BEG airport status
„Nikola Tesla“ donira 50 miliona dinara aerodromu „Ponikve“ – najavljuje se izgradnja terminala i saobraćaj od septembra "Civilni saobraćaj na Ponikvama u punom kapacitetu od septembra"

„Nikola Tesla“ donira 50 miliona dinara aerodromu „Ponikve“ – najavljuje se izgradnja terminala i saobraćaj od septembra

Aerodrom Nikola Tesla doniraće 50 miliona dinara aerodromu Ponikve za izgradnju putničkog terminala.

Ugovor su potpisali direktor beogradske vazdušne luke, Saša Vlaisavljević i direktor aerodroma Ponikve, Saša Savić u prisustvu ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, ministra pravde Nikole Selakovića, ali i predstavnika vazduhoplovnih vlasti – direktorke Direktorata civilnog vazduhoplovstva, Mirjane Čizmarov i direktora SMATSA-e, Radojice Rovčanina.

Najavljeno je da će aerodrom u punom kapacitetu početi da radi od septembra ove godine:

– Do kraja avgusta biće završeno uređivanje aerodroma i postavljeni svetlosni sistemi. Tehnički, svi avioni će moći da sleću, kao na primer B 737-300. Već smo počeli pregovore da organizujemo avio-saobraćaj sa manjim avionima do 30 mesta – izjavio je direktor „Ponikva“, Saša Savić.

Ministartka Mihajlović je istakla da Vlada RS pored ulaganja i razvoja, takozvanog „velikog aerodroma Nikola Tesla“, radi i na razvoju malih aerodroma na teritoriji Republike Srbije, i to „ne samo pričom“.

– Mi smo izmenili zakon o vazdušnom saobraćaju, formirali privredno društvo „Aerodromi Srbije“ i ovde smo sada ponosni što Aerodrom Nikola Tesla donira 50 miliona za uređenje putničkog terminala na erodromu Ponikve.

Ponosni smo, takođe što se o aerodromu Ponikve uglavnom govorilo u proteklih 15 godina. Vi znate, od 1999. godine se on on ne koristi. To će sada biti civilni aerodrom – izjavila je ministarka Mihajlović.

Beogradski aerodrom i Ponikve dogovorili su sredinom februara nastavak i proširenje dosadašnje saradnje. 

Tada je rečeno da su u planu donacija ostatka stare perimetarske ograde, nastavak stručne obuke zaposlenih na Aerodromu Ponikve u Školskom centru beogradskog aerodroma za različite profile poslova, kao i konkretizacija buduće strateške saradnje i partnerskog odnosa.

Radi podizanja nivoa bezbednosti na aerodromu Ponikve Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdvojio je 8.810.000 dinara u februaru prošle godine koji su bili namenjeni za ispitivanje nosivosti poletno-sletne staze aerodroma, izrade projektne dokumentacije za Glavni projekat ograde i radio veza aerodroma, kao i realizaciju obuke osoblja na aerodromu. „Nikola Tesla“ tada je donirao 10 ručnih radio stanica, tri mobilne UHF radio stanice i dva repetitora sa po dve stanice.

Aerodrom „Ponikve“ otvoren je za civilne letove 2013. godine o čemu je Tango Six izveštavao.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

OZ

Koliko je civilnih aviona poletelo/sletelo na Ponikve od 2013….

Odgovori
ma

Tamo vojni avioni i ne smeju da borave jos od Dejtona…

Mo

Jeeeeeej! Jos jedan terminal koji ce da zvrji prazan, i koga ce korov na kraju pojesti! Nedavno sam bio na INI.. Tamo je vreme stalo 86´, a Kraljevo i Uzice po nov terminal. Super!

Odgovori
Hr

Prva linija Užice – Kraljevo pa ako bude dobro išlo onda i za Niš a kad se izgradi novi međunarodni aerodrom Novi Sad – ihaj!

Odgovori
ma

Ovo je dobar potez kao impuls u cilju ozivljavanja domaceg vazduhoplovstva u globalu, ono se mora decentralizovati iz Beograda jer se svelo na par desetina neosnovano privilegovanih ljudi, pa je ukupni kvalitet radi toga drasticno nizak. Nije to velika, a ni pogresna investicija za drzavu uzimajuci u obzir koliko se sponzorise poludomaca firma AirSerbia itd.

Odgovori
Ne

Evo ja cu otici ovih dana avionom da vidim kakva je situacija dole. U AIP-u nema podataka ni o gorivu ni o mazivima itd. Meni bi bilo zanimljivo da do CG letim recimo preko Uzica ali ne verujem ni da ima carinske/pasoske kontrole.

Odgovori
Pe

Kakav to putnicki terminal moze da se izgradi za 50 miliona dinara? Kada dobijemo takav odgovor, ostalo je jasno!

Odgovori
12

Domaci vazdusni saobracaj je za malu zemlju kao nasa bajka, a izgleda da i ministarka i preduzece „Aerodromi Srbije“ zele da zive u takvoj neodrzivoj bajci.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj