BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 230°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Najugroženiji

Najugroženiji

Bedno zvuči, uvek je bedno zvučalo i kada su bili najpotrebniji situacija je bila bedna.
Ironija koja je promakla svakome od tadašnjih „vođa“ je u tome da su pored takvog stanja
oni hteli da se bore.
Više da nas brane nego da se bore. Tada je boriti se bilo lako. Ništa drugo nije preostajalo.

U stvari bilo je i nekih inicijativa. Bilo je spremnosti da se malo „bocne“, koliko god
beznačajno, neko je bio zaista spreman i voljan.
Ne govorim o „Operaciji Tuzla“ (udar na Tuzlu koji se nije desio ali koji je bio medijski
eksploatisan) već o nekim drugim inicijativama. Bilo ih je.
Bilo je i improvizacija i želje. Pameti rukovodstva nikako.

Anketa 6-12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaših 36 glasova (uprkos 367 jedinstvenih poseta blogu za tih nedelju dana –
glasajte malo više majku mu) je stavilo Vojnu Avijaciju na prvo mesto po „ugroženosti“
kod nas.

Neću se usuditi da komentarišem šta konkretno Vama termin „najugroženija“ znači.
Voleo bih da to pročitam od Vas u komentarima ovog posta.
Kada o tom fenomenu pričamo, da li pričamo o trenutnim nedostatcima pre svega lako
merljivim i kratkoročnim ili mislimo na nedostatak neke dugoročnije strategije?

Da li nadu uliva izjava gen. Katanića u „Aeromagazinu“ da bi ove godine mogla da se
definiše konkretna akcija za nabavku novih višenamenskih borbenih aviona?
Ili je takva inicijativa u trenutnim ekonomskim uslovima toliko besmislena i loše tajmovana
da će Min. Odbrane i njihov zahtev biti dežurna zajebancija u Vladi Srbije?

„Vidi ti njih. Ova kriza konačno pokazala koliko smo pre nje bili nesposobni da smanjimo
troškove i sad vi tražite nešto kao strategijski potrebno. Avione! Alo bre, avione!
800 milijardi! Jeste vi normalni!?

Lično mislim da je tajming toliko loš da je baksuz i dalje prisutan. Neko je RV u jednom
trenutko toliko izbaksuzirao da je to strašno. Ili je neko bio nesposoban. Mislite šta hoćete.
Krivac je nebitan. Ingeniozna, kreativna i jeftina rešenja su potrebna.

Takođe, lično, želim svu sreću RV-u i Ministarstvu da realizuju „Lastu“ sa Irakom.
Neka im sve ide bez većih problema i neka zaista budu jedni od retkih koji su uspeli da izvezu
borbeni avion koji pre toga nije bio u operativnoj upotrebi matične zemlje.
Nismo glupi da ovo izvedemo. Samo da se neko ne napravi previše pametan i previše
nesposoban. Smaknite sve „hiper-iskusne“ fosile i dajte šansu normalnim i sposobnim ljudima.
Zaista im svima držim palčeve.

Ostatak ankete ne treba preterano komentarisati. Jedriličarstvo je odavno u slobodnom
padu (moj glas) i u relativu je sa GA (generalnom avijacijom-koja u pravom smislu tog pojma
kod nas tek ne postoji).

Drago mi je da se slažete samnom da Taxi (bizjet) avijacija nema nikakvih problema.
Neko je u svim tim pričama bio prvi, ulagao, širio se i sada pale cigare novčanicama.
Jedino ih međusobna netrpeljivost može koštati potencijalnog „price-kartela“ gde bi mogli da
uzmu još više para.

A svi vi koji mislite da nema dovoljno napijanja, ne brinite, biće ga.
Zna se da alkoholizam uvek raste kada krenu krize i depresije.

—————————————————————————————–
Pitanje za ovu nedelju je veoma dobro. Pohvaliću tu sam sebe jer sam uvek bio od onih koji je
za pitanja koja su svima na umu ali ih niko ne sme postaviti.

Evo jednog takvog „zabranjenog voća“ :

Da li bi ste dozvolili da vašem nećaku (mlađem rođaku) instruktor letenja
bude Vaš klasić?

Imate nedelju dana da priznate i sebi i njemu. Ili da i dalje glumite finoću.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

P

Ovolika prednost vojne avijacije me cudi. Jeste ugrozena, jadna, bedna i nikakva, ali stanje nije mnogo gore od iste u okolnim drzavama(koje nisu bombardovane). Jedrilicarstvo je, po mom misljenju, definitivno najugrozenije. To je disciplina koja bi pre svega trebala da bude jeftinija i dostupna vecem broju ljudi, nacin da polete i oni koji nemaju para za nesto drugo. A ovako kako je, taj jeftiniji nacin za letenje je toliko rasprostranjen i toliko kosta da se priblizava motornom letenju. Da bi ova disciplina mogla da opstane, potrebna je masovnost, nacin da se na letenje privuku ljudi koji u zivotu nisu seli u avion, a voleli bi(takvih ima puno i uglavnom ni nemaju pojma sta i kako treba da rade, jer unapred znaju da nemaju para za to). Ta masovnost cini bazu za razvoj ostatka(uslovno receno "ozbiljne") avijacije.

Sto se pitanja tice, posto nisam letac(nazalost), vec Masinac vazduhoplovac nisam bas adekvatna osoba da dam odgovor pa cu pitanje prilagoditi sebi:

"Da li bi ste dozvolili vašem nećaku (mlađem rođaku) da leti na avionu koji je projektovao vas kolega iz grupe na faxu?"

Odgovor bi bio 90% ne, 10% da. Ima dvoje-troje ljudi(od 20 i kusur) u koje bih imao poverenja, a sto se ostalih tice, ne bih se usudio da vozim ni trotinet koji su projektovali.

Odgovori
P

:) nema veze sto nisi letac, kapiras princip :)

Dobro dosao na blog!

Odgovori
B

Pozdrav,
pa to je sasvim jasno,ko smije posteno da kaze oni su tamo samo sto nemaju gdje da da podju.Avijacija se smanjila po obimu,rasparcala po bivsim republikama i u zavrsnoj je fazi odumiranja.
Ovo je skup "sport" a znamo sportista koji ne trenira ne pravi rezultate.
Pozdrav

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend