BEG airport status
Bugarska vlada odobrila plan nabavke novih višenamenskih borbenih aviona Od 15 bugarskih lovaca MiG-29 koliko se nalazi u inventaru, aktivno je samo nekoliko aviona.

Bugarska vlada odobrila plan nabavke novih višenamenskih borbenih aviona

Bugarska vlada je na sednici održanoj prošle srede odobrila plan finansiranja tri projekta opremanja oružanih snaga u sklopu modernizacije Ratnog Vazduhoplovstva i Mornarice.

Vrednost ove modernizacije biće oko 1,24 milijarde evra a pod njom se podrazumeva produženje životnog veka lovaca MiG-29, nabavka novih višenamenskih borbenih aviona kao i patrolnih brodova.

Ministar odbrane Nikolaj Nenčev rekao je da je vlada ovim činom prekinula zabrinutost da bi bugarska borbena avijacija mogla biti ukinuta i da je to bio istorijski dan za bugarsku vojsku. Planirane investicije su u saglasnosti sa vladinim programom obnavljanja vojske koji je usvojen prošle godine. Ipak, ova odluka po aktu o oružanim snagama mora biti odobrena u parlamentu.

Vlada je nakon sednice saopštila da je nabavka novog naoružanja vrlo važna za nacionalnu bezbednost i odbranu zemlje, za ispunjavanja obaveza iz oblasti zajedničke odbrane NATO-a ali i za kolektivnu bezbednost i odbrambenu politiku Evropske Unije.

Sredstva će biti izdvojena za obezbeđivanje operativnosti 10 lovaca MiG-29 (8 jednoseda MiG-29A i dva dvoseda MiG-29UB) a posao bi trebao biti odrađen u periodu 2016-17. Ovim bi bio premošćen period do dolaska nove tehnike a nabavka novih borbenih aviona biće realizovana u dve faze. Prvi ugovor za nabavku 8 aviona trebalo bi biti potpisan krajem ove godine sa rokom isporuke 2018-2021. a još 8 aviona bi stiglo u periodu 2022-23.

Za Ratnu Mornaricu planirana je nabavka dva višenamenska patrolna broda modularne konstrukcije i oni bi se nabavili u vremenskom roku od 5 godina.

Bugarska već nekoliko godina traga za načinom nabavke novih borbenih aviona a nedovoljno finansiranje RV-a dovelo je do teške situacije u ovom vidu bugarske vojske naročito što se tiče borbene avijacije. Ona danas raspolaže sa 15 lovaca MiG-29A i UB od koji je u poslednjih par godina bilo operativno svega 4-6 aviona. Tu je i 14 jurišnika Su-25K i UBK ali je danas aktivno samo 4-5 primeraka.

Kao najozbiljniji kandidati za novi višenamenski borbeni avion obično su se u poslednjih 5-6 godina spominjali švedski Gripen, američki F-16 kao i evropski Eurofajter Tajfun. Pored kupovine novih razmatran je i lizing kao i nabavka polovnih vazduhoplova

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

Sada ce nasi genijalci da im objasne kako je bolje migove 21 da nabave i modernizuju

Odgovori
gi

Shvatili Bugari jos odavno da se od tog hleba nece najesti…
Inace, USA agresivno radi na promociji F16, koje bi Bugari koristili zajedno sa Rumunima…

en

A kada cemo mi dobiti neki novi komad tehike? Sta je sa obecanim helikopterima i visenamenskim borbenim avionima? Pojela maca….. ?

Odgovori
GG

Avione cemo dobiti kad i povecanje plata i penzija, Beograd na vodi, ulazak u EU, pobosljavanje standarda, zavrsetak izgradnje obilaznice oko Beograda, zicaru Ada-Kosutnjak i slicne nebuloze

De

Cini mi se da Bugarska planira kupiti nove avione svakih par godina a onda nadze neki razlog da ih ne kupi.

Ako napokon naprave odluku, ti avioni ce najvijerovatno biti polovni F-16A/B iz Norveske ili Nizozemske. Ako uzmes u obzir isporuka izmedu 2018-23, to je period gdje ce sjeverni Evropljani zamijeniti F-16A/B sa F-35.

Eurofighter je pre skup – Austrija jedva leti svoje a to je puno bogatija zemlja nego Bugarska. A najvijerovatnije proizvodnja novih Eurofighter-a zavrsiti 2019-te. Jedini polovni primjerci koje bih mogli kupiti su Tranche 1 koje ce Engleska poceti povlaciti od 2019-e.

Odgovori
č

Treba da se ostvari saradnja sa Ukrajinom ,koja ima najviše iskustva u proizvodnji vazduhoplova i da ovih 5-6 zemalja,naprave svoj novi avion.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Znači cela ona priča kako se ide na polovne avione zbog rokova isporuke kako ne bi bilo "lufta u čuvanju VaP" je šuplja. I dalje ni vidim poentu zadržavanja nadzvučne komponente HV u kontekstu NATO, ali razumem želju da se ista zadrži.

02. Dec 2024.Pogledaj