BEG airport status
Vazduhoplovni savez Srbije: Problem je nastao oko vlasništva i načina korišćenja Lisičjeg Jarka Savez fokusiran na kraj sezone, ne komentarišu detalje spora / Foto: Tango Six

Vazduhoplovni savez Srbije: Problem je nastao oko vlasništva i načina korišćenja Lisičjeg Jarka

Nakon iznošenja zvaničnog stava Direktorata civilnog vazduhoplovstva o situaciji između Vazduhoplovnog saveza Srbije (VSS) i Ministarstva odbrane u vezi sa aerodromom Lisičji Jarak, ali i reakcija zakupaca, Tango Six je dobio odgovor i od generalnog sekretara VSS-a, Željka Ovuke.

Potvrđeno nam je da Lisičji Jarak trenutno radi, objašnjeno da je vlasnik zemljišta aerodroma država Srbija, da je Ministarstvo odbrane zvanično njegov korisnik, da je problem nastao oko vlasništva i načina korišćenja aerodroma i konstatovano da bi njegovo zatvaranje bila „ogromna šteta“ kao i da bi „razlozi tome bili apsolutno nejasni“.

Iz odgovora se, međutim, ne može zaključiti šta konkretno podrazumevaju problemi „vlasništva i načina korišćenja aerodroma“, a ostalo je nejasno i to koji će biti dalji koraci Saveza u rešavanju ove situacije.

Izostalo je i reagovanje Ministarstva odbrane. Njima su poslata pitanja slične sadržine kao i VSS-u, ali do zaključivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

Odgovor generalnog sekretara VSS-a, Željka Ovuke prenosimo u celosti:

– Obzirom na delikatnost situacije, možemo Vam odgovoriti na sledeći način:

U ovom trenutku za srpsko sportsko i privredno vazduhoplovstvo, najvažnija je činjenica da će se i ubuduće na sportskom aerodromu Lisičiji Jarak odvijati nesmetano aktivnosti klubova i privrednih subjekata (škola, privredne avijacije i slično).

U narednom periodu nas očekuje 62. Državno prvenstvo u padobranstvu, koje je ujedno zadnje ovosezonsko takmičenje na ovom aerodromu (7-9 oktobar).

Zatvaranje aerodoroma bi bila ogromna šteta za vazduhoplovni sport, a razlozi tome bi bili apsolutno nejasni.

Vazduhoplovni savez je 65 godina na tom aerodromu, isključivo jedini nosilac aktivnosti, a problem je nastao oko vlasništva i načina korišćenja aerodroma.

Inače, kako je navedeno u vašim vestima, navodi se da je Ministarstvo odbrane vlasnik, a mi raspolažemo činjenicama da je vlasnik zemljišta država Srbija, a Ministarstvo odbrane je zvanično korisnik istog.

Mi se i dalje iskreno nadamo da će se problem oko aerodroma rešiti na obostrano zadovoljstvo, izvan suda, ali ako tako i ne bude, obavestićemo Vas o tim detaljima naknadno. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

La

Nije jasno kako neko razdvaja Minisartva od Države.
Ministarstva su državna tela.
Ministarstvo odbrane Srbije je korisnik aerodroma, koji ima posebnu namenu u slučaju rata.
U mirnodopskim uslovima koriste ga sportski vazduhoplovci ali pod određenim uslovima.
Aerodrom se ne sme zapustiti, drenažni kanali, kontrolna zgrada, hangari, piste se moraju održavati.
Ministarstvo odbrane je sklopilo ugovor sa VSS-om pod određenim uslovima a to je da se polovina novca od zakupa ulaže u održavanje aerodroma.
To VSS nije radio, nije ništa ulagao i zbog toga je nastao problem.
To su podaci dobijeni iz Ministarstva odbrane Srbije.

Kratko i jasno.

Odgovori
Ni

Zaista neveratno kako pojedinci olako zaključuju, citiram: „Ministarstvo odbrane je sklopilo ugovor sa VSS-om pod određenim uslovima a to je da se polovina novca od zakupa ulaže u održavanje aerodroma.
To VSS nije radio, nije ništa ulagao i zbog toga je nastao problem.“
Ako dobro razumem, VSS nije ništa ulagao, Vojska nije ništa ulagala, Država nije ništa ulagala, čudo neviđeno, niko ne ulaže a aerodrom L.J neprekidno u funkciji od formiranja. Fenomenalno, pa tu netreba ništa dirati, niko ne ulaže a radi, konačno je dokazano da je „perpetum mobile“ moguć, još samo da dođe Mrmot i zamota čokoladu.(kao u onoj reklami)
Biće ipak da je neko ulagao, neznam ko, ali Vojska sigurno nije. Biće da se tu nešto drugo valja od kada proradi „Pupinov“ most.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj