Pre mesec i po dana napisah da je došlo vreme za pekinšku patku. I evo patke, stiže na poslužavniku. Pravo iz Kine.
Comac samo što nije zvanično potvrdio izbor motora za C919. A kada potvrdi, sve su šanse da će motor biti CFM Leap-X. Motor koji je još uvek na papiru, ali koji obećava da će situacija na tržištu kratko-srednje linijske flote biti veoma vruća i interesantna.
Izbor Kineza će postaviti Airbus i Boeing pred samo jednu opciju, a to je da ubrzano urade nešto sa A320 i B737 familijom aviona. I ne samo brzo, već i kvalitetno. Ovaj put kozmetička doterivanja neće biti dovoljna. Ne, ovaj put se mora ići u radikalne izmene. Ili radikalno ili Kina uzima štafetnu palicu iz ruku Zapada. Doduše, ona će to uraditi pre ili kasnije, ali sada ću se zadržati samo na avio industriji i samo na A320/B737 segmentu iste.
Novi motor bi trebao da omogući fantastičnu uštedu u potrošnji goriva. Čak do 16% u odnosu na sadašnju CFM porodicu motora. Ni na pamet mi ne pada da sada ovde ponavljam već poznato, a to je koliko će ta ušteda biti od značaja avio kompanijama kada se budu odlučivala, koji avion i od koga da kupe. Uz ostale inovacije koje Kinezi nagoveštavaju budućnost kratko-srednje linijske flote je zaista sjajna. Uz Kineze, Ruse i ostatak novopridošlih, napokon će Airbus i Boeing morati ozbiljno da zasuču rukave i prionu na posao.
Zaista sam znatiželjan kakav će odgovor Zapada biti na kineski izazov. A da se oluja sprema, vidi se iz nagoveštaja da Kina ubrzano radi na finansijskom paketu koji će pružiti potencijalnim kupcima kineskog prozivoda. Sa Zapadom koji se jedva oporavlja od finasijskog udara, ovaj dodatni kineski udar može biti odlučujući.
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]