BEG airport status
Direktor Aerodroma „Konstantin Veliki“: Kako smo doveli Rajaner u Niš Vladica Đurđanović: Sledeći cilj je kargo saobraćaj

Direktor Aerodroma „Konstantin Veliki“: Kako smo doveli Rajaner u Niš

– Detalje pregovora, ime kompanije, nismo smeli da otkrivamo ni članovima porodice. Sve je bilo apsolutno poverljivo do poslednjeg dana. – rekli su nam zaposleni u Aerodromu „Konstantin Veliki“ pred jučerašnji događaj.

Činilo se da je kolektiv od 90 zaposlenih uradio sve kako treba pregovarajući sa najvećom evropskom avio-kompanijom. Kako je za naš portal juče ispričao direktor niškog aerodroma Vladica Đurđanović, rukovodstvo se preorijentisalo na tržišni princip upravljanja:

– Ne veruju nam da su „handling i landing“ 3 evra po putniku. Ali tako je. To je cenovnik. Želimo da dopunimo ostatak prihoda razvojem kargo sabraćaja a zaposlenih ima svega 90. –

Može li low-cost aerodrom, u low-cost regionu privući low-cost avio-kompanije? To je bilo pitanje, to je bio predmet analiza prethodnih godina. Od nezrelih i emotivnih da grad i region filosofski „zaslužuju“ aerodrom, do činjenica i brojki, termina kao što su „catchment area“ i slični.

Biznis plan izgleda postoji i on je jasan: država da pomogne sa kompletiranjem infrastrukture („Nikola Tesla“, SMATSA i DCV), spustiti cenu po putniku na 3 evra, držati mali broj zaposlenih gde svako radi po minimum dva posla u isto vreme, reklamirati aerodrom kao kargo destinaciju, iznajmiti sve sadržaje u pristanišnoj zgradi trećim licima.

U našem intervjuu direktor Đurđanović otkriva sve parametre njihovog poslovanja i ohrabrujemo gledaoce da upale digitron i sami urade matematiku na osnovu javno dostupnih frekvencija dve avio-kompanije. Drugi deo računice može biti razgovor sa niškim taksistom i njegova priča o tome koliko primećuje da se broj stranaca povećao? Ekonomske studije, posredni uticaji avio-kompanija na ekonomiju uvek su spadali u virtuelne kategorije, sve dok ne pričate sa živim ljudima.

Uspeh Aerodroma „Konstantin Veliki“ jednostavno je izmeriti. Čini se da će sve nakon jučerašnjeg dana biti gledano kroz manje skepse, sarkazma i urođenog pesimizma. Možda je tek od juče došlo vreme da počnemo zaista da pričamo o pravom avio-biznisu i kako on, za početak, može biti barem održiv:
 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Señor na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Za laike, koja je sustinska razlika izmedju ICAO i EASA dozvole? Da li jedna organizacija me priznaje dozvole druge?

29. Nov 2023.Pogledaj

Stojko na: Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

Da nisu imali onu katastrofu sa gradjevinskim radovima, bilo bi 10 miliona.

29. Nov 2023.Pogledaj

car na: Slovenija potpisala ugovor o kupovini šest višenamenskih helikoptera AW139M

Nije. Hr će od 12 platiti defacto samo 6 i to vjerojatno manje po komadu od AW139M. Inače Hr policijski AW139 su bili po 12 milijuna € 2015-16.

28. Nov 2023.Pogledaj