BEG airport status
A330-200F poleteo

A330-200F poleteo

A330-200F je juče imao svoj prvi let. Ekskluzivno za Tango Six Blog, Andrija Ekmedžić Airbus inženjer.

spolja

A330-200ф је тренутно једини карго авион који Eрбас производи. Старији А300 и А310 су престали да се праве пре пар година, А380Ф је тренутно «замрзнут» пројакат, говори се и о другим моделима који би могли да се развију у карго варијанту а ту је и пројекат конверзије А320 серије у карго (П2Ф – постојећи путнички авион и да се измене у карго) који је у плану. Али ако сте авио компанија и желите данас да наручите нови карго авион од Ербаса постоји само један у понуди: А330-200Ф.

unutrasnjost

По чему се авион разликује од свог путничког брата близанца? Осим карго простора који се налази и на горњем и доњем спрату карго варијанте (путнички авион има на горњем спрату седишта) ту су још неколико измена од којих је вероватно највећа у носном делу трупа. Носни део трупа је у потпуности препројектован да би се поправио положај авиона на стјанци. Наиме авиони серије А330/А340 имају карактеристичан положај обореног носа јер оса симетрије трупа авиона «гледа» носем на доле отприлике 1 степен. Овај угао зависи од масе авиона (пун, празан, пун горива, итд.) и положаја тежишта али у просеку је тај угао око 1 степен. Па шта? Утовар и манипулација тежим контејнерима и палетама се знатно отежава ако је угао хоризонтале много другачији од нула степени.
sa_strane2

Тако се приступило препројетоквању носног дела трупа, јер је изабрано да се задржи иста носна нога као код путничка варијанте авиона А330-200 која се још користи и на авионима А330-300 и А340-300 који се производе. Ова замисао је одабрана као најбоља од чак 15 почетно понуђених. Иако је носна нога остала иста доста ствари везаних за пројектовање и интеграцију носне ноге су се промениле: везне тачке у трупу (стуктурне, хидрауличне, електричне), начин инсталирања на мотажној линији (јер нова аеродинамичка облога ограничава приступ исподавиона), спектри оптерећења, запремина простора који нога опписује током увлачења, положаj опреме у спремишту носне ноге, хидро покретачи врата и тако даље.
probni_piloti

Осим стајног трапа и носног дела трупа, делимично је измењена и структура крила, с тим што ће се побољшања користити и на путничким авионима, мало је измењен горивни систем (нови рачунар управљања), клима систем (повећани захтеви и повећана површина заптивања), итд. Све у свему скоро нови авион. Занимљиво је да се током пројекта дошло да уштеда масе и до 800кг (засада је само 500кг потврђено) у односу на план. То је веома редак случај у пројектовању авиона и обично су авиони после израде бар 5% тежи него на почетку пројекта. Такође први лет је изведен 5 дана пре рока.

A330-200F Docek posle prvog sletanja from Tango Six Blog on Vimeo.

konferencija_Za_stampu


centar_za_pracenje_leta


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksa na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Voleo bih da je ovo sto Nix prica tacno, jer bi kao rezultat toga NATO pokidao celu rusku vojsku u Ukrajini za par meseci i ovaj divljacki rat bi se zaustavio. Ukrajina se bori za svoje postojanje i samo ona ima pravo da odluci kada ce stati sa borbom.

26. Nov 2022.Pogledaj

Nikola na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

@Oblomov Pise ti u tekstu, ako si ga uopste procitao. Rakete od Nasamsa, ciji fragment vidis na fotografiji, zviznula je u stambenu zgradu. Ja sam iz ukrajinskih izvora saznao za to. Tako da ne znam kakva te ruska propaganda spopala kada i Ukrajinci pisu o tome, pa i americki mediji samo o nekim drugim incidentima.…

26. Nov 2022.Pogledaj

Falcon na: Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70

@ Srbofil Mogu samo da sedim u mraku i škrgućem zubima kada pomislim na takve izlive "genijalnosti" drage nam KPJ i JNA. Dokaz našeg talenta da od dva zla uvek izaberemo oba... @ Miloš77 Falcon žari i pali od 1981, Rafal počeo da se "dokazuje" od 2002. Pri tom je Falcon prošao sve - od…

26. Nov 2022.Pogledaj

Dragan Dubonjac na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Tacno gospodine , te konzerve padaju cim sistem primeti da je nekome na radaru ! to su ><<<<<<helihopteri godisnjaci sa Ruskim Mil Mi 8 druge generacije ...... Britancima je lakse da ih "poklone" ukraincima " nego da ih daju u staro gvozdje , ovako ce kroz donaciju dobiti nove ..... dal USA ili NH-90 svejedno…

26. Nov 2022.Pogledaj

Luki na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Rusi će se smrznuti ove zime. Gledam njihove uniforme, još uvijek ih hladnog rata, one kao što su i Jugosloveni imali, a doslovno grije ništa. Pola ih nema vojničke čizme. Ratuju u tenisicama.

26. Nov 2022.Pogledaj