BEG airport status
Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

YU-ZBGPrilikom prilaza na sletanje na letelište „13. Maj“ kod Zemun Polja, Žirokopter YU-ZBG srušio
se na lokaciji između železničke pruge i auto-puta.

Pilot i vlasnik letelice bio je jedini putnik  i srećom nije zadobio skoro nikakve povrede.

Nesreća se dogodila oko 16.30. YU-ZBG je poleteo sa „Lisičjeg Jarka“ nepunih 15 minuta
ranije.

Po rečima očevidaca, koji su u trenutku nesreće bili na letelištu a potom i po usmenom
svedočenju pilota, na nekih 90 metara visine došlo je do iznenadnog prekida rada motora.
Procedura prinudnog sletanja, po do sada raspoloživim informacijama, nije mogla biti do kraja
obavljena i žirokopter je glavnim rotorom zakačio pšenicu na mestu  pada.
Došlo je do prevrtanja i udara o tle levim bokom.
Pilot je izašao nepovređen kroz desna vrata.

Nedugo potom u pomoć su pritekle kolege i prijatelji pilota koji su se našli na letelištu.

Komisija za istraživanje udesa pri Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva izašla je na lokaciju
radi izvršenja uviđaja. Po proceduri mesto nesreće je slikano i pristupiće se detaljnoj
inspekciji motora, gorivnog i ostalih sistema sa ciljem utvrđivanja uzroka i/ili faktora koji
su doprineli padu.

Ovaj post će biti updejtovan kako nove informacije budu pristizale.

UPDATE 1 (11.05.2009) Slike

09052009006

09052009010

09052009011

09052009013

09052009007

UPDATE 2.

Komisija za udese Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva je objavila preliminarni izveštaj o udesu.
Tačnije reč je o „Informacijama o udesu“. Praksa objavljivanja informacija ili tzv.
„preliminarnih izveštaja“ je važna iako konkretni uzroci nisu poznati ili lanac događaja koji je vodio  do udesa nije u potpunosti rekonstruisan.
Služe da upozore na nedostatke u procedurama ili konkretnim letelicama i to nekada može pomoći da vlasnici sličnih aparata spreče potencijalne incidente.

Ovde je zanimljiv citat „umesto da uđe u školski krug na propisanoj visini“. Greška (ili nepoštovanje procedure) koja verovatno nije igrala ulogu u ovom incidentu ali je sada
registrovana zbog potrebne detaljnije istrage.
Motor i njegovi potencijalni defekti su za sada u fokusu. Takođe u izveštaju postoje još dve slike u krupnom planu mesta udesa (slike na blogu su sa heli-platforme letelišta)

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

mt

Богами, измалерисасмо га…

Odgovori
ma

Dobro je da je sve ok proslo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj