BEG airport status
Hrvatska nastavlja sa nabavkom helikoptera: MUP dobija i AW139 Prvi hrvatski AW139 primećen 22.12.2015. iznad Varezea Foto / Fabrizio Capenti - Malpensa Spotters Group

Hrvatska nastavlja sa nabavkom helikoptera: MUP dobija i AW139

Helikopterska jedinica hrvatske policije sutra će dobiti pojačanje u vidu višenamenskeog helikoptera AW139. Ovaj tip izabran je nakon detaljnog procesa izbora najbolje solucije pre svega za nadzor granica i to će biti prvi AW139 u Hrvatskoj.

Ujedno, to će biti prilika da se u floti hrvatskog MUP-a zamene stariji tipovi helikoptera. Kompanija Finmeccanica objavila je još 17. februara 2015. da je sa hrvatskim Ministarstvom unutrašnjih poslova potpisan ugovor o kupovini jednog dvomotornog višenamenskog helikoptera AW139.

Konfiguracija za hrvatsku policiju obuhvata infracrveni sistem za osmatranje prednje polusfere (FLIR) poslednje generacije, sistem video linka sa visokom rezolucijom, svetla za potragu, dizalicu za spasavanje kao i kabinsku konzolu za planiranje misije. Helikopter će biti upotrebljavan uglavnom za operacije kontrole granica koje će uključivati i zadatke iznad akvatorije.

Ugovorom je obuhvaćena i obuka 6 pilota i 13 tehničara. Cena paketa je 16 miliona evra a do 2020. moguće je da će hrvatski MUP dobiti još helikoptera AW139. Gotovo 3/4 sredstava obezbedila je Evropska Unija za opremanje MUP-a Hrvatske u periodu 2014-2020.

Helikopterska jedinica MUP-a Hrvatske do danas je raspolagala sa jednim višenamenskim helikopterom AB-212, dva laka višenamenska helikoptera Bell 206-3, jednim Bell 206B. Tu su i helikopteri EC135P2+ od kojih je prvi primljen u upotrebu krajem oktobra 2013. i koji je koštao oko 9 miliona evra. Bio je to polovan helikopter sa svega 20 sati naleta prvobitno namenjen španskoj civilnoj gardi i koji je stajao uskladišten od 2008. godine. Na dan promocije prvog EC135 za hrvatsku policiju potpisan je ugovor za drugi helikopter u vrednosti od skoro 6,9 miliona evra. Isporučen je već 28. novembra 2013. a helikopter je takođe bio polovan.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

be

u Hrvatskoj se ocito pocelo manje pricati a vise raditi.

Odgovori
De

Tako je.
Mi smo truba od drzave. Hrvatska je ispred nas barem 30 godina. U svemu.

vr

Još ako se ima u vidu da od JNA i SFRJ nisu nasledili skoro ništa od tehnike stvarno za pozavideti. Nisu idealni ali idu polako, mrdaju. PS lutkica je helić ali kud ovako izlomiše natpis POLICIJA, na Eurocopter-u još gore izgleda onako zdudanom i guzatom :-P

Odgovori
ba

Izuzetan helikopter, pogodan za vise uloga ,nije mnogo ni skup obzirom na mogucnosti.Cestitke komsijama na dodatnom unapredjenju svojih mogucnosti.

Odgovori
be

kazete u clanku nabavlja MUP HR nabavlja novi helikopter…a on jucer vec isporucen postrojbi MUPa HR na letjelistu Lucko pored ZG.

kasnite malo s info.

sala mala.
pohvalio bi vas za apsolutno profesionalan i zanimljiv rad.
zadovoljstvo mi je citat clanke na vasem portalu.

keep it up.

Odgovori
ax

Na ljeto stize jos jedan identicni AW 139.

Odgovori
Ze

Danasje dosao jedan i za 8 mj. Dolazi jo jedan, a do 2020 jos 2-3. 80% novca je iz eu.

Odgovori
be

e, sad bi skoro trebalo porazmisliti o prebaziranju 2 AW139 u Divulje.
Mislim, ako su novonabavljeni helikopteri namjenjeni nadzoru granica i akvatorije, logicno bi bilo bazirati ih sto blize podruciju odgovornosti.

Dok on s Luckoga dozrakomlata do juznih morskih HR granica, vec mora natrag jer nema vise goriva.

ax

Ja sam mislio da su dugorocno 4 kom u planu. Moguce da ih je vise?
Ove godine bi trebao i King Air 250 s opremom za nadzor mora i granice od Airborne Tech-a.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj