BEG airport status
Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

YU-ZBGPrilikom prilaza na sletanje na letelište „13. Maj“ kod Zemun Polja, Žirokopter YU-ZBG srušio
se na lokaciji između železničke pruge i auto-puta.

Pilot i vlasnik letelice bio je jedini putnik  i srećom nije zadobio skoro nikakve povrede.

Nesreća se dogodila oko 16.30. YU-ZBG je poleteo sa „Lisičjeg Jarka“ nepunih 15 minuta
ranije.

Po rečima očevidaca, koji su u trenutku nesreće bili na letelištu a potom i po usmenom
svedočenju pilota, na nekih 90 metara visine došlo je do iznenadnog prekida rada motora.
Procedura prinudnog sletanja, po do sada raspoloživim informacijama, nije mogla biti do kraja
obavljena i žirokopter je glavnim rotorom zakačio pšenicu na mestu  pada.
Došlo je do prevrtanja i udara o tle levim bokom.
Pilot je izašao nepovređen kroz desna vrata.

Nedugo potom u pomoć su pritekle kolege i prijatelji pilota koji su se našli na letelištu.

Komisija za istraživanje udesa pri Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva izašla je na lokaciju
radi izvršenja uviđaja. Po proceduri mesto nesreće je slikano i pristupiće se detaljnoj
inspekciji motora, gorivnog i ostalih sistema sa ciljem utvrđivanja uzroka i/ili faktora koji
su doprineli padu.

Ovaj post će biti updejtovan kako nove informacije budu pristizale.

UPDATE 1 (11.05.2009) Slike

09052009006

09052009010

09052009011

09052009013

09052009007

UPDATE 2.

Komisija za udese Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva je objavila preliminarni izveštaj o udesu.
Tačnije reč je o „Informacijama o udesu“. Praksa objavljivanja informacija ili tzv.
„preliminarnih izveštaja“ je važna iako konkretni uzroci nisu poznati ili lanac događaja koji je vodio  do udesa nije u potpunosti rekonstruisan.
Služe da upozore na nedostatke u procedurama ili konkretnim letelicama i to nekada može pomoći da vlasnici sličnih aparata spreče potencijalne incidente.

Ovde je zanimljiv citat „umesto da uđe u školski krug na propisanoj visini“. Greška (ili nepoštovanje procedure) koja verovatno nije igrala ulogu u ovom incidentu ali je sada
registrovana zbog potrebne detaljnije istrage.
Motor i njegovi potencijalni defekti su za sada u fokusu. Takođe u izveštaju postoje još dve slike u krupnom planu mesta udesa (slike na blogu su sa heli-platforme letelišta)

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

m

Богами, измалерисасмо га…

Odgovori
m

Dobro je da je sve ok proslo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bocko na: „Niko nije rekao neću“ civilna verzija: Er Srbija JU002 vraća se u Beograd do 20 časova sa medicinskom opremom i stručnjacima iz Kine

@Crni, ako Vi možete da sračunate da je 80 sati leta jeftinije od 20 sati leta i najma letelice, onda ok! Kakve ponude, ap nismo mi radnici u evio cargo saobraćaju pa da imamo egzaktne podatke. Govorimo o zdravoj logici. Opet Vam ponavljam: Pitajte struku, da li je isplativije leteti 5 puta do Kine s…

26. Mar 2020.Pogledaj

dembelan na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbija danas prevozi američke državljane iz Beograda do Los Anđelesa

Otkud YU-ARA u Memfisu, pa na grenlandu, pa opet prema Americi? Ili se FR poremetio :-)

26. Mar 2020.Pogledaj

Fotograf na: „Niko nije rekao neću“ civilna verzija: Er Srbija JU002 vraća se u Beograd do 20 časova sa medicinskom opremom i stručnjacima iz Kine

Cak i Airbus salje svoj putnicki A330 u Kinu da donese maske i opremu: https://www.airliners.net/photo/Airbus/Airbus-A330-841N/5943079/L

26. Mar 2020.Pogledaj

Mig-29 na: Vazdušni sukob iznad Idliba, masovna primena borbenih bespilotnih letelica, obaranje sirijskih aviona i dejstva sistema PVO

PeroZ Nisam hteo do sad odgovarati na vase pisanije posto skoro uvek imate arhaicne zakljucke, nedostatак informacija o novim tehnologijama svodite na zakljucke o mogucnostima VV raketa sa aktivnim samonavodjenjem, cesto donositi kontradiktorne informacije. Pricati o Ruskim raketama VV sa malicioznim komentarima nista ne znaci.Rusi i Amerikanci imaju jedini iskustva sa VV raketama velikog dometa.Jedini…

26. Mar 2020.Pogledaj

Dragan Dubonjac na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbija danas prevozi američke državljane iz Beograda do Los Anđelesa

Voleo bi posle vašeg komentara da se jave oni večiti kontraši i da nam svima nama ovde objasne , šta bi mi danas mogli da nemamo Nacionalnu Aviokompaniju sa ovakvim letelicama . Iz ovog razloga pozivam Državu Srbiju da pomogne Air Serbia u nabavci još bar dve ovakve letelice tipa A 330- 200. Sada se…

26. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend