BEG airport status
A330-200F poleteo

A330-200F poleteo

A330-200F je juče imao svoj prvi let. Ekskluzivno za Tango Six Blog, Andrija Ekmedžić Airbus inženjer.

spolja

A330-200ф је тренутно једини карго авион који Eрбас производи. Старији А300 и А310 су престали да се праве пре пар година, А380Ф је тренутно «замрзнут» пројакат, говори се и о другим моделима који би могли да се развију у карго варијанту а ту је и пројекат конверзије А320 серије у карго (П2Ф – постојећи путнички авион и да се измене у карго) који је у плану. Али ако сте авио компанија и желите данас да наручите нови карго авион од Ербаса постоји само један у понуди: А330-200Ф.

unutrasnjost

По чему се авион разликује од свог путничког брата близанца? Осим карго простора који се налази и на горњем и доњем спрату карго варијанте (путнички авион има на горњем спрату седишта) ту су још неколико измена од којих је вероватно највећа у носном делу трупа. Носни део трупа је у потпуности препројектован да би се поправио положај авиона на стјанци. Наиме авиони серије А330/А340 имају карактеристичан положај обореног носа јер оса симетрије трупа авиона «гледа» носем на доле отприлике 1 степен. Овај угао зависи од масе авиона (пун, празан, пун горива, итд.) и положаја тежишта али у просеку је тај угао око 1 степен. Па шта? Утовар и манипулација тежим контејнерима и палетама се знатно отежава ако је угао хоризонтале много другачији од нула степени.
sa_strane2

Тако се приступило препројетоквању носног дела трупа, јер је изабрано да се задржи иста носна нога као код путничка варијанте авиона А330-200 која се још користи и на авионима А330-300 и А340-300 који се производе. Ова замисао је одабрана као најбоља од чак 15 почетно понуђених. Иако је носна нога остала иста доста ствари везаних за пројектовање и интеграцију носне ноге су се промениле: везне тачке у трупу (стуктурне, хидрауличне, електричне), начин инсталирања на мотажној линији (јер нова аеродинамичка облога ограничава приступ исподавиона), спектри оптерећења, запремина простора који нога опписује током увлачења, положаj опреме у спремишту носне ноге, хидро покретачи врата и тако даље.
probni_piloti

Осим стајног трапа и носног дела трупа, делимично је измењена и структура крила, с тим што ће се побољшања користити и на путничким авионима, мало је измењен горивни систем (нови рачунар управљања), клима систем (повећани захтеви и повећана површина заптивања), итд. Све у свему скоро нови авион. Занимљиво је да се током пројекта дошло да уштеда масе и до 800кг (засада је само 500кг потврђено) у односу на план. То је веома редак случај у пројектовању авиона и обично су авиони после израде бар 5% тежи него на почетку пројекта. Такође први лет је изведен 5 дана пре рока.

A330-200F Docek posle prvog sletanja from Tango Six Blog on Vimeo.

konferencija_Za_stampu


centar_za_pracenje_leta


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jordan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Način na koji je Tramp izračunao carinske stope ima više veze sa američkim deficitom u odnosu na te zemlje, nego sa samom visinom carina. Bez obzira na to, činjenica je da su američke carine po pravilu niže od onih u većini drugih zemalja. Ono što će se verovatno dogoditi je da će sa porastom cena…

08. Apr 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Nikola P. Ok, ali kolike su carine i porez na uvoz, npr. Federal municije iz SAD u Srbiju? Kako to da Beretta 92 tamo košta 450$, a kod nas 150.000 dinara? Najbolje bi bilo kada bi svi smanjili carine, ali to se neće desiti.

07. Apr 2025.Pogledaj

PPU na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Prvi partizan je miran dok ne isteknu vazeci ugovori za izvoz u USA 2029. godine. Neka Belgijanci koji kupuju celu proizvodnju unapred misle o tome.

07. Apr 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Mile onaj stari Tema Trumpa da su svi politicari u Americi do njega bili naivni, ne objasnjava fantastican uspeh Amerike do Trumpa. Naprotiv, sistem i jeste podesen tako, kako je bilo najbolje za Ameriku, i na kraju ce se vratiti na isto.

07. Apr 2025.Pogledaj

Mile onaj stari na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@PeDu - prvo izvinjenje za slovne greske koje sam napravio, drugo: pricao sam o carinama koje su uglavnom mnoge zemlje uvele na americku robu (ovde se pre svega o tome radi - usluge se ne spominju) stiteci (protekcionisticki) svoju proizvodnju - eto i mi smo izvozili Jugo a do pre nekog vremena nije postojala mogucnost…

07. Apr 2025.Pogledaj