BEG airport status
Drva za zimu ili ogrev

Drva za zimu ili ogrev

Polako prolazi letnja sezona. Koje zaradio pare, zaradio je, a ko nije, taj će sa zebnjom čekati jesen i zimu. Ovo naročito važi za avio kompanije.

Slaba sezona je otežala i onako tešku situaciju vazdušnih prevozilaca u Evropi. Malo se para zaradilo tokom leta, a još manje je ostalo da se gurne u slamaricu za duge zimske noći. Na prste jedne ruke se mogu nabrojati prevozioci koji mogu mirno da dočekaju Oktobar i zimski red letenja. A i njima nije svejedno.

Narod se sve teže odlučuje da odreši kesu i krene na put, čak i u sezoni godišnjih odmora, a kamoli van sezone. Pad prometa u Evropi se meri dvocifrenim brojkama. Prevozioci pokušavaju da prate taj trend smanjenjem svoje ponude, ali postoje granice do kojih mogu da ide. Ne smeju mnogo da skrešu ponudu, inače im preti revolt sopstvenih radnika, koji takođe brinu o sopstvenom ogrevu za zimu. Sve u svemu nezavidna situacija.

Kako se sada može videti, a samim time i predvideti, mnoge kompanije će teško prebroditi zimu, ako uopšte i prežive. Pare nisu zaradili i obezbedili za zimski san, a kredita ili nema ili su skupi do bola. Velikani vazdušnog saobraćaja Evrope su na kolenima. Neke kompanije za koje je do pre par godina bilo nezamislivo da brinu o zimskom snu, sada se ježe i na pomisao šta i kako u Oktobru, Novembru. S’ jedne strane slabo ovogodišnje finansijsko poslovanje, s’ druge strane prethodni veliki dugovi i loša poslovna politika, a sa treće strane navala Low-fare kompanija i na onako smanjeno tržiste. Opšta katastrofa.

British Airways je naumio da se reši, za sada 178 pilota. To je oko 5,5% od ukupnog broja njihovih pilota. Virgin namerava da se reši 121 pilota, što je nešto malo više od 15% od ukupnog broja njihovih pilota. I tako dalje i tako bliže. Da nije samo UK u pitanju, evo vesti da SAS namerava da otpusti 1000-1500 radnika uključujući i pilote. I to je nova brojka, na brojku od 3000 radnika koju se već ranije najavili. Znači između 4000 i 4500 radnika će čekati zimu bez drva za ogrev.

Kada pogledamo po svetu vidimo da je situacija veoma teška, a kad pogledamo u svoje dvorište vidimo da je katastrofalna. Kod nas, em nema drva za ogrev, em nema ni ognjišta, niti odžaka. Mi golog tura hrlimo u trnje svetske ekonomske krize. Bez plana, bez ideje, bez novca i bez pameti.

Na kraju nam ništa drugo ne preostaje nego da probamo hibernaciju. Da kao mede prespavamo zimu. Ionako smo sve ostalo, vredno i pametno, već odavno prespavali.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zoran na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Ne znam zašto, ali svemu napisanom verujem, s obzirom u kakvom smutnom i pokvarenom vremenu živimo. Vreme je najbolji sudija, i brzo će pokazati ko je u pravu. Nekako biti 24 godine direktor bilo čega nije normalno.

18. Jan 2025.Pogledaj

Thomas na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srbija bi se trebala rijesiti svega sovjetskog-ruskog oruzja sem sta sama ne moze proizvest. Mi-8/18/24/35, M-84 i M-80 se moze Amerikanciman i Nijemciman ponuditi. Obe zemlje bi bili jako zahvalni. Posebno bi to Ukrajinciman bilo drago. Nebi trebali preobuku na zapadnu tehniku. Ako Izrael prodaje Puls i Hermes mogli bi i Merkave.

18. Jan 2025.Pogledaj

Rastko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Postavljanje Raše na čelo SMATSA predstavlja izuzetno važan korak ka jačanju ove institucije, imajući u vidu njegovo bogato iskustvo i stručnost. SMATSA je ključni stub bezbednosti i efikasnosti vazdušnog saobraćaja u regionu, a sa Rašom na čelu očekujem nastavak unapređenja operativnih kapaciteta. Verujem da će svojim liderstvom i vizijom doprineti daljem razvoju, uz zadržavanje visokih…

18. Jan 2025.Pogledaj

MedoMed na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

@Zagy Protubrodske rakete RBS-15 Mk. II su prije dvije godine zamjenjene sa Mk. III. RBS-15 Mk. III. trenutno postoje samo za brodove, kopneni laneseri su još uvijek Mk. II. Gradnja novi OOB ( obalno ophodni ) brodovi napreduju dobro, prije četiri dana su započeti razgovori i planiranje o Korvetama. Mornarica je najskuplja grana bilo koje…

18. Jan 2025.Pogledaj