BEG airport status
LYBE 2010:30 Z 230°03KT 180V330 CAVOK 28/20 Q1013 NOSIG=
Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

YU-ZBGPrilikom prilaza na sletanje na letelište „13. Maj“ kod Zemun Polja, Žirokopter YU-ZBG srušio
se na lokaciji između železničke pruge i auto-puta.

Pilot i vlasnik letelice bio je jedini putnik  i srećom nije zadobio skoro nikakve povrede.

Nesreća se dogodila oko 16.30. YU-ZBG je poleteo sa „Lisičjeg Jarka“ nepunih 15 minuta
ranije.

Po rečima očevidaca, koji su u trenutku nesreće bili na letelištu a potom i po usmenom
svedočenju pilota, na nekih 90 metara visine došlo je do iznenadnog prekida rada motora.
Procedura prinudnog sletanja, po do sada raspoloživim informacijama, nije mogla biti do kraja
obavljena i žirokopter je glavnim rotorom zakačio pšenicu na mestu  pada.
Došlo je do prevrtanja i udara o tle levim bokom.
Pilot je izašao nepovređen kroz desna vrata.

Nedugo potom u pomoć su pritekle kolege i prijatelji pilota koji su se našli na letelištu.

Komisija za istraživanje udesa pri Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva izašla je na lokaciju
radi izvršenja uviđaja. Po proceduri mesto nesreće je slikano i pristupiće se detaljnoj
inspekciji motora, gorivnog i ostalih sistema sa ciljem utvrđivanja uzroka i/ili faktora koji
su doprineli padu.

Ovaj post će biti updejtovan kako nove informacije budu pristizale.

UPDATE 1 (11.05.2009) Slike

09052009006

09052009010

09052009011

09052009013

09052009007

UPDATE 2.

Komisija za udese Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva je objavila preliminarni izveštaj o udesu.
Tačnije reč je o „Informacijama o udesu“. Praksa objavljivanja informacija ili tzv.
„preliminarnih izveštaja“ je važna iako konkretni uzroci nisu poznati ili lanac događaja koji je vodio  do udesa nije u potpunosti rekonstruisan.
Služe da upozore na nedostatke u procedurama ili konkretnim letelicama i to nekada može pomoći da vlasnici sličnih aparata spreče potencijalne incidente.

Ovde je zanimljiv citat „umesto da uđe u školski krug na propisanoj visini“. Greška (ili nepoštovanje procedure) koja verovatno nije igrala ulogu u ovom incidentu ali je sada
registrovana zbog potrebne detaljnije istrage.
Motor i njegovi potencijalni defekti su za sada u fokusu. Takođe u izveštaju postoje još dve slike u krupnom planu mesta udesa (slike na blogu su sa heli-platforme letelišta)

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

m

Богами, измалерисасмо га…

Odgovori
m

Dobro je da je sve ok proslo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

lala na: Burže: prikazan model francusko-nemačkog projekta novog borbenog aviona, projektu se zvanično priključila Španija

Takvu maketu su prikazali i Turci. Mogli smo i mi da sklepamo nešto od špera pa da se hvalimo. Evropa će proći kao sa eurofajterom, koji kad je napravljen bio je preskup i zastareo. Ali radna mesta, fondovi.... Kinezi, Rusi, sutra Indija i Brazil, to su ozbiljni igrači. Već sada Ruski Suhoj je bar duplo…

20. Jun 2019.Pogledaj

Bane na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

@Al-41F Afera helikopter je sistemska afera a ne afera vezana za pojedinačni tip/vrstu helikoptera. @Miloš 77 Smisao mog komentara i jeste da se uloga H-145 ne može meriti sa Mi-24/28. Ne vidim šta bih osporio u vašem komentaru, pošto ste na drugi način rekli isto što i ja. Moja poenta je bila šta nabaviti prvo,…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

Два Ми-24В је користила Јединица за специјалне операције, Ресора државне безбедности, Министарства унутрашњих послова. Активно су коришћени у борбеним дејствима 1998. изнад Косова и Метохије.

20. Jun 2019.Pogledaj

ljubitelj istorije na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Ne znam koliko je to tacno, ali sam cuo da su Slovenci tada na krovu raketiranog hangara postavili protivavionski mitraljez Brauning 12,7 mm. Ako je to tacno, onda je to razlog raketiranja. Inace, pod vatrom aviona JRV bio je na Brniku i JAT-ov DC-9. Pitajte o tome Stevu Ignjatovica koji je bio pilot u tom…

20. Jun 2019.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Detaljan obilazak srpskog MBB-BK117 D2M

ID Јесте ли баш сигурни да нико више не купује Ми-17 какве је купила Србија 2015. године ? Наравно да купује и то са још сиромашнијом опремом. Верзије Ми-17-1В, Ми-17В-5, Ми-171А, Ми-171Е, Ми-171Ш са скромним пакетом основне опреме је у последњих 10 година набавило бар 20 држава. И даље се производе и наручују.

20. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend