BEG airport status
Pink dobio ekskluzivu: Prve fotografije novih helikoptera Mi-17 za Vojsku Srbije Prva zvanična fotografija novih Mi-17V-5 za Vojsku Srbije / Foto: Ministarstvo odbrane

Pink dobio ekskluzivu: Prve fotografije novih helikoptera Mi-17 za Vojsku Srbije

Iako je Ministarstvo odbrane pre nekoliko minuta na svom zvaničnom Fejsbuk nalogu objavilo, kako su naznačili „ekskluzivno“, prve fotografije novih helikoptera Mi-17, pravu ekskluzivu, 11 dana pred izbore, dobila je televizija Pink.

U jutarnjem programu „Dobro jutro – Jovana i Srđan“ gostovali su brigadni general Predrag Bandić i general-major Bojan Zrnić. Oni su u studio doneli dve fotografije novoproizvedenih helikoptera Mi-17V-5 fotografisane u fabrici u Kazanju.

Brigadni general Bandić, iako više nije komandant 204. vazduhoplovne brigade (tokom gostovanja je naglasio da će formalno na funkciji biti još neko vreme) iskoristio je priliku da ilustruje značaj dolaska novih helikoptera, podseti na stvari koje javnost nije uspela da primeti prilikom prošlonedeljnog događaja na aerodromu Batajnica (na kojem ni on ni načelnik generalštaba nisu prisustvovali) i iznese nove detalje o procesu prijema novih helikoptera:

– Vi jutros imate ekskluzivu, bilo je dosta nepoverenja u javnosti u vezi dolaska helikoptera ali on se ne kupuje za kofer para. Trebalo je vreme, bilo je potrebno da se sve pripremi, da se prevede dokumentacija, da obuka započne.

Trenutno su dve grupe pilota i tehničara u Kazanju, jedna grupa je započela svoj boravak koji će trajati 63 dana, druga će tamo biti 44 dana, na preobuci. Oni će izvršiti i probne letove. Probni let na prvom helikopteru je urađen prethodne nedelje, dok je na drugom trebalo da bude obavljen juče, očekujemo izveštaj o njemu. – rekao je Bandić.

Helikopteri (sad stvarno) u Srbiju stižu „sredinom juna“ posle završene preobuke koja bi trebalo da bude kompletirana do petog dana šestog meseca:

– Trenutno su u toku prijemna ispitivanja u fabrici, naši timovi su tamo i u toku je preobuka pilota i tehničkog sastava. Helikopteri su opremljeni opremom za Traganje i Spasavanje, opremom za protivpožarne operacije i poseduju opremu za akcije medicinskog zbrinjavanja. – istakao je načelnik Uprave za odbrambene tehnologije general Zrnić. Kasnije je tokom izlaganja precizirao da se pod „opremom za medicinsko zbrinjavanje“ podrazumevaju nosila.

General Bandić je otkrio i neke, uglavnom poznate TT detalje novih letelica:

– Kupili smo kacige za pilote, uređaje za noćno letenje, helikopteri će imati meteo radar, biće opremljen za letenje noću i letenje u SMU, moći će da podigne 4,5 tone tereta, imaće posebnu dizalicu za izvlačenje ljudi nosivosti 300 kilograma.

Na pitanje voditelja u vezi detalja ugovora, posebno cene, generali su imali spreman odgovor:

– Ugovor je komercijalan i kao takav razumljivo trenutno poverljiv. Potrebna je saglasnost naših ruskih partnera da se precizni komercijalni elementi objave. Mislimo da smo uz pomoć bivšeg ministra odbrane Gašića, zajedno sa Rusima, dobili najbolje moguće uslove za njihovu kupovinu. Čim dobijemo njihovu saglasnost prikazaćemo sve detalje ugovora. – rekao je general Zrnić.

download_asset

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

gi

Dok ne dolete, nista nije sigurno…
Ali Rusi su pre 4 dana objavili da su helikopteri spremni za provere, tako da njima mozemo malo vise verovati (nasi su nas previse navikli na lazi…). Svakako, barem mozemo da vidimo prvu ozbiljniju nabavku tehnike za RViPVO jos od SFRJ…
Rusi su objavili i da ocekuju potpisivanje ugovora za nabavku jos 2 helikoptera, odnosno potvrdu Srpske strane za 2 opcije (podsecam da su Rusi od pocetka govorili o 2+2 ugovoru), sa time sto ocekuju da Srbija ima eskadrilu od 10 ovih helikoptera do kraja 2020. Dobrano su upoznati sa time da resursi na Mi8T isticu za 2 godine, te sumnjaju da je rentabilno i uopste moguce produziti resurse na njima. Isto smatraju da iako nam je budzet vrlo ogranicen, nabavka ove verzije Mi17 u rezimu 2 kom godisnje za oko 25 miliona USD (2 kom) ne bi trebala da bude opterecenje jer je finansijski najprihvatljivija, mada sa ogranicenim borbenim mogucnostima…

U prici sa ljudima, kasnjenje je posledica naseg olakog shvatanja razlike izmedju starijih Mi8 i novih Mi17 – i dok mi je par ljudi prosle godine reklo `To je sve isto`, tek kada su videli sisteme i opremu na novim Mi17, shvatili su koliko su `zardjali` i tu je nastao problem jer mesecima nisu mogli da sakupe uopste ljude koji ce imati znanja da urade konverziju… Sto se tice fabrike, ona proizvodi 2-3 kom nedeljno i nasu transu je zamenila sa drugom za kasniji datum…

Odgovori
Br

Ima para za jos osam ;)
Svake godine 25 miliona su male ribice u odnosu na ono sto su pokrali. Pitanje je samo iz kog dzepa izvuku (ko mora da se zrtvuje)

Ac

Tako je Branislave!

Ig

Ako je to bas nas helikopter, zasto jos nisu nanete i nase oznake?

Odgovori
Б

Ознаке се наносе тек када авион буде уведен у оперативну употребу. Тада добија и ев. број.

Ma

Ma ovo nije istina, ovo je samo maketa ;-)

…sad ce se cuti od nekih u javnosti.
Ili ce da pocnu o tome kako nije trebalo kupiti ovaj tip nego neki drugi.
Ili ce da pocnu da pricaju kako je Helikopter preskup i u pitanju korupcija, skandal ili tako nesto…

Odgovori
Dr

Sa srecom!
Mozda se i otvore ako smeju od EU i MMF da kupe i neku 29-ku.

Odgovori
vr

Izgleda da ovi helikopteri umesto glass cockpita imaju klasične cajgere :-( kao mnogo je skuplje, tuga živa i kad je JAT prvi u Evropi uzimao 737-300 opet je neko muljanje bilo umesto sa efis-om uzeli su sa instrumentima kao za 737-200 + FMC.

Odgovori
Go

Ma nema veze. Tek bi se sa elektronikom pogubili. Ne bi dosli helikopteri jos mesecima. Ovako su navikli na cajgere.

ms

a jel ovo primerak za muzej ???

Odgovori
Pi

Dobijamo helikoptere bez ikakve opreme. Bez glass cockpita ovaj helikopter nije upotrebljiv za to sto su mu namenili. Zato su se i zalagali piloti, ali nista od svega toga. „The glass cockpit of the Mi-17V-5 is equipped with state-of-the-art avionics including four multifunction displays (MFDs), night-vision equipment, an on-board weather radar, and an autopilot system. The advanced cockpit reduces pilots’ workload.“
Ne znam cemu ce sluziti ovi helikopteri bez ovoga. Mogli su neki polovni Mi17 da uzmu sa produzenim resursima, za ove novce bar duplo vise dobrostojecih helikoptera sa dodatnom opremom.

Odgovori
Dr

Lupio si. Ne znas sta je „glass cockpit“. Ima svu potrebnu opremu:

„Kupili smo kacige za pilote, uređaje za noćno letenje, helikopteri će imati meteo radar, biće opremljen za letenje noću i letenje u SMU, moći će da podigne 4,5 tone tereta, imaće posebnu dizalicu za izvlačenje ljudi nosivosti 300 kilograma.“

Bj

Jeste li vi procitali clanak? Ako jeste,ne znam na osnovu cega ste zakljucili da helikopteri nemaju glass cockpit.Lepo je receno da ce imati meteo radar i uredjaje za nocno letenje,verovatno i kacige sa night-vision.

ac

A de si 2 nemacka hilikoptera

Odgovori
st

Dobar kao za prevoz teladi na Novopazarku stocnu pijacu..

Odgovori
co

zasto nemamo nove artiljerijske sisteme i zasto kupujemo transportne helikoptere ,a ne lovce.

Il

Zato sto je Nora jos uvek u fazi testiranja,i uskoro ce biti gotova.Onda cemo je imati.

Zato sto lovci kostaju dosta vise nego helikopteri,a i veci problem imamo u transportnoj nego u lovackoj avijaciji.

М

Ја још не могу да сварим информацију да су САМО за један тражили чекрк, онај унутрашњи СЛГ-300!
Еј, прва набавка цела два хеликоптера после 25 година и нису могли макар те основне ствари да уговоре и плате за обе летелице Брука, јад и беда…

Odgovori
ta

Dok jos ima takvih cekrk nam nije ni potreban.

Ma

Ma sve je loše, ništa od ovog… ;-)

Nevalja, transport za stoku, nema glasskockpit, nije nemački, primerak za muzej, iz kog dzepa su pare, sve korupcija, prodato strancima, iiiii

Neće ni A330 doći, i to je samo priča…

Probudite se ljudi! Još spavate u 2000tima a nevidite oko sebe šta se radi, kritikujete i kad treba i kad netreba.

Gde je ozbiljnost i realnost?

Odgovori
Ma

Ovo gore sam samo naveo da vi sami vidite kakve besmislice pišete!

To naravno nije moje mišljenje!

Go

Naravno da nije vase misljenje. Je l’ mogu da pitam cije je? Nekoga sa partijskog sastanka?

Ali, ozbiljno, bez zelje da nekog nazivam botom, svako ima pravo na svoje misljenje, pa makar i nije njegovo.

Ali, hajde onda da pokusamo da ozbiljno prodiskutujemo. Ocigledno je da ni vi ni ja nismo iz vazduhoplovne struke. Zato, hajde da se ne fokusiramo na tehnicke i previse strucne detalje. Vi zajedljivo pokusavate da kazete da su ovo dokazi da sadasnja vlada radi dobro, da nema korupcije na sve strane, da se donose dobre odluke vezane za srpsko RV? Zar je kupovina 2 (i slovima – dva) helikoptera u vreme predizborne kampanje neki uspeh? Pare koje su date za ta dva helikoptera su nista u poredjenju koliko se dnevno potrosi na stranacko zaposljavanje, raznorazne kradje i pronevere. Dva helikoptera su kap u moru u poredjenju sa onim sto je nasoj avijaciji potrebno, o privredi da ne govorim. Dva helikoptera nisu resenje, niti zadovoljavaju nase potrebe. Gde su tu srednji helikopteri, potrebni za ostale tipove misija u mirnodopskom okruzenju? Sta je sa helikopterima za policiju, za medicinske sluzbe? Sta je sa lovackom avijacijom? Sta je sa jurisnom avijacijom? Sta je sa trenaznom avijacijom? Svaki deo se „razvija“ i modernizuje nezavisno od drugih? Sta je sa potrebnim gorivom, ubojnim sredstvima i svime ostalim da bi nasi piloti imali kakav-takav nalet?

I molim vas, nemojte mi samo pominjati prethodnu vlast! Da su ista uradili kako treba, ne bi bili „prethodna“ vec trenutna. Katastrofalan ucinak prethodnika ne znaci da su dva helikoptera neko spektakularno dostignuce. Da ne pominjem da je sve pocelo padom helikoptera, a da mi ni danas nemamo epilog tog dogadjaja, a kamoli ostavke odgovornih.

Da, dva nova helikoptera su pomak na pravu stranu, ali daleko od toga da su dovoljni da neko likuje tipa „evo, je l’ vidite sad vi kojima nikad nista ne valja“. Da, vidimo, ali vidimo i mnogo dalje od dva helikoptera, previse da bi mogli da kazemo da je sad sve u redu.

ja

@Golub Bravo,tacno tako,ne treba sve ni kritikovati,narocito ne kupovinu nove tehnike,ali treba reci pravo stanje stvari u RV i male pomake napred ne preuvelicavati i odmah koristiti u predizborne svrhe(od botova ne moze vise da se zivi). Ova dva mi17 su samo kap u moru i dolaze posle svima poznate nesrece prosle godine koja nije rasvetljena,ali je dobro sto je to pravi tip helikoptera za nas i sto je NOV,potrebno je povecavati njihov broj jer i na mi8 resursi uskoro isticu,videcemo kako ce to ici izbori nisu svake godine…

se

Trebalo bi da ugovorim i za 2 Nemacka hilikoptera

Odgovori
Go

Mi-17V5 i jeste srednji heli. Trenazna avijacija nam je ubedljivo najbrojnija i najbolja u regionu. Ostalo je za u muzej.

Odgovori
Pe

Moram da se osvrnem na jucerasnju katastrofu EC-225 iznad Bergena u Norveskoj. Helikopteru je potpuno otpao rotor u kompletu. 2012 je kompletna flota u Norveskom sektoru je bila prizemljena zbog identifikovanog problema sa ‘gear boxom’. Cak je bilo i prinudno slijetanje na more, ali je sve dobro proslo. Posle izvrsenih modifikacija od strane proizvodjaca, posle duzeg vremena svi aparati su vraceni u sluzbu. Kompanije kao sto su Bristow i CHC su strogo profi, tako da mi je tesko zamisliti da je havarija greska njihovog tehnickog servisa.
Mislim da RV i PVO treba da ostane uz Mi-17 kao strateski izbor.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Davor na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Nakon one sramote sa Kinezima, mislim da će cena Rafala značajno pasti, jer je do sada bio nerealno skup.

13. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Vladimir Su-35 koristi radar N035 Irbis, pasivni elektronaki sa hidraulicnim mehanickim okretanjem antene. Dakle, nesto se fizicki okrece putem hidraulike. To je milion puta sporije od brzine elektrona, koji vrse istu radnju u AESA radaru. Na evropskom kontinentu radar koji ima osobine slicne B-2, F-22, F-35, F-15, F-16, ima samo jedan avion, to je Thales…

13. May 2025.Pogledaj

Kaster na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Zaista mi nije jasno zasto ne postoji fotografija svih nasih MIG-ova 29 na stajanci uredno poredjanih. Neeverovatno da sve ove godine nisu to uspeli organizovati!

13. May 2025.Pogledaj

Frane na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dragi Yrraf, molin vas lipo, kakve veze ima šta Gripen nosi malo manje oružja kad je brži i duplo ga jeftinije održavat? Pa po toj vašoj logici, J-10C ne bi nikad moga oborit Rafala? A to se ipak dogodilo. @Gosn Mate, ako možete pojasnit odakle vam ta informacija da nijedan F-16 nije sudjelova u sukobu?…

13. May 2025.Pogledaj

Dogma na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Niti je toliko dobar niti je nevidljiv , ispade kao i sve Fransucko .. jak marketing! Kinezi pokazali svima sta sve mogu i sa cim!

13. May 2025.Pogledaj