BEG airport status
Ruski „Top Gun“

Ruski „Top Gun“

Nije Kenny Logins, ali zaista retki displej ruske mornaričke avijacije. Fantastičan video!

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Predivno lete… Avion je fantastichan i to se vidi… Aerodinamika koju americka vazduhoplovna industrija nikad nece nadmashiti… Predivno je videti kako ovaj avion leti… Chak i kao avion za nosach aviona ne mozhe se porediti sa F-18 ni u kom sluchaju, sletanja koja su snimljena ovde do dushe jesu savrshena ali vidi se da SU-33 ima mnogo manje problema pri sletanju i tim malim brzinama nego F-18 ili pre F-14. Odnos tezine i potiska su fantastichni i naravno u sklopu sa aerodinamikom omogucava mu i poletanje u ski jump stilu… Tako da i ako promashi zhicu pilot ima mogucnost da samo produzhi iako je dosta usporio vec prvim tuch down-om…
Jedina prava mana je avionika tj elektronika koja se nalazi u njemu… za sada to sve radi posao ali ipak za razvoj toga treba para… Ruska avijacija je ogromna i za modernizaciju ce joj trebati puno novca… Za sada to nadomeshtaju reshenjima genijalnih konstruktora iz MiG-ovog i Suhojevog konstukcionog biroa.

Odgovori
P

Eh sad. Nemojmo preterivati. Jeste da je ruska tehnika zanimljiva na neki svoj cudan nacin (nesto toliko ruzno da je lepo i sl.) ali reci da:"Aerodinamika koju americka vazduhoplovna industrija nikad nece nadmashiti…" je preterano.

Sta reci onda za : http://www.nasa.gov/centers/dryden/news/FactSheet
Porediti sletanje sa F-18. Opet kazem vizuelno SU jesu lepsi ali sta reci za ovo, sto rusi naravno nemaju : http://www.freepatentsonline.com/5235513.html
"Tako da i ako promashi zhicu pilot ima mogucnost da samo produzhi iako je dosta usporio vec prvim tuch down-om…" – ista procedura je i kod americkih…

Genijalna resenja ruskih konstruktora trebaju biti posmatrana i procenjivana samo u jednom kontekstu a to je primena u borbi. Jer ipak su to borbene letelice ne akrobatski avioni.

Jedino tako mozemo posmatrati i analizirati pricu "ko je bolji"

Po meni, iskustvo amera je presudno. Ne u tome sto imaju vise para, nego sto za ono za sta imaju para integrisu u sistem koji dobija ratove. Sistem koji se sastoji iz raznih vrsta aviona, podrske, izvidjanja i sl.

A dobijati ratove je cilj, dzaba aerodinamika i sl.

To se najbolje ilustruje u ratu u Gruziji. Rusija ih tu zgazila za ko zna koliko dana (nije bilo dugo). Vidi se da im Gruzija nije bila dorasla.

Ali pogledaj izvestaje iz upotrebe ruskog RV-a tih dana. Koliko gubitaka bezveze

posebno saljanje izvidjackog (!) Tu-22 (ej bre) i njegovo obaranje, a namerno su stavili da ga leti najbollji instruktor borbene taktike iz Lipetska (njihova verzija FWSa).

Poenta je da nema veze da li imaju para ili ne (oni nemaju). Nego da ono sto imaju upotrebe u efikasnu masinu koja dobija rat sama ili podrzava kopnene trupe. Za ovo prvo nisu sposobni dok ameri jesu (mi '99.te smo dokaz). Za ovo drugo jesu ali eto napravise tu i jos neke greske. Sto je dokaz nespremnosti i lose taktike upotrebe. Sto opet dolazi iz neiskustva. Nisu imali "srece" da imaju toliko operativnog iskustva kao ameri.

I na kraju nemamo dogfight u ratnim uslovima izmedju nekog novijeg ruskog i americkog lovca. Ali dogfight kao sto svi znamo je prestao jos od vijetnama. Sa nekoliko izuzetaka naravno, ali ipak, po meni je presudan ceo sistem, njegova izvezbanost i integracija. Da se zna ko gde kada i kako sa svima zajedno.

Odgovori
D

Rusi su majstori za sve: od kvasa do interkontinetalnih balistickih raketa. Rusi za svoju tehniku predvidjaju ratni radni vek (pretpostave koliko jedan uredjaj (tenk, avion, podmornica…) traje na frontu) i u skladu sa tim proizvode toliko primeraka istog. Neko kaze da je T – 34 krs, ali taj krs je rasturio Leoparda!!!

Da su Rusi napali SRJ 1999. godine za sedam dana bi bili na Dedinju, iako su tada bili znatno slabiji nego sad. A sto se tice Americke tehnologije seti se koji sistem je oborio ponos Amerike F – 117, informisi se koliko aviona F – 14 je osteceno Strelom, a prvenstveno se zapitaj zasto nisu krenuli oklopnim vozilima iz Albanije ka unutrasnjosti!!! Pretrpeli bi tolike gubitke da bi mislili da je dosao sudnji dan.

Jugoslovenski protivoklopni top je u Iraku unistio 2 i ostetio 3 Abramsa pre nego sto su ga uocili. To su uradili vojnici koji su prvi put videli motor sa unutrasnjim sagorevanjem kada su otisli u vojsku. Sta bi smo im tek mi uradili!?

Uostalom ako kazes da je Rusija slaba to je kao da kazes da je voda suva.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Grčka ima 3,5x veći BDP, 2,5x više stanovnika i 1,5x veću površinu od Hrvatske. Ima aktivno više od 250 borbenih aviona i još naručuju (znači više od 20x aviona od HR). Nigdje nisam pročitao komentar da je nova narudžba Rafala za Grčku ovekill dok eto Hrvatska neće moći ni gorivo natočiti u svojih 12 aviona.…

03. Dec 2021.Pogledaj

Edo na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

pa imaju trenutno 60 komada miraga 2000 pa je ovo vjerojatno zamjena za njih. A imaju i 80 komada f-16 Block 60

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Fino isplanirano. Modernizuju Miraże 2000 dok se prave Rafali F4 od kojih prvi komadi neće stići pre 2025-te a inicijalna borbena sposobnost tek par godina kasnije. Tada počinju da izbacuju najstarije Miraže 2000 i F-16 iz upotrebe zamenjujući ih sa F4, i pazare još pedesetak novih aviona verovatno drugog proizvođača.

03. Dec 2021.Pogledaj

Beduin na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Medo s mora, ne. Nije to bio problem s Kosher Burecima. Problem s Kosher Burecima je bio taj sto je Hrvatska htjela G2G (government to government) goranciju drzave proizvodjaca zrakoplova. Kako USoffA nije imala nikakav uvid sto se s Burecima dogadja od trenutka isporuke Izraelu, ako smo mi htjeli da USoffA garantira za njih, normalno…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend