BEG airport status
Tu-214R: Rusija u Siriju poslala svoj najnoviji špijunski avion Avion Tu-214R se po nameni i elektronskoj opremi može porediti sa američkim RC-135U/V/W

Tu-214R: Rusija u Siriju poslala svoj najnoviji špijunski avion

Rusija je pre dve nedelje u Siriji stacionirala svoj najnoviji avion za elektronsko ratovanje tipa Tu-214R.

Interesantno je da je njegov prelet u bazu Basel Al Asad primećen od strane vazduhoplovnih entuzijasta na sajtu Flightradar24. Nakon toga pojavili su se i video snimci Tu-214R u letu iznad Sirije a zatim i fotografije koje su napravljene u okolini aerodroma na kome se avion trenutno bazira.

U Siriju je direktno sa aerodroma avijacijskog zavoda KAZ u Kazanju, koji je deo koncerna PAO ‘’Tupoljev’’ doleteo jedan od dva aviona Tu-214R koji se nalaze u inventaru Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) Rusije.

52022_47192901_07.11.2014_image_2116
Oba aviona Tu-214R na aerodromu avijacijskog zavoda KAZ u Kazanju .

To je drugi avion Tu-214R koji je isporučen VKS, sa evidencijskim brojem RF-64514 čija je proizvodnja završena 31. oktobra 2014, prvi let je izvršen krajem iste godine a predat je VKS krajem prošle godine.

Razvoj specijalne varijante aviona Tu-214 za elektronsko izviđanje započelo je još 2002. godine kada je 29. novembra potpisan ugovor sa Ministarstvom odbrane. Proizvođač je avio-zavod KAZ (nekada KAPO) koji je danas deo Državnog preduzeća ‘’Tupoljev’’ koje je nastalo iz nekadašnjeg istoimenog opitno-konstrukcionog biroa. Elektronsku opremu obezbedila je firma OAO Koncern radiostrojenija ‘’Vega’’ a rad na razvoju osnovne elektronske opreme započet je 2004. godine.

Prvi avion Tu-214R (Izdelije 411, OKR ‘’Frakcija-4’’) sa evidencijskim brojem RF-64511 poleteo je 24. decembra 2009. godine, predat je na državna ispitivanja decembra 2012. Ovaj primerak i danas se nalazi na operativni ispitivanjima a moguće je da je drugi avion poslat u Siriju kako bi se proverile njegove mogućnosti u realnim uslovima elektronske borbe.

Specijalna oprema aviona sastoji se od višefrekventnog sistema MRK-411 sa bočnim i sverakursnim radarima za radiotehničko izviđanje kao i optoelektronski sistem visoke rezolucije tipa “Frakcija“. Ovi sistemi omogućuju lociranje i identifikaciju pozicije neprijateljskih snaga čak i ako su one sakrivene i dobro kamuflirane.

Različiti senzori koriste se za elektronska izviđanja (ELINT – Electronic Intelligence) i izviđanje signala (SIGINT – Signal Intelligence) putem kojih posada presreće i sakuplja signale neprijateljskih zemaljskih i avionskih radara, radio uređaja, različitih drugih senzora različitih platforma među kojima su i borbenih vozila, zatim signali mobilnih telefona itd.

CbqAtTqW8AAfE7L
Tu-214R snimljen iznad Sirije.

Na osnovu ovih informacija pravi se tzv. EOB (Electronic Order of Battle) neprijatelja tačnije otkrivaju se njihove pozicije sa kojih dejstvuju, saznaje se kakvu opremu koriste, prisluškuju se radio i telefonske komunikacije kako bi se videlo šta trenutno rade i kako bi se predvideli njihovih dalji postupci. Svi ovi podaci se obrađuju u avionu u realnom vremenu i putem sistema veze distribuiraju zainteresovanim krajnjim korisnicima.

Smatra se da će Tu-214R zameniti avione tipa Il-20 iako trenutno traje proces njihove modernizacije i razvoja novih savremenih varijanti. Tu-214R su prilikom detaljnih ispitivanja primećeni u letovima iznad Baltika, Ohotskog mora, blizu japanskih ostrva kao i Krima i Ukrajine. Pretpostavka je da će u skorijoj budućnosti VKS naručiti još 3-4 ovakva aviona. Vazduhoplov je uporediv sa familijom američkih izviđačkih aviona RC-135U/V/W.

Po poslednjim informacijama avion je juče vraćen u Rusiju, u toku je modifikacija i dodatna modernizacija elektronske opreme a baziranje u Siriji je očigledno bio deo sagledavanja mogućnosti upotrebe ovog aviona u borbenim uslovima. Ispitivanja se nastavljaju i očekuje se skori ulazak Tu-214R u operativnu upotrebu.

Video snimak Tu-214R iznad severnog dela provincije Homs. Avion prate tri lovca Su-35S.

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola P. na: [ANALIZA] Sve o grčkim Miražima koji bi mogli da budu prethodnica Rafalima u RV i PVO Vojske Srbije

Na kraju ce Hrvatska 12 polovnih Rafala platiti oko 1 milijarde, a mi cemo te iste pare dati za 12 polovnih Miraza 2000. Odlican deal...mislim za hrvate

26. Jun 2024.Pogledaj

Igor na: [ANALIZA] Sve o grčkim Miražima koji bi mogli da budu prethodnica Rafalima u RV i PVO Vojske Srbije

@PSA To ti je samo dokaz da BRIKS nije nikakva organizacija pandan ili odgovor na NATO i “kolektivni zapad”, kako se to ovde predstavlja, odnosno vrsi propaganda. Recimo kao primer, Indija je bliza Britaniji ili Francuskoj nego Kini koja je bliska sa Pakistanom. Upravo prodaja naoruzanja savremenog, govori vise od bilo cega, ko ume da…

26. Jun 2024.Pogledaj
26. Jun 2024.Pogledaj

Rotring na: [ANALIZA] Sve o grčkim Miražima koji bi mogli da budu prethodnica Rafalima u RV i PVO Vojske Srbije

@ Boban Jel ima superkrstarenje, jel ima spectru, jel moze nosit hammere, jjel ima smanjenu vidljivost, jel moze nosit meteor, dali je radar LPI, itd itd itd imas pravo skoro pa isti

26. Jun 2024.Pogledaj

goran na: Vučićeva indirektna poruka DCV-u i SMATSA-i: „Pregovara se sa 6 eVTOL kompanija za EXPO, iznad Beograda do 2035. godine 20.000 letećih taksija po satu“

Treba imati na umu da tu slede i druge aplikacije, kao što je medicinska evakuacija, pa i spasavanje po bestragijama, a i u slučaju prirodnih katastrofa (a ovima raste frekvencija iintenzitet), a ljudski život nema cenu. A što se profita tiče uz ono da svaka roba ima svog kupca, ovde su ključne reči sigurno zelena…

26. Jun 2024.Pogledaj