BEG airport status
Zajednički „Uber“ i „Airbus“ projekat – H125 i H130 leteće iznad Jute tokom filmskog festivala Finansijski uspešno ili ne, Eurocopter koristi idealnu PR priliku

Zajednički „Uber“ i „Airbus“ projekat – H125 i H130 leteće iznad Jute tokom filmskog festivala

Kompanije Erbas (Airbus) i „Uber“ počinju saranju na zajedničkom projektu. Kako je preneo „The Wall Street Journal“ – TWSJ američki „Uber“ će tokom filmskog festivala „Sundance“ nuditi letove iznad Jute, a za te potrebe će koristiti helikoptere evropskog proizvođača.

Za sada se zna da je reč o helikopterima H125 i H130. Navodi se da je ugovorena i saradnja sa kompanijom „Air Resources“ – prevoznikom iz Jute koji koristi H125.

– To je pilot projekat, ne znamo šta će biti na kraju – ali izuzetno je zanimljiv – izjavio je izvršni direktor Erbasa, Tom Enders, u intervjuu za TWSJ.

Kompanija Uber već je imala slična iskustva. Testirala je „UberChopper“ za letove između Menhetna i Hemptona 2013. godine, a sa helikopterima je eksperimentisala i na nekoliko festivala među kojima je i prošlogodišnji Kanski.

Zarada od jedne vožnje ide i do nekoliko hiljada dolara. Primera radi, letenje do Hemptona koštalo je 3000 dolara, piše portal „The Verge“.

Saradnja Ubera i Erbasa posledica je težnje evropskog proizvođača da se proširi na „Silikonsku dolinu“ u Kaliforniji. Erbas je prošle godine tamo osnovao fond od 150 miliona dolara za ulaganje u razvoj tehnologije, a „Airbus Group Ventures“ je prošle nedelje najavila svoje prvo ulaganje – investiranje u kompaniju „Local Motors“, piše TWSJ.

Uber u Srbiji

„Uber“ mobilna aplikacija koja je invirala korisničko iskustvo kada je taksi prevoz u pitanju bila je jedna od glavnih tema prošle godine kada je e-business i startup sektor u Srbiji u pitanju.

Nakon uvođenja ovog servisa u Zagrebu, kompanija je u maju 2015. potvrdila svoj dolazak u Srbiju. Prema pisanju portala „Netokracija.rs“ kompanija je tokom jula raspisala oglas za poziciju generalnog menadžera za našu zemlju.

Uvođenje servisa, međutim, izazvalo je veliko negodovanje među beogradskim taksistima, ali i reakciju Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture.  Nakon održanog sastanka sa predstavnicima kompanije „Uber“, saopšteno je da u Srbiji ne postoje zakonski okviri za uvođenje ovog servisa, ali da je Ministarstvo spremno da razmotri svaku inicijativu za uvođenje aplikacije za organizaciju prevoza putnika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj