Aerodrom Nikola Tesla doniraće 50 miliona dinara aerodromu Ponikve za izgradnju putničkog terminala.
Ugovor su potpisali direktor beogradske vazdušne luke, Saša Vlaisavljević i direktor aerodroma Ponikve, Saša Savić u prisustvu ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, ministra pravde Nikole Selakovića, ali i predstavnika vazduhoplovnih vlasti – direktorke Direktorata civilnog vazduhoplovstva, Mirjane Čizmarov i direktora SMATSA-e, Radojice Rovčanina.
Najavljeno je da će aerodrom u punom kapacitetu početi da radi od septembra ove godine:
– Do kraja avgusta biće završeno uređivanje aerodroma i postavljeni svetlosni sistemi. Tehnički, svi avioni će moći da sleću, kao na primer B 737-300. Već smo počeli pregovore da organizujemo avio-saobraćaj sa manjim avionima do 30 mesta – izjavio je direktor „Ponikva“, Saša Savić.
Ministartka Mihajlović je istakla da Vlada RS pored ulaganja i razvoja, takozvanog „velikog aerodroma Nikola Tesla“, radi i na razvoju malih aerodroma na teritoriji Republike Srbije, i to „ne samo pričom“.
– Mi smo izmenili zakon o vazdušnom saobraćaju, formirali privredno društvo „Aerodromi Srbije“ i ovde smo sada ponosni što Aerodrom Nikola Tesla donira 50 miliona za uređenje putničkog terminala na erodromu Ponikve.
Ponosni smo, takođe što se o aerodromu Ponikve uglavnom govorilo u proteklih 15 godina. Vi znate, od 1999. godine se on on ne koristi. To će sada biti civilni aerodrom – izjavila je ministarka Mihajlović.
Beogradski aerodrom i Ponikve dogovorili su sredinom februara nastavak i proširenje dosadašnje saradnje.
Tada je rečeno da su u planu donacija ostatka stare perimetarske ograde, nastavak stručne obuke zaposlenih na Aerodromu Ponikve u Školskom centru beogradskog aerodroma za različite profile poslova, kao i konkretizacija buduće strateške saradnje i partnerskog odnosa.
Radi podizanja nivoa bezbednosti na aerodromu Ponikve Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdvojio je 8.810.000 dinara u februaru prošle godine koji su bili namenjeni za ispitivanje nosivosti poletno-sletne staze aerodroma, izrade projektne dokumentacije za Glavni projekat ograde i radio veza aerodroma, kao i realizaciju obuke osoblja na aerodromu. „Nikola Tesla“ tada je donirao 10 ručnih radio stanica, tri mobilne UHF radio stanice i dva repetitora sa po dve stanice.
Aerodrom „Ponikve“ otvoren je za civilne letove 2013. godine o čemu je Tango Six izveštavao.
OZZNA
Koliko je civilnih aviona poletelo/sletelo na Ponikve od 2013….
maxi
Tamo vojni avioni i ne smeju da borave jos od Dejtona…
Moje
Jeeeeeej! Jos jedan terminal koji ce da zvrji prazan, i koga ce korov na kraju pojesti! Nedavno sam bio na INI.. Tamo je vreme stalo 86´, a Kraljevo i Uzice po nov terminal. Super!
Hrundi
Prva linija Užice – Kraljevo pa ako bude dobro išlo onda i za Niš a kad se izgradi novi međunarodni aerodrom Novi Sad – ihaj!
maxi
Ovo je dobar potez kao impuls u cilju ozivljavanja domaceg vazduhoplovstva u globalu, ono se mora decentralizovati iz Beograda jer se svelo na par desetina neosnovano privilegovanih ljudi, pa je ukupni kvalitet radi toga drasticno nizak. Nije to velika, a ni pogresna investicija za drzavu uzimajuci u obzir koliko se sponzorise poludomaca firma AirSerbia itd.
Nele
Evo ja cu otici ovih dana avionom da vidim kakva je situacija dole. U AIP-u nema podataka ni o gorivu ni o mazivima itd. Meni bi bilo zanimljivo da do CG letim recimo preko Uzica ali ne verujem ni da ima carinske/pasoske kontrole.
Petar
Kakav to putnicki terminal moze da se izgradi za 50 miliona dinara? Kada dobijemo takav odgovor, ostalo je jasno!
126LAE-Delta
Domaci vazdusni saobracaj je za malu zemlju kao nasa bajka, a izgleda da i ministarka i preduzece „Aerodromi Srbije“ zele da zive u takvoj neodrzivoj bajci.