivanjem sa vazduhoplova.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mi

Kada su vec tamo u kompletnom sastavu da se nisu setili da pitaju nadlezne UAE da nam prodaju 10 Mirage 2000-9 ,o cemu se ovde na portalu i ranije pisalo?Mislim da bi nam izasli u susret i da nas oni finansiraju.Pa dali su nam prosle godine milijardu dolara da krpimo budzet ,a ovo ne bi bio problem za njih.Ali cisto sumnjam da se iko od glavesina setio aviona.

Odgovori
Ni

Malo komentara na francuski miraz (a mnogo se pricalo u poslednje vreme o mirazu 2000): 'Probably the most I've ever been surprised by a DACT adversary was flying against Mirage 2000s from the French Air Force when I was flying the MiG-29. I had read all kinds of glowing reports about the Mirage. The few times I did fly against them, either the jet isn't all it's cracked up to be or we were flying against the worst Mirage 2000 pilots in the French Air Force. I was not impressed.' http://foxtrotalpha.jalopnik.com/how-to-win-in-a-

Ne

Postovani Nikola to je samo licna impresija jednog pilota!Ne mora ama bas nista da znaci!!!Uostalom mozda je covek leteo bas protiv nekih "decaka" koji su pre 2-3 godine presli na Mirage…I hrvatski veterani (piloti koji su prosli obuku u SFRJ) su sa MiG-21Bis "obarali" americke F-14 i F-18 na jednoj vezbi (cini mi se 2000.).Da li to odmah povlaci da je MiG-21Bis bolji od F-18C?!Budimo ozbiljni….
Eto moj dobar prijatelj, penzionisani pukovnik Ceskog RV je 1993. na jednoj vezbi leteo MiG-a 29 bas protiv Mirage 2000 i imao samo LEPE RECI za ovaj avion i njegove mogucnosti (rezultat u njegovom dogfight-u sa francuskim kolegom je bio 1:1 a obojica su se vrlo OZBILJNO spremali za taj dvoboj).
Dakle pilot je vrlo bitan, a te razlike u samim mogucnostima aviona nisu bas TOLIKO markantne kao sto neki misle.MiG je bolji ovde, Mirage u nekom drugom segmentu, na kraju price se sve svede na pilota, njegovu obuku, utreniranost tj. "sate pod dupetom" i celokupan sistem podrske u izvrsavanju zadataka….Ovi UAE Mirazi su BABAROGA sto se tice opreme ugradjne u njih.

Gr

Stvar je i politike a i socijalnog mira.Srbi su poslovicno jajare koje gledaju Farmu i Sulejmana a ne razmisljaju o RV, njegovim potrebama i potreba odbrane drzave i elentarne bezbednosti neba.Pojeli bi Vucica sutra da objavi da kupujemo Miraze. I mediji i javnost. A i dok mi predjemo na zapadne standarde proci mnogo vode Dunavom. Mi smo samo za krpljene dvajestjedinice,pomirite se sa tim,kakvi crni Mirazi. Zapamtite.Kad udjemo u NATO,tek tad cemo moci razmisljati o novim(polovnim) avionima.U NATO verovatno necemo nikad.Tako da meni sve vise deluje da ce za 15 godina Hrvatska liciti na Juznu a Srbija Severnu Koreju samo bez mosnji i naoruzanja koje Severnjaci poseduju. Vise na onu crnu rupu na koju iz svemira lici.

dj

Jugoimport SDPR, nema direktora, shodno Zakonu, vec skoro dve godine!! Sta reci vise o toj kompaniji.
Kome odgovara nezakonitost??
Poslove "vode" VD-i, dokle ?? Koji to ozbiljan partner ce traciti vreme na menadznent-vrsi duznost??

Odgovori
Du

Mi smo jedna velika sramota, sad nam je avijacija u rangu sa najsiromašnijim Afričkim državama, a za 5 godina ćemo i od njih biti gori, iritantno je koliko se kuka da se nema para.

Odgovori
Pe

…@Dusan, a para ima, na sve strane, jel? ;)

С

Укинеш све агенције (јер су безпотребне, имамо министарства) и ето 850 милиона евра годишње.

og

Srbija je lider u maketarstvu. Maketa Beograda na vodi, makete aviona… Još ćemo imati i maketu vazduhoplovstva kako smo krenuli.

Odgovori
Jo

Od G-4MD nema ništa, to je i vrapcima jasno, ali bilo bi lepo završiti taj projekat laserski navođene bombe. To nije toliko kompleksan zadatak, ali potreban je avion sposoban da nosi ovu bombu i uređaj za ozračivanje cilja (može i sa zemlje) . Pošto je naša avijacija propala, mogao bi da se postigne neki dogovor sa Rumunima ili Bugarima da se kod njih obavi testiranje .

Odgovori
Sa

Jovice, mislim da bi ti najvise zeleo da LVB nosi KUB ili NEVA.

Jo

Testiranje bombe je uz određene modifikacije moguće izvršiti sa bilo kog aviona sposobnog da fizički nosi bombu, pošto se senzor laserskog zračenja nalazi na samoj bombi i on može (uz određene prepravke) da se iskoristi i za javljanje avionu da je u dometu ozračenog cilja . U nekim drugim zemljama bi to već improvizovali , ali pošto je u pitanju Srbija …

Vl

Ma naravno Jovice. Vidim sve u svetu vežbaju sa mikro lite avionima i zmajevima. Možda bi mogao i neki pojači padobranac da ispusti bombu. To bi bila prava improvizacija. Dostojna tih drugih zemalja. I neopisive gluposti.

Am

Prvobitno je bilo planirano 25 modernizovanih G-4.
Inače, ta maketa se godinama vucara po sajmovima, samo što su se sada setili da je prefarbaju i stave srpske oznake, mada ni to nisu odradili kako treba.

Odgovori
Ni

Nje mi jasno zasto se kititi tudjim perije,? G4 je bio i ostat ce proizvod vojne industrije Jugoslavije….

Odgovori
С

Која црна Југославија? Убедљиво највећа количина новца која је улагана у војну индустрију долазила је из Србије. Хрватска је била на другом месту, али са значајно мањим сумама. Остале републике безначајне. И већина инжењера који су пројектовали разне системе војне индустрије били су Срби.

Ml

Kada nešto izloži SDPR to će sigurno biti još jedna u nizu akrobacija da se ojadi naš vojni budžet. Nastavlja se ustaljena šema predstava, samo su glavni glumci malo promenjeni….A mi govorimo o nabavci avijacije?

Odgovori
st

oni ga pravo putuju sto bi rekl bosanci.Nije mi jasno stide li se i sto kazu kad im neko pstavi pitanje u vezi izlozenog?Bomba-nikad bacena,avion-u snovima.
Sramota.A para nema, a za setnje ima?

Odgovori
Dr

SDPR je postao putujući cirkus – antireklame za našu namensku. Pa, maketa G-4 je sa starim horizontalcima… Koga će to da privuče? Nekog bantu ministra odbrane? Ovo vodi samo ka jednom ishodu. Nabacili „ključne igrače“ u upravni odbor i eto veselja. Koriste Vojsku Srbije i njene kapacitete kao da su njihovi, a cilj je jasan: očerupati šta se može, pa razlaz. A pre razlaza ćemo se odjednom zaprepastiti dugovima namenske i ništavilom koje ostaje za ovom braćom.

Odgovori
Wi

Nego jedno pitanjce imamo li mi neki nisanski laserski kontejner da ide sa tim bombama,mislim kako ce se to lansirati bez tog obelezivaca.Inace mislim da bi bilo super da proizvodimo laserski vodjene bombe i te targeting podove.

Odgovori
Sa

G-4MD pocinje uskoro, tj. vec je poceo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Tihi na: Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

Agusta-Bell AB.212 je cist Bell 212. SFRJ je imala 7 Agusta-Bell AB.212 i jedan Bell 212.

29. Nov 2024.Pogledaj
29. Nov 2024.Pogledaj

Asda na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

@Alex Da samo sto mi nismo ni jaka ni velika vojska, to da je diverzifikacija dobra, pa gledaj u ratnim uslovima gde imas embargo na dotok rezervih delova da li je bolje da imas mnogo delova za jedan sistem ili po malo za mnogo sistema i od kojih ces neke morati vremenom da cerupas da…

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj