Predivno lete… Avion je fantastichan i to se vidi… Aerodinamika koju americka vazduhoplovna industrija nikad nece nadmashiti… Predivno je videti kako ovaj avion leti… Chak i kao avion za nosach aviona ne mozhe se porediti sa F-18 ni u kom sluchaju, sletanja koja su snimljena ovde do dushe jesu savrshena ali vidi se da SU-33 ima mnogo manje problema pri sletanju i tim malim brzinama nego F-18 ili pre F-14. Odnos tezine i potiska su fantastichni i naravno u sklopu sa aerodinamikom omogucava mu i poletanje u ski jump stilu… Tako da i ako promashi zhicu pilot ima mogucnost da samo produzhi iako je dosta usporio vec prvim tuch down-om…
Jedina prava mana je avionika tj elektronika koja se nalazi u njemu… za sada to sve radi posao ali ipak za razvoj toga treba para… Ruska avijacija je ogromna i za modernizaciju ce joj trebati puno novca… Za sada to nadomeshtaju reshenjima genijalnih konstruktora iz MiG-ovog i Suhojevog konstukcionog biroa.
Eh sad. Nemojmo preterivati. Jeste da je ruska tehnika zanimljiva na neki svoj cudan nacin (nesto toliko ruzno da je lepo i sl.) ali reci da:"Aerodinamika koju americka vazduhoplovna industrija nikad nece nadmashiti…" je preterano.
Genijalna resenja ruskih konstruktora trebaju biti posmatrana i procenjivana samo u jednom kontekstu a to je primena u borbi. Jer ipak su to borbene letelice ne akrobatski avioni.
Jedino tako mozemo posmatrati i analizirati pricu "ko je bolji"
Po meni, iskustvo amera je presudno. Ne u tome sto imaju vise para, nego sto za ono za sta imaju para integrisu u sistem koji dobija ratove. Sistem koji se sastoji iz raznih vrsta aviona, podrske, izvidjanja i sl.
A dobijati ratove je cilj, dzaba aerodinamika i sl.
To se najbolje ilustruje u ratu u Gruziji. Rusija ih tu zgazila za ko zna koliko dana (nije bilo dugo). Vidi se da im Gruzija nije bila dorasla.
Ali pogledaj izvestaje iz upotrebe ruskog RV-a tih dana. Koliko gubitaka bezveze
posebno saljanje izvidjackog (!) Tu-22 (ej bre) i njegovo obaranje, a namerno su stavili da ga leti najbollji instruktor borbene taktike iz Lipetska (njihova verzija FWSa).
Poenta je da nema veze da li imaju para ili ne (oni nemaju). Nego da ono sto imaju upotrebe u efikasnu masinu koja dobija rat sama ili podrzava kopnene trupe. Za ovo prvo nisu sposobni dok ameri jesu (mi '99.te smo dokaz). Za ovo drugo jesu ali eto napravise tu i jos neke greske. Sto je dokaz nespremnosti i lose taktike upotrebe. Sto opet dolazi iz neiskustva. Nisu imali "srece" da imaju toliko operativnog iskustva kao ameri.
I na kraju nemamo dogfight u ratnim uslovima izmedju nekog novijeg ruskog i americkog lovca. Ali dogfight kao sto svi znamo je prestao jos od vijetnama. Sa nekoliko izuzetaka naravno, ali ipak, po meni je presudan ceo sistem, njegova izvezbanost i integracija. Da se zna ko gde kada i kako sa svima zajedno.
Rusi su majstori za sve: od kvasa do interkontinetalnih balistickih raketa. Rusi za svoju tehniku predvidjaju ratni radni vek (pretpostave koliko jedan uredjaj (tenk, avion, podmornica…) traje na frontu) i u skladu sa tim proizvode toliko primeraka istog. Neko kaze da je T – 34 krs, ali taj krs je rasturio Leoparda!!!
Da su Rusi napali SRJ 1999. godine za sedam dana bi bili na Dedinju, iako su tada bili znatno slabiji nego sad. A sto se tice Americke tehnologije seti se koji sistem je oborio ponos Amerike F – 117, informisi se koliko aviona F – 14 je osteceno Strelom, a prvenstveno se zapitaj zasto nisu krenuli oklopnim vozilima iz Albanije ka unutrasnjosti!!! Pretrpeli bi tolike gubitke da bi mislili da je dosao sudnji dan.
Jugoslovenski protivoklopni top je u Iraku unistio 2 i ostetio 3 Abramsa pre nego sto su ga uocili. To su uradili vojnici koji su prvi put videli motor sa unutrasnjim sagorevanjem kada su otisli u vojsku. Sta bi smo im tek mi uradili!?
Uostalom ako kazes da je Rusija slaba to je kao da kazes da je voda suva.
Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.
Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.
Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja
@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.
Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…
Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…
Denis
Predivno lete… Avion je fantastichan i to se vidi… Aerodinamika koju americka vazduhoplovna industrija nikad nece nadmashiti… Predivno je videti kako ovaj avion leti… Chak i kao avion za nosach aviona ne mozhe se porediti sa F-18 ni u kom sluchaju, sletanja koja su snimljena ovde do dushe jesu savrshena ali vidi se da SU-33 ima mnogo manje problema pri sletanju i tim malim brzinama nego F-18 ili pre F-14. Odnos tezine i potiska su fantastichni i naravno u sklopu sa aerodinamikom omogucava mu i poletanje u ski jump stilu… Tako da i ako promashi zhicu pilot ima mogucnost da samo produzhi iako je dosta usporio vec prvim tuch down-om…
Jedina prava mana je avionika tj elektronika koja se nalazi u njemu… za sada to sve radi posao ali ipak za razvoj toga treba para… Ruska avijacija je ogromna i za modernizaciju ce joj trebati puno novca… Za sada to nadomeshtaju reshenjima genijalnih konstruktora iz MiG-ovog i Suhojevog konstukcionog biroa.
Petar Vojinović
Eh sad. Nemojmo preterivati. Jeste da je ruska tehnika zanimljiva na neki svoj cudan nacin (nesto toliko ruzno da je lepo i sl.) ali reci da:"Aerodinamika koju americka vazduhoplovna industrija nikad nece nadmashiti…" je preterano.
Sta reci onda za : http://www.nasa.gov/centers/dryden/news/FactSheet…
Porediti sletanje sa F-18. Opet kazem vizuelno SU jesu lepsi ali sta reci za ovo, sto rusi naravno nemaju : http://www.freepatentsonline.com/5235513.html
"Tako da i ako promashi zhicu pilot ima mogucnost da samo produzhi iako je dosta usporio vec prvim tuch down-om…" – ista procedura je i kod americkih…
Genijalna resenja ruskih konstruktora trebaju biti posmatrana i procenjivana samo u jednom kontekstu a to je primena u borbi. Jer ipak su to borbene letelice ne akrobatski avioni.
Jedino tako mozemo posmatrati i analizirati pricu "ko je bolji"
Po meni, iskustvo amera je presudno. Ne u tome sto imaju vise para, nego sto za ono za sta imaju para integrisu u sistem koji dobija ratove. Sistem koji se sastoji iz raznih vrsta aviona, podrske, izvidjanja i sl.
A dobijati ratove je cilj, dzaba aerodinamika i sl.
To se najbolje ilustruje u ratu u Gruziji. Rusija ih tu zgazila za ko zna koliko dana (nije bilo dugo). Vidi se da im Gruzija nije bila dorasla.
Ali pogledaj izvestaje iz upotrebe ruskog RV-a tih dana. Koliko gubitaka bezveze
posebno saljanje izvidjackog (!) Tu-22 (ej bre) i njegovo obaranje, a namerno su stavili da ga leti najbollji instruktor borbene taktike iz Lipetska (njihova verzija FWSa).
Poenta je da nema veze da li imaju para ili ne (oni nemaju). Nego da ono sto imaju upotrebe u efikasnu masinu koja dobija rat sama ili podrzava kopnene trupe. Za ovo prvo nisu sposobni dok ameri jesu (mi '99.te smo dokaz). Za ovo drugo jesu ali eto napravise tu i jos neke greske. Sto je dokaz nespremnosti i lose taktike upotrebe. Sto opet dolazi iz neiskustva. Nisu imali "srece" da imaju toliko operativnog iskustva kao ameri.
I na kraju nemamo dogfight u ratnim uslovima izmedju nekog novijeg ruskog i americkog lovca. Ali dogfight kao sto svi znamo je prestao jos od vijetnama. Sa nekoliko izuzetaka naravno, ali ipak, po meni je presudan ceo sistem, njegova izvezbanost i integracija. Da se zna ko gde kada i kako sa svima zajedno.
Dragan
Rusi su majstori za sve: od kvasa do interkontinetalnih balistickih raketa. Rusi za svoju tehniku predvidjaju ratni radni vek (pretpostave koliko jedan uredjaj (tenk, avion, podmornica…) traje na frontu) i u skladu sa tim proizvode toliko primeraka istog. Neko kaze da je T – 34 krs, ali taj krs je rasturio Leoparda!!!
Da su Rusi napali SRJ 1999. godine za sedam dana bi bili na Dedinju, iako su tada bili znatno slabiji nego sad. A sto se tice Americke tehnologije seti se koji sistem je oborio ponos Amerike F – 117, informisi se koliko aviona F – 14 je osteceno Strelom, a prvenstveno se zapitaj zasto nisu krenuli oklopnim vozilima iz Albanije ka unutrasnjosti!!! Pretrpeli bi tolike gubitke da bi mislili da je dosao sudnji dan.
Jugoslovenski protivoklopni top je u Iraku unistio 2 i ostetio 3 Abramsa pre nego sto su ga uocili. To su uradili vojnici koji su prvi put videli motor sa unutrasnjim sagorevanjem kada su otisli u vojsku. Sta bi smo im tek mi uradili!?
Uostalom ako kazes da je Rusija slaba to je kao da kazes da je voda suva.