BEG airport status
Prve fotografije novog putničkog terminala na aerodromu „Ponikve“ Još jedan novi terminal na još jednom "novom" aerodromu u Srbiji

Prve fotografije novog putničkog terminala na aerodromu „Ponikve“

Vikend koji je za nama obeležilo je rađanje još jednog novog putničkog terminala, na još jednom „novom“ aerodromu u još jednoj izbornoj kampanji.

Za razliku od predizbornog otvaranja pristanišne zgrade na aerodromu „Morava“ gde posle ATR „Air Force One“ letelice nikada više nije sleteo ni jedan putnički vazduhoplov kapaciteta većeg od par putnika, „Ponikve“ nisu bile „otvorene“ uz protokolarnu (predizbornu) pompu. Zapravo, uopšte nisu zvanično „otvorene“.

U prethodnih nekoliko nedelja bili smo svedoci radova na izgradnji pristanišne zgrade na ovom aerodromu. Vrlo brzo nakon potvrde da će Aerodrom „Nikola Tesla“ donirati 50 miliona dinara, krenuli su radovi adaptacije jednog od kaponira u zgradu za putnike koja je možda već ponela titulu estetski najzadovoljavajuće u zemlji.

Blizu svima, blizu i Kusturici koji ima i avion
Blizu svima, blizu i Kusturici koji ima i avion

Predsednik Vlade Srbije u tehničkom mandatu je tokom jučerašnje predizborne konvencije u Užicu rekao da namerno nije želeo da u kampanji zvanično „otvori“ obližnji aerdrom i tom prilikom obećao:

– Aerodrom Ponikve ćemo krajem avgusta da otvorimo za saobraćaj i tu će nam biti potrebna podrška svih ljudi koji imaju dobre veze u inostranstvu.

Možemo mi to da izdržimo i preko aerodroma „Nikola Tesla“, može i naša država, i pomoći će, ali tu će biti potrebna pomoć i Nenada Popovića i mnogih drugih da organizujemo turoperatere i iz Rusije da nam direktno sleću avioni na Ponikve.

Danas ovaj aerodrom može da primi ATR i A319, a moći će da primi i A320. Dakle, sve moderne avione moći će da prime Užice i Ponikve. I za Užice i za Zlatibor, i za Višegrad, i za Mokru Goru i to je jedna od stvari koja je drugačija u odnosu na ono što smo imali –

Unutrašnjost novi aerodromske pristanišne zgrade
Unutrašnjost novi aerodromske pristanišne zgrade
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Unutrasnjost objekta vise lici na salu za proslave. Posto ce avio saobracaj biti nikakav, dalekovido su mislili na rezervnu delatnost

Odgovori
Ga

Nikola, da nisi možda projektovao neku aerodromsku zgradu?! Očigledno se ne razumeš u ovu tematiku, bolje bi bilo da kreneš da razgledaš druge objekte za proslave (izgleda da su ti one preokupacija)….. Ne razumem šta ti smeta u rešenju zgrade, saobraćaj sigurno neće biti istog obima kao na beogradskom aerodromu…

Uvek je lepo čuti da se ulaže u avio-saobraćaj… Nadam se da će cela priča zaživeti, jer sigurno nece biti „štetno“ po nas Srbe..

Ni

Nista ne valja i nikada se nista nece popraviti!

Samo napred dzoni, ako si im rekao!

Hejt for lajf!

Salim se, super sto se otvara jos jedan aerodrom koji ce imati carinsku kontrolu. Da ne mora samo sa beograda i nisa da se leti van drzave.

Ni

Nisam projektant i ne idem po svadbama, ali sam bio na aerodromu Ponikve. Da bi taj aerodrom proradio treba uloziti para i para. Ko ce doci na aerodrom do pola ociscen od NATO projektila, u jedan objekat medju rusevinama. Gago samo mi reci sta ce leteti sa tih obnovljenih aerodroma? Jel nam trebaju aerodromi da bi novokomponovani burzuji tu sleteli iznajmljenim avionima, ili da se popularizuje vazduhoplovstvo i obucavaju za letenje i siromasi koji nisu prvi na ATP listi?

Go

Bez obzira sto jos ni na Moravu ne slijecu komercijalni avia stvar sto soni mislim da je pozitivne ulaze. Morava i Ponikve se sredjuju da bi turizam zivnuo i tu ima velikog potencijala. Dugo se nije razmisljalo u tom pravcu i sad ne ide to bas lako ali trebamo svi podrzati sve sto vodi naprijed . Ne brinite slijetace avioni sa turistima i na Moravu i na Ponikve samo malo strpljenja.

Odgovori
Go

Evo ga jos jedan nepismeni bot. Vec mi je muka sto su inficirali sve sajtove koji imaju bilo kakve vesti, ma kako sajt bio strucan ili opsti.

Nema frke, prijatelju, strpecu se ja. Ne verujem da cu doziveti, ali strpecu se. Imam dobar posao, nije problem preziveti. Sta da kaze 3 miliona gradjana koji su na rubu egzistencije? Do kad da se strpe? Do sledecih izbora i otvaranja aerodroma u Somboru?

Sve sto mogu da kazem je – nekaa tebi i takvima nikad bolje ne bilo nego sto vam je sad, kad vam je vec tako lepo i ruzicasto!

da

Djeluje perspektivno i za respekt….Samo da se odrzi visoka dinamika radova! Naj komentar dat za orao 2.0 isti se moze i ovde dati.

Odgovori
ma

Svakako pozitivna stvar i tendencija, i naravno znacajan dan za sveukupno Srpsko vazduhoplovstvo BRAVO! Naravno da mi trenutni vlastodrsci ne ulivaju poverenje, kao ni oni silni predhodni sarlatani i neozbiljni ljudi bez dana radnog iskustva… Nazalost ovdasnji vazduhoplovni entuzijasti i profesionalci kada kritikuju ovakve stvari nekako zaboravljaju da aerodrom nije kobasica i pista skoro jos od brace Wright. Da bi primio neki komercijalni let, pa i privatni, a posebno medjunarodni tu mora da postoji citava infrastruktura carina, terminali, aerodromska logistika, obuceni i sertifikovani ljudi to samo na Tesli kao ima… Ovakvim potezima se ide ka stvaranju uslova za razvoj, kakav-takav, a da li ce ga biti zavisi od mnogo faktora, pre svega domacih. Samo prebrojati ljude koji dnevno iz Srbije predju preko granicnih prelaza da lete iz ì do Temisvara, Budimpeste, cak i Osjeka…

Odgovori
К

Поникве? Ту је Мокра гора и Златибор. Има смисла да постоји аеродром који ће моћи да прими путничке авионе. Е, сад би требало порадити на промоцији туристичких садржаја и покушати привући туристе и чартер летове у тај крај. У сваком случају са овим терминалом се испуњавају предуслови за тако нешто. А, шта ће бити требало би да се мало стрпимо. Има времена за пљување.

Odgovori
Go

Golube mogao bi se ti izviniti za ono ne pismen. Napisem komentar , procitam i sve uredu , kad posaljem neke rijeci se jednostavno izmjesaju same. Ne znam dali se to jos kome desava ali se meni zna ponekad desiti i to bas kad komentarisem na ovom portalu. Po tebi bi bilo najbolje da se nista ne radi jer ispada da bi bolje bilo to para podijeliti narodu da kupi hljeba da se najede? Jedna Austrija koja nema metar mora uzme vise novca od turizma nego Hrvatska sa onolikom obalom i to sve zahvaljujuci najvise planinskom turizmu a upravo tu Srbija ima ogroman potencijal uz banje i sad jos i Jahorina je u skopu skijalista Srbije i dodaj jos i Andricgrad , Taru i zaokruziti cijelu regiju. Kao sto vidimo cilja se na Ruske turiste a vjerujem i Arape koji po BiH vec obilaze. Naravno da nece to za godinu ili za dvije biti sve krasno i bajno ali za 5-6 godina mogao bi se ozbiljan novac slijevati u budzet. A ako si mislio da ce neko putovati avionom par sati do Beograda i onda se lomiti u busu 5 sati da bi stigao na Zlatibor ili neko drugo mjesto, u to ne vjerujem.

Odgovori
Po

Zasto na aerodromu Morava ne slecu avioni i zasto na Ponikvama mozemo mozda doziveti opet isto, odgovor je prost MEGALOMANSTVO…

Isto takvo megalomanstvo stoji kod zelje da vlada i drzava umesto da podrze razvoj unutrasnjeg avio saobracaja i sluzbe koje bi svim gradjanima bile od koristi, podrzavaju Air Serbia ili ti JAT u razvoju medjunarodnog saobracaja koji nije ni od kakve zivotne vaznosti da ga mora vlada razvijati…

Dobar i razvijen unutrasnji saobracaj koji pored ostalog ukljucuje i hitnu medicinsku avio pomoc, brz prenos poste, putnicki i kargo saobracaj su preci nego neka medjunarodna avio kompanija koja ce sletati u Njujork a pre ili kanije dobar razvoj lokalnog i regionalnog moze da privuce i medjunarodni saobracaj, obrnuto kada se krene je vrlo tesko…

Zasto tesko i zasto megalomanski, tesko i megalomanski jer se ocekuje da slece airbus 319,320 umesto da se ocekuje sletanje raznih helikoptera i raznih manjih aviona, manje avione i helikoptere bi pored kupovine na trzistu od strane zainteresovanih mogli i sami da razvijamo za tu neku namenu lokalnog avio prevoza.

Umesto da sleti Airbus 320 bolje je razmisliti kako od Beograda do Ponikva da svakodnevno slece neki propeleras avion ili helikopter i da time se izbegne par sati puta, zastoji i slicno i za mnoge druge destinacije bi to bilo atraktivno a razvojem helikopterkog saobracaja na primer bi benifite videli i drugi veliki gradovi u Srbiji a koji nemaju velike aerodrome u neposrednoj blizini, na primer Novi Sad, Kragujevac, Krusevac, Novi Pazar itd…

@Golub

Zasto je Goran bot a ti nisi, ni jedan ni drugi nemate nista konstruktivno da kazete samo ili hvalite ili kudite a bez argumenata o konkretnoj temi, i akko nesto poboljsati, to moze svako…A cini mi se da su stranacki botovi angazovani od strane svih stranaka sada aktivni ne moze biti govora o botovima samo jedne stranke a i komentari se mogu namerno tako pisati da deluju da su od jedne stranke i svesno se tako rade da bi izazivlai revolt a u pozadini sedi sasvim druga stranka tj. namera…

Ucite malo o propagadnom ratu pre komentara o botovima i svaljivanaj svega na jednu vodenicu ako da ne psotoji i druga strana, ko je na kraju bio bot na svim ostalim izborima ranije, pogledajte tadasnje komentare i glasove, nisu sendvici tek tako isli samo na jednu stranu, ok, ok idemo dalje…

Malo pameti i vise konstruktivnih komentara moze doneti vise od toga da li je neko bot ili nije, ovde barem nema linka ka komentarima niti glasanja za komentar pa ne vidim neki veliki problem. Usput svi koji brinu za botove-trolove neka napisu pismo medijima kod kojih se to najvise javlja a koji bi izbacivanjem linka ka komentaru i na primer uvodjenjem captcha prilikom glasanja za komentar vrlo lako promenili te i takve od strane ljudi dirigovane aktivnostii, mada tada bi im pale posete i posecenost kojima se hvale, mozda im to ne odgovara jer sada mogu da pricaju da su najposeceniji sajtovi a poseta im se pre svega generise vestacki radi glasanja za komentar…

Odgovori
Go

Pozdrav Posmatracu,

Slazem se da je megalomanstvo. Da li iz nestrucnosti ili kojih motiva, da ne ulazimo u to, to je tek mlacenje prazne slame. Takodje se slazem i za botove – gade mi se svi, bez obzira ko ih placa. Revoltiran sam jer u sustini volim da citam komentare, nekad i vise nego sam tekst, jer cesto ima bisera od ljudi iz struke. U zadnje vreme mi se sve vec smucilo od hvalospeva politicarima provucenih kroz hvaljenje ovog ili onog.

Sto se tice razvoja domace avijacije, tu se ne slazem bas. Taman da budem konstruktivan, pa ako me neko i etiketria kao bota, makar ce misliti da svoj parizer posteno zaradjujem.

Elem, problema u Srbiji ima na sve strane. Suplji smo svugde i jako je tesko da se sve to lose pokrene na drugu stranu i da se zaista napravi neki napredak. Daleko od toga da je nemoguce. Daleko od toga da drugde cvetaju ruze. Ali su, za promenu, potrebni strucni ljudi na vlasti i pozicijama upravljanja, a toga nismo imali decenijama. Takodje je potrebno i da se narod trgne iz ovog zombi-stanja i pocne od sebe – ne brini sta je komsija uradio, uradi ti nesto dobro.

Ako zanemarimo za trenutak duboko ukorenjen kriminal i korupciju, spregu sa vlascu i sve ostalo sto otezava bilo sta konstruktivno u ovoj zemlji, ali i svugde u svetu, i naivno se fokusiramo na suvu problematiku, nazalost avijacija nije prva na listi ulaganja. Ja bih voleo da letim do Uzica iz Beograda, ali to nije realno. To nema ko da plati. Ali, ni to nije glavni problem – problem je osnovna infrastruktura. Gore Goran kaze: „A ako si mislio da ce neko putovati avionom par sati do Beograda i onda se lomiti u busu 5 sati da bi stigao na Zlatibor ili neko drugo mjesto, u to ne vjerujem.“ – Naravno da nisam mislio. Ali tu i jeste problem. Od Beograda do Zlatibora nema ni 140km vazdusnom linijom! O kojih 5 sati mi pricamo?! To voz mora da predje za najvise 2 sata! Autobusom najvise 3! Ne moze se graditi kuca od tavana. Ne mozete otvarati aerodrome na sve strane ko u onom vicu sa Spajdermenom na Beogradjanci – „a kuda sad?“. Sta ce da rade putnici na Uzickom aerodromu? Da idu na Zlatibor i Mokru Goru? Koliko ima takvih putnika? Kolika ce biti popunjenost letova? Kad se dopremi roba, kako ce otici sa aerodroma? Da li se to isplati onom koji salje? Gde su putevi, gde je pruga?

Sta je moje misljenje da treba da se radi? Prvo i osnovno, razbiti korupciju u vlasti, dovesti sposobne ljude koji ce zaista pokusati da nesto urade. Razbiti kontrolu sudova i omoguciti vladavinu prava. Zasto je to bitno (da ne bude da prosipam politicke fraze)? Niko nece da ulaze ni dinar ovde (osim ovih sto dolaze sa vec pripremljenim dogovorima sa vlascu) – jer nema sudova da ih stite od mafijasa i politicara, drzava ih satire nametima, birokratija je zapanjujuca. Firma u kojoj radim, odustala je od ozbiljne investicije, jer je smatrala da je sve previse rizicno, da nije lako ostvariti profit u uslovima nelojalne konkurencije.

Kada se to malo dovede u red, da narod moze da pocne da radi, da zaradjuje, da ima ko da plati bilo sta osim hleba nasusnog, treba razvijati infrastrukturu. Sve – puteve i pruge pre svega. Struja, vodovod, kanalizacija. Pa, opet, kad ljudi pocnu malo da trose i na „luksuz“, onda krenuti sa razvojem avio saobracaja. Kada Zika iz Uzica bude mogao da priusti da ide kod sestre u Pariz na produzeni vikend par puta godisnje. Kada Pera gastos odluci da investira malo u rodni zavicaj, jer se ne plasi da ce samo baciti pare ako svoje znanje pokusa da upotrebi u Srbiji, pa mu je OK da dolazi jednom-dva put mesecno do Kraljeva iz Frankfurta. Kada turisticka ponuda bude na tom nivou da Ruby iz Londona bude dovoljno zanimljivo da odluci da doleti pravo za Nis. Kada nam deca ne budu bezala sa sela u Beograd, pa onda dalje u svet, tj. kada na selu bude bilo mladog zivlja koji ce hteti da leti tim avionima. Ali i onda treba da budemo realni – zeleznica je mnogo prakticnija ako je adekvatno razvijena. Obican covek nikad nece leteti iz Nisa za Beograd. Ako vozu treba dva sata (sto bi trebalo da je maksimum), prosecnom coveku treba ukupno 2,5 do 3 sata da dodje iz tacke A u Beogradu u tacku B u Nisu. Ako avionu treba 30 minuta da preleti, putniku treba opet barem 2,5 sata od te iste tacke A do tacke B, ako se uzme u obzir vreme putovanja do Surcinskog aerodroma, cinjenica da bi tamo trebalo biti vec oko sat sat i po pre leta, i onda opet od aerodroma u Nisu do krajnje destinacije. Malo ko ce biti spreman da plati mnogo vece pare, a da isti put predje za isto vreme, ali mnogo nekomfornije (jer voz je mnogo udobnije prevozno sredstvo, ako ni zbog ceg drugog, onda zato sto te niko skida u gace pred polazak i dovoljno je da dodjes 10 minuta pre polaska voza).

Eto, to je najkonstruktivnije sto mogu u ove sitne sate, iznerviran koliko jesam. I, nisam pesimista – ne mislim da je ovo nemoguce. Naprotiv. Zato i jesam ovde a ne negde daleko. Ali, dok se ne postave cvrsti temelji, dok se stvari ne pokrenu ispravnim redom, aerodrom Ladjevci i aerodrom Ponikve i sve ostalo bice i ostace potemkinova sela koriscena u svrhu politicke propagande, a meni ce skakati pritisak kada pojedinci koji su ili zlonamerni ili jednostavno toliko naivni i neiskusni da veruju da je dovoljno imati dobru volju, patriotizam i da ce svaka investicija da se magicno isplati, bez obzira kojim kvalitetom je posao uradjen i koliko je nesto finansijski ili zdravorazumski opravdano.

Ai

Mogli bi da srede i aerodrom kod Sijenice pa da mi čobani možemo brzo da skoknem na Pešter da čuvamo ovce.

Odgovori
Bo

Ja ne verujem da su botovi i ovde dospeli. AMAN OVDE NEMA POLITICKIH TEMA, IŠ SOTONE.

Odgovori
Bo

Je li sredjena pista na Ponikvama?

Odgovori
Om

Glavna pista je sredjena pre 2 godine.

Pi

Golube, svaka ti je na mestu. Drago mi je da u našem Srbisatnu ima još zdravorazumskih ljudi kao ti!

Odgovori
Go

Ocigledno ovdje neki ne zele ili nece da shvate poentu , a to je da se nesto krece raditi, i da to ide naprijed. Ja sam iz Republike Srpske pa prema tome i nisam clan stranke u Srbiji a nemam ni pravo glasa tako da vam to stranacki otpada i plus da hocu koga da zavaram pisao bi ekavski a ne ijekavski. Otidjite negdje na zapad pa vidite sta sve oni debelo naplacuju a mi ovdje tri puta kvalitetnije stvari ne znamo naplatiti. Srbija pa i BiH imaju ogroman turisticki potencijal koji na zalost vecim dijelom zarasta u korovu. BiH je u prosloj godini imala rast broja turista od 30% a i Srbija mislim oko 20%. To jos nije nista sta se sve moze, ali treba poboljsati generalno infrastrukturu, i zeljeznice i puteve i aerodrome. Velik je potencijal sto se tice turista iz Japana i Kine kojih vec vidim ima u vecem broju kod nas a gdje god odes vani preplave koliko ih ima . Uz Ruse , Arape pa i dosta dolaze i iz zemalja Evrope jer smo jeftiniji onda dodjemo na ono sto sam govorio. Primjer , jel jednom Tivtu treba aerodrom kad je blizu Podgorica , naravno da treba jer turisti koji putuju nekoliko sati avionom ne zele da onda sjedaju u bus i opet toliko, onaj ko je putovao zna o cemu govorim . Mi se ovdje u RS radujemo svakom koraku naprijed Srbije , jer svih ovih godina smo samo nazad isli , pa nek se krenulo i nesto pozitivno desavati. Da je jedan kanjon Tare negdje u Francuskoj ili Njemackoj taj kanjon bi njima milione godisnje donosio od turizma , a sta nama donosi . O tome govorim. Pozdrav

Odgovori
Go

Slazem se ovde neki ne zele ili nece da shvate poentu. Da pokusam opet. Ne mogu se stvari raditi naopacke. „Bitno da se nesto radi“ nije validno razmisljanje – to je upravo jedna od stvari koja razlikuje „nas“ i „njih“. U razvijenim zemljama se vecina stvari radi planski i proracunato, a ne stihijski. Rezultat toga je da se uradjeno stalno moze unapredjivati i nadogradjivati, a kad se radi stihijski onda stalno moras sve da radis ispocetka. Takav pristup je pogresan, neisplativ i nije napredak vec tracenje resursa.

Slazem se da je turisticki kapacitet regiona fantastican. I da, na zapadu umeju za svaki kamen pored puta da izmisle pricu i pretvore ga u atrakciju, a nama ogromna prirodna bogatstva leze neiskoriscena. Ali zidanje aerodroma u ovom trenutku je potpuno promasena investicija (srecom zidanje fasade oko kaponira, nadam se, nije bila bas prevelika investicija)! To me podseca na Alana Forda, kada stizu na letovanje i saceka ih tabla na kojoj pise nesto tipa „Ovde ce nici luksuzan hotel“. Pa, cak i u igricama tipa Civilizacija, ne mozes samo da tresnes aerodrom na neku livadu i da ocekujes da ce da nagrnu Nemci i Arapi. Zar ne mislis da je logicnije prvo napraviti sadrzaje. Prvo treba da se malo kultivise to sto treba da se poseti. Pre toga da se obezbedi osnovna infrastruktura – putevi, snabdevanje. Pa, kad krenu da dolaze turisti u vecem broju, onda opet ulagati u nove sadrzaje, u smestajne kapacitete. Pa kad broj turista naraste, onda pravi aerodrome.

Upravo da iskoristim tvoju logiku – koliko ljudi mislis da ce da plati aviokartu da bi doslo do neke prirodne lepote i da se onda vrati kuci, nakon sto je 5 dana kampovao u nekom nacionalnom parku? Jer, gde ce taj neko da ode, ako do bilo cega drugog u okolini treba 3 sata ljuljanja po urnisanim putevima?

Sta se desava kad se stvari rade naopako? Potrosis 25 miliona evra na projekat Aerodrom Morava. On stoji prazan i nekoriscen 4 godine. Stvari polako propadaju – treba ih odrzavati. Treba placati zaposlene, treba placati racune. Investicija ne da se nije isplatila, ne da nije ni pocela da se isplacuje, vec konstantno generise gubitke. To je ta jednostavna racunica koju ljudi nece da shvate! Nije dobro „bitno je samo da se radi“! Tako se ne ide napred, tako se ide nazad – to je ista prica koju vrtimo vec vise od deset godina i jasno je valjda da nigde napred nismo otisli. Da su tih 25 miliona ulozili u infrastrukturu i turisticke sadrzaje, sada bi se vec nesto od ulozenog vratilo na ovaj ili onaj nacin i postojali bi zdrava osnova da se ide dalje u razvoju. A ovako, nit imamo 25 miliona, niti je radjeno na infrastrukturi, pa plus jos imamo i troskove za nesto sto uopste nista ni ne radi! jedina satisfakcija je da imamo jos jednu aerodromsku zgradu. Brilijantno! Pravimo slag, a jagode nismo ni posadili. Sad vise nemamo pare ni da kupimo seme, slag ce se za par dana pokvariti i sledece nedelje necemo imati ni pare, ni slag, ni jagode.

Zato, zaboravi molim te i na Kineze i na Ruse i na Japance i na Arape, zaboravi na Tivatski aerodrom, zaboravi na turisticku ponudu Austrije. Jedan ofarbani kaponir nece dovesti do toga da Japanci krenu da izviru iz zemlje, Tivat je na morskoj obali, a Austrija vec 200 godina postepeno razvija svoj turizam. Pocni da kosis travu ispred svoje kuce i oko svog dvorista, pocni da recikliras djubre bez obzira da li tvoj grad to podrzava ili ne, radi svoj posao najbolje sto mozes ma sta da radis, ulazi u sebe i svoju okolinu, ponasaj se civilizovano, kad ides da glasas razmisli malo svojom glavom i odaberi ljude koji nisu dokazano nesposobni (da ne kazem nesto gore; pa, ako si pogresno odabrao, ti zapamti i ne ponavljaj istu gresku) – i polako ce stvari krenuti da dolaze na svoje mesto. Ulice nece vise izgledati kao zapustene dzungle zatrpane otpadom, kada se spustas Tarom nece vise plasticne kese i stare gume visiti sa grana a plasticne flase i zardjale karoserije viriti iz vode. Onda ce zaista doci vise turista, pa ce u nekom trenutku bit isplativo i te aerodrome prosirivati.

Eto, o tome ja govorim.

Om

Vi Golube kao da zivite u nekoj bajci,a ne Srbiji.Da bi se postiglo to o cemu vi pricate potrebno je promeniti svest ljudima,a to tesko da ce se desiti i za 100 godina ovde.Nismo mi Nemci,da se ne lazemo.E zato je bolje da se radi bilo sta,pa neka je mozda i naopako,ali je pomak svakako,korak unazad nije. Na Ponikve do pre 2-3 godine nije moglo da se udje,vreme stalo 99. Zaostale bombe svuda,piste razrovane. Sada tu lete nasi sportski avioni,dolete i stranci ponekad,evo i ta zgrada je napravljena.Sto se mene tice,za pohvalu. Mi u svemu kaskamo za Evropom decenijama,a u vazduhoplovstvu pogotovo,tako da strpljenja molim,Srbija je ovo.

Dr

Golube@ – Ova aerodromska zgrada zadovoljava sve potrebne standarde a stilom (drvo) je konceptualno dosledna lokaciji gde se nalazi. Posredno sam ucestvovao u ovom projektu, a kad mi ti pokazes koliko si „koponira“ projektovao, onda mozemo da pricamo.

Odgovori
ba

@Golub

Vidi se da pisete emotivno ali ocigledno niste upuceni, postavicu Vam pitanje kada ste zadnji put isli do Uzica ili Bora ? Ja sam greskom vozaca bio u minibusu putovao sam za Bukurest preko Bora i Majdanpeka, znaci put je katastrofalan,,, istocna Srbija kompletno, drugo pominjete zeleznicu, odlicna konekcija je Beograd – Vrsac – Temisvar karta banat specijal kosta 15 eura povratna, vozovi odlicni, ali Stup Vrsac na sve moguce nacine opstruira saobracaj na toj liniji, jer je autobuska karta mnogo skuplja.To su mi rekli radnici zeleznice u pomenutom vozu, inace je bio dubke pun spanskih turista koji su isli na konecrt plasido dominga u beogradu.znaci postoji infrastruktura ali razni lobiji vrse opstrukciju, ponajvise „prevoznicki lobi“.

Odgovori
Do

Nije bitan samo turizam. Ponikve i Morava mogu da budu bitni za transport svezeg voca u komercijalnim pakovanknjima, u celu EU.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj