BEG airport status
A330-200F poleteo

A330-200F poleteo

A330-200F je juče imao svoj prvi let. Ekskluzivno za Tango Six Blog, Andrija Ekmedžić Airbus inženjer.

spolja

A330-200ф је тренутно једини карго авион који Eрбас производи. Старији А300 и А310 су престали да се праве пре пар година, А380Ф је тренутно «замрзнут» пројакат, говори се и о другим моделима који би могли да се развију у карго варијанту а ту је и пројекат конверзије А320 серије у карго (П2Ф – постојећи путнички авион и да се измене у карго) који је у плану. Али ако сте авио компанија и желите данас да наручите нови карго авион од Ербаса постоји само један у понуди: А330-200Ф.

unutrasnjost

По чему се авион разликује од свог путничког брата близанца? Осим карго простора који се налази и на горњем и доњем спрату карго варијанте (путнички авион има на горњем спрату седишта) ту су још неколико измена од којих је вероватно највећа у носном делу трупа. Носни део трупа је у потпуности препројектован да би се поправио положај авиона на стјанци. Наиме авиони серије А330/А340 имају карактеристичан положај обореног носа јер оса симетрије трупа авиона «гледа» носем на доле отприлике 1 степен. Овај угао зависи од масе авиона (пун, празан, пун горива, итд.) и положаја тежишта али у просеку је тај угао око 1 степен. Па шта? Утовар и манипулација тежим контејнерима и палетама се знатно отежава ако је угао хоризонтале много другачији од нула степени.
sa_strane2

Тако се приступило препројетоквању носног дела трупа, јер је изабрано да се задржи иста носна нога као код путничка варијанте авиона А330-200 која се још користи и на авионима А330-300 и А340-300 који се производе. Ова замисао је одабрана као најбоља од чак 15 почетно понуђених. Иако је носна нога остала иста доста ствари везаних за пројектовање и интеграцију носне ноге су се промениле: везне тачке у трупу (стуктурне, хидрауличне, електричне), начин инсталирања на мотажној линији (јер нова аеродинамичка облога ограничава приступ исподавиона), спектри оптерећења, запремина простора који нога опписује током увлачења, положаj опреме у спремишту носне ноге, хидро покретачи врата и тако даље.
probni_piloti

Осим стајног трапа и носног дела трупа, делимично је измењена и структура крила, с тим што ће се побољшања користити и на путничким авионима, мало је измењен горивни систем (нови рачунар управљања), клима систем (повећани захтеви и повећана површина заптивања), итд. Све у свему скоро нови авион. Занимљиво је да се током пројекта дошло да уштеда масе и до 800кг (засада је само 500кг потврђено) у односу на план. То је веома редак случај у пројектовању авиона и обично су авиони после израде бар 5% тежи него на почетку пројекта. Такође први лет је изведен 5 дана пре рока.

A330-200F Docek posle prvog sletanja from Tango Six Blog on Vimeo.

konferencija_Za_stampu


centar_za_pracenje_leta


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Davor na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Dušane da Vas samo ispravim. Buševac se nalazi nekih 10km. od V.Gorice. Velika Gorica,Vukovina,Buševac.

11. Sep 2024.Pogledaj

Dušan na: Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

Ovde je ozbiljno zanemareno ključno pitanje. Da li će sa Rafale avionima piloti dobiti i Dodane satove koje koriste piloti francuskog RV?

11. Sep 2024.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Nema dokaza sve i da jeste. Kako god padovi aviona se desavaju i desavace se.

11. Sep 2024.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Ako je verovati Izraelu, koji ga zbog toga povlace iz upotrebe, Patriot briljira u obaranju svojih F16. Mislim da je Patriot cak prvi u svetu po broju oborenih F16

11. Sep 2024.Pogledaj

bratko na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Po čemu je to stajanka najvjerojatnija? U jeku velikog ruskog napada brojnim raketama i BL-ovima i kada je gomila ukrajinskih projektila i pvo raketa u zraku, dok su dio dolazećihi F-16 dio obarali sidewinderima (snimka), ne postoji veća logika od one da je pogođen od vlastite rakete. U protivnom bi već rusi to razvalili na…

11. Sep 2024.Pogledaj