BEG airport status
Tu-214R: Rusija u Siriju poslala svoj najnoviji špijunski avion Avion Tu-214R se po nameni i elektronskoj opremi može porediti sa američkim RC-135U/V/W

Tu-214R: Rusija u Siriju poslala svoj najnoviji špijunski avion

Rusija je pre dve nedelje u Siriji stacionirala svoj najnoviji avion za elektronsko ratovanje tipa Tu-214R.

Interesantno je da je njegov prelet u bazu Basel Al Asad primećen od strane vazduhoplovnih entuzijasta na sajtu Flightradar24. Nakon toga pojavili su se i video snimci Tu-214R u letu iznad Sirije a zatim i fotografije koje su napravljene u okolini aerodroma na kome se avion trenutno bazira.

U Siriju je direktno sa aerodroma avijacijskog zavoda KAZ u Kazanju, koji je deo koncerna PAO ‘’Tupoljev’’ doleteo jedan od dva aviona Tu-214R koji se nalaze u inventaru Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) Rusije.

52022_47192901_07.11.2014_image_2116
Oba aviona Tu-214R na aerodromu avijacijskog zavoda KAZ u Kazanju .

To je drugi avion Tu-214R koji je isporučen VKS, sa evidencijskim brojem RF-64514 čija je proizvodnja završena 31. oktobra 2014, prvi let je izvršen krajem iste godine a predat je VKS krajem prošle godine.

Razvoj specijalne varijante aviona Tu-214 za elektronsko izviđanje započelo je još 2002. godine kada je 29. novembra potpisan ugovor sa Ministarstvom odbrane. Proizvođač je avio-zavod KAZ (nekada KAPO) koji je danas deo Državnog preduzeća ‘’Tupoljev’’ koje je nastalo iz nekadašnjeg istoimenog opitno-konstrukcionog biroa. Elektronsku opremu obezbedila je firma OAO Koncern radiostrojenija ‘’Vega’’ a rad na razvoju osnovne elektronske opreme započet je 2004. godine.

Prvi avion Tu-214R (Izdelije 411, OKR ‘’Frakcija-4’’) sa evidencijskim brojem RF-64511 poleteo je 24. decembra 2009. godine, predat je na državna ispitivanja decembra 2012. Ovaj primerak i danas se nalazi na operativni ispitivanjima a moguće je da je drugi avion poslat u Siriju kako bi se proverile njegove mogućnosti u realnim uslovima elektronske borbe.

Specijalna oprema aviona sastoji se od višefrekventnog sistema MRK-411 sa bočnim i sverakursnim radarima za radiotehničko izviđanje kao i optoelektronski sistem visoke rezolucije tipa “Frakcija“. Ovi sistemi omogućuju lociranje i identifikaciju pozicije neprijateljskih snaga čak i ako su one sakrivene i dobro kamuflirane.

Različiti senzori koriste se za elektronska izviđanja (ELINT – Electronic Intelligence) i izviđanje signala (SIGINT – Signal Intelligence) putem kojih posada presreće i sakuplja signale neprijateljskih zemaljskih i avionskih radara, radio uređaja, različitih drugih senzora različitih platforma među kojima su i borbenih vozila, zatim signali mobilnih telefona itd.

CbqAtTqW8AAfE7L
Tu-214R snimljen iznad Sirije.

Na osnovu ovih informacija pravi se tzv. EOB (Electronic Order of Battle) neprijatelja tačnije otkrivaju se njihove pozicije sa kojih dejstvuju, saznaje se kakvu opremu koriste, prisluškuju se radio i telefonske komunikacije kako bi se videlo šta trenutno rade i kako bi se predvideli njihovih dalji postupci. Svi ovi podaci se obrađuju u avionu u realnom vremenu i putem sistema veze distribuiraju zainteresovanim krajnjim korisnicima.

Smatra se da će Tu-214R zameniti avione tipa Il-20 iako trenutno traje proces njihove modernizacije i razvoja novih savremenih varijanti. Tu-214R su prilikom detaljnih ispitivanja primećeni u letovima iznad Baltika, Ohotskog mora, blizu japanskih ostrva kao i Krima i Ukrajine. Pretpostavka je da će u skorijoj budućnosti VKS naručiti još 3-4 ovakva aviona. Vazduhoplov je uporediv sa familijom američkih izviđačkih aviona RC-135U/V/W.

Po poslednjim informacijama avion je juče vraćen u Rusiju, u toku je modifikacija i dodatna modernizacija elektronske opreme a baziranje u Siriji je očigledno bio deo sagledavanja mogućnosti upotrebe ovog aviona u borbenim uslovima. Ispitivanja se nastavljaju i očekuje se skori ulazak Tu-214R u operativnu upotrebu.

Video snimak Tu-214R iznad severnog dela provincije Homs. Avion prate tri lovca Su-35S.

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj