BEG airport status
CROCONTROL u okviru COOPANS-a učestvuje na Svetskom ATM kongresu u Madridu COOPANS nominovan za jednu evropsku i jednu svetsku nagradu / HKZP

CROCONTROL u okviru COOPANS-a učestvuje na Svetskom ATM kongresu u Madridu

COOPANS, kao primer industrijskog partnerstva u Evropi i saradnje pet kontrola letenja, među kojima je i „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ – HKZP, predstaviće se po prvi put kao izlagač na „World Air Traffic Management Congress“ sajmu od 8. do 10. marta u Madridu, saopštio je CROCONTROL.

Osim što prvi put ima vlastiti štand u Madridu, na kojem će biti smešten i simulator i prikazan operativni sistem, COOPANS je ove godine nominovan za dve nagrade u ovoj delatnosti – na svetskom i evropskom nivou.

– COOPANS je nominiran za nagradu „IHS Jane’s Air Traffic Control Award 2016“ koju dodjeljuje časopis IHS Jane’s u suradnji s Međunarodnom organizacijom civilnih pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (CANSO) i za nagradu „Jedinstveno europsko nebo“ koju ove godine po prvi puta dodjeljuje Europska komisija najboljim primjerima uspješne implementacije Jedinstvenog europskog neba – rečeno je u HKZP.

Navodi se da članice COOPANS-a čine kontrole letenja iz Austrije (Austro Control), Danske (Naviair), Hrvatske (Hrvatska kontrola zračne plovidbe), Irske (IAA) i Švedske (LFV) koje su implementirale jedinstven sistem za upravljanje vazdušnim saobraćajem (ATM sistem) i da ga u skladu s tehnološkim napretkom stalno nadograđuju do dva puta godišnje i time značajno smanjuju troškove.

– COOPANS ispunjava cilj Europske unije o harmonizaciji ATM sustava u Europi. Naime, s tvrtkom Thales kao odabranim proizvođačem članice COOPANS-a su implementirale isti softver u 7 centara oblasne kontrole – u Zagrebu, Beču, Kopenhagenu, Stockholmu, Malmeu, Dablinu i Šenonu, pa COOPANS partneri danas rade na jedinstvenom ATM sustavu, što je jedini slučaj u Europi – saopštila je HKZP.

Ističu da COOPANS avio-kompanijama istovremeno omogućava niže troškove i potpunu usklađenost u sprovođenju pravila i međunarodnih standarda, te time jemči sigurnost, efikasnije trošenje i ekološko upravljanje vazdušnim saobraćajem.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj