BEG airport status
LYBE 1519:30 Z 110°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

YU-ZBGPrilikom prilaza na sletanje na letelište „13. Maj“ kod Zemun Polja, Žirokopter YU-ZBG srušio
se na lokaciji između železničke pruge i auto-puta.

Pilot i vlasnik letelice bio je jedini putnik  i srećom nije zadobio skoro nikakve povrede.

Nesreća se dogodila oko 16.30. YU-ZBG je poleteo sa „Lisičjeg Jarka“ nepunih 15 minuta
ranije.

Po rečima očevidaca, koji su u trenutku nesreće bili na letelištu a potom i po usmenom
svedočenju pilota, na nekih 90 metara visine došlo je do iznenadnog prekida rada motora.
Procedura prinudnog sletanja, po do sada raspoloživim informacijama, nije mogla biti do kraja
obavljena i žirokopter je glavnim rotorom zakačio pšenicu na mestu  pada.
Došlo je do prevrtanja i udara o tle levim bokom.
Pilot je izašao nepovređen kroz desna vrata.

Nedugo potom u pomoć su pritekle kolege i prijatelji pilota koji su se našli na letelištu.

Komisija za istraživanje udesa pri Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva izašla je na lokaciju
radi izvršenja uviđaja. Po proceduri mesto nesreće je slikano i pristupiće se detaljnoj
inspekciji motora, gorivnog i ostalih sistema sa ciljem utvrđivanja uzroka i/ili faktora koji
su doprineli padu.

Ovaj post će biti updejtovan kako nove informacije budu pristizale.

UPDATE 1 (11.05.2009) Slike

09052009006

09052009010

09052009011

09052009013

09052009007

UPDATE 2.

Komisija za udese Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva je objavila preliminarni izveštaj o udesu.
Tačnije reč je o „Informacijama o udesu“. Praksa objavljivanja informacija ili tzv.
„preliminarnih izveštaja“ je važna iako konkretni uzroci nisu poznati ili lanac događaja koji je vodio  do udesa nije u potpunosti rekonstruisan.
Služe da upozore na nedostatke u procedurama ili konkretnim letelicama i to nekada može pomoći da vlasnici sličnih aparata spreče potencijalne incidente.

Ovde je zanimljiv citat „umesto da uđe u školski krug na propisanoj visini“. Greška (ili nepoštovanje procedure) koja verovatno nije igrala ulogu u ovom incidentu ali je sada
registrovana zbog potrebne detaljnije istrage.
Motor i njegovi potencijalni defekti su za sada u fokusu. Takođe u izveštaju postoje još dve slike u krupnom planu mesta udesa (slike na blogu su sa heli-platforme letelišta)

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

m

Богами, измалерисасмо га…

Odgovori
m

Dobro je da je sve ok proslo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend