BEG airport status
LYBE 2121:30 Z 310°11KT CAVOK 04/M03 Q1028 NOSIG=
Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

Udes Žirokoptera YU-ZBG na Zemun Polju

YU-ZBGPrilikom prilaza na sletanje na letelište „13. Maj“ kod Zemun Polja, Žirokopter YU-ZBG srušio
se na lokaciji između železničke pruge i auto-puta.

Pilot i vlasnik letelice bio je jedini putnik  i srećom nije zadobio skoro nikakve povrede.

Nesreća se dogodila oko 16.30. YU-ZBG je poleteo sa „Lisičjeg Jarka“ nepunih 15 minuta
ranije.

Po rečima očevidaca, koji su u trenutku nesreće bili na letelištu a potom i po usmenom
svedočenju pilota, na nekih 90 metara visine došlo je do iznenadnog prekida rada motora.
Procedura prinudnog sletanja, po do sada raspoloživim informacijama, nije mogla biti do kraja
obavljena i žirokopter je glavnim rotorom zakačio pšenicu na mestu  pada.
Došlo je do prevrtanja i udara o tle levim bokom.
Pilot je izašao nepovređen kroz desna vrata.

Nedugo potom u pomoć su pritekle kolege i prijatelji pilota koji su se našli na letelištu.

Komisija za istraživanje udesa pri Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva izašla je na lokaciju
radi izvršenja uviđaja. Po proceduri mesto nesreće je slikano i pristupiće se detaljnoj
inspekciji motora, gorivnog i ostalih sistema sa ciljem utvrđivanja uzroka i/ili faktora koji
su doprineli padu.

Ovaj post će biti updejtovan kako nove informacije budu pristizale.

UPDATE 1 (11.05.2009) Slike

09052009006

09052009010

09052009011

09052009013

09052009007

UPDATE 2.

Komisija za udese Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva je objavila preliminarni izveštaj o udesu.
Tačnije reč je o „Informacijama o udesu“. Praksa objavljivanja informacija ili tzv.
„preliminarnih izveštaja“ je važna iako konkretni uzroci nisu poznati ili lanac događaja koji je vodio  do udesa nije u potpunosti rekonstruisan.
Služe da upozore na nedostatke u procedurama ili konkretnim letelicama i to nekada može pomoći da vlasnici sličnih aparata spreče potencijalne incidente.

Ovde je zanimljiv citat „umesto da uđe u školski krug na propisanoj visini“. Greška (ili nepoštovanje procedure) koja verovatno nije igrala ulogu u ovom incidentu ali je sada
registrovana zbog potrebne detaljnije istrage.
Motor i njegovi potencijalni defekti su za sada u fokusu. Takođe u izveštaju postoje još dve slike u krupnom planu mesta udesa (slike na blogu su sa heli-platforme letelišta)

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

m

Богами, измалерисасмо га…

Odgovori
m

Dobro je da je sve ok proslo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Tedy na: Poljska potpisala ugovor za nabavku 32 borbena аviona F-35, prva isporuka 2024.

Man, I do not know who fakes history, but I know one thing for sure. When I hear those vlahs speaking on youtube, par exemple, I understand everything they say. Doesn' t that mean strange to you?

21. Feb 2020.Pogledaj

Mayer na: Rusija ujedinjuje kompanije “MiG“ i “Suhoj“

>> Zašto Francuska ili Nemačka samostalno ne rade projekat lovca 5te generacije već žele zajedno? To u ovom trenutku bi bilo nemoguce. Zbog cega bi ga radili samostalno? Zasto Kalifornija i Texas ne rade projekat lovca 5te generacije zvaka za sebe?

21. Feb 2020.Pogledaj

Jovan Munitlak na: RV i PVO Vojske Srbije ponovo dobija izviđačku eskadrilu?

Nešto mi pada na pamet da vojska nije jedina koja bi imala dosta korist od raznih bespilotnih letilica , dronova i ostalih daljinski upravljivih čuda. Vatrogascna služa , GSS pa i neki vid hitne medicinske dostave i slično. Može se tu tražiti mesto za NT161 ako već nije odgovarajući za vojsku.

21. Feb 2020.Pogledaj

Jovan Munitlak na: RV i PVO Vojske Srbije ponovo dobija izviđačku eskadrilu?

Paqe Istina , ja sam po refleksu očekivao i i avione sa ljudskopm posadom. Ko zna , navijam za tu ideju svejedno kako se upravlja letaćom mašinom.

21. Feb 2020.Pogledaj

mateus na: Rusija ujedinjuje kompanije “MiG“ i “Suhoj“

Upravo sam pročitao članak na Sputniku gde prenose izjavu Ilje Tarasenka da će MiG-29 M/M2 i Mig-35 imati bespilotni sistem upravljanja prilikom sletanja aviona. Kako kaže Tarasenko konstruktori su već uradili patent sistema i da su radovi u toku. Znači to je još jedna novina u ovom projektu. Tarasenko je izjavio da ima još nekih…

21. Feb 2020.Pogledaj

Send this to a friend