BEG airport status
Novi avion za srednjelinijski saobraćaj-nastavak

Novi avion za srednjelinijski saobraćaj-nastavak

Pre mesec i po dana napisah da je došlo vreme za pekinšku patku. I evo patke, stiže na poslužavniku. Pravo iz Kine.
Comac samo što nije zvanično potvrdio izbor motora za C919. A kada potvrdi, sve su šanse da će motor biti CFM Leap-X. Motor koji je još uvek na papiru, ali koji obećava da će situacija na tržištu kratko-srednje linijske flote biti veoma vruća i interesantna.

Izbor Kineza će postaviti Airbus i Boeing pred samo jednu opciju, a to je da ubrzano urade nešto sa A320 i B737 familijom aviona. I ne samo brzo, već i kvalitetno. Ovaj put kozmetička doterivanja neće biti dovoljna. Ne, ovaj put se mora ići u radikalne izmene. Ili radikalno ili Kina uzima štafetnu palicu iz ruku Zapada. Doduše, ona će to uraditi pre ili kasnije, ali sada ću se zadržati samo na avio industriji i samo na A320/B737 segmentu iste.

Novi motor bi trebao da omogući fantastičnu uštedu u potrošnji goriva. Čak do 16% u odnosu na sadašnju CFM porodicu motora. Ni na pamet mi ne pada da sada ovde ponavljam već poznato, a to je koliko će ta ušteda biti od značaja avio kompanijama kada se budu odlučivala, koji avion i od koga da kupe. Uz ostale inovacije koje Kinezi nagoveštavaju budućnost kratko-srednje linijske flote je zaista sjajna. Uz Kineze, Ruse i ostatak novopridošlih, napokon će Airbus i Boeing morati ozbiljno da zasuču rukave i prionu na posao.

Zaista sam znatiželjan kakav će odgovor Zapada biti na kineski izazov. A da se oluja sprema, vidi se iz nagoveštaja da Kina ubrzano radi na finansijskom paketu koji će pružiti potencijalnim kupcima kineskog prozivoda. Sa Zapadom koji se jedva oporavlja od finasijskog udara, ovaj dodatni kineski udar može biti odlučujući.
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Prolaznik Ne znamo tačno šta se desilo naravno. Ako uzmemo timeline koji su objavili pakistanci, ispadne da je Rafal pogodio svoj cilj u Pakistanu i nakon toga je oboren pri povratku. Moje mišljenje je da je nemoguće postići zanemarljive ili nikakve gubitke kada je protivničko RViPVO opremljeno i obučeno kao pakistansko.

15. May 2025.Pogledaj

Ja na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

Odose svi u Wiz, cak su sprmni i da plate prethodnoj firmi, jer ce razliku nadomestiti u manje od godinu dana, da ne pominjem napredovanje.

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Rafale je izvesno gadjan u trenutku lansiranja da li krstarecih raketa ili cak sa one strane granice prilikom izbacivanja AASM Hammer bombi. Toj je klasicna operacija koja bi, ako se ide na VZ sa 4. generacijom, zahtevalia temeljnu SEAD/DEAD akciju + postizanje prevlasti u VAP-u, ukoliko se zahtevaju zanemarljivi ili nikakvi gubitci - sto bi…

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

F-35 jeste takav kakav je, dakle debeo i sta ti ja znam, ruzan, da bi se izbegli eksterni rezervoari za gorivo i razne bombe, rakete, kontejneri itd koji vise na sve strane i degradijraju aerodinamicke karakteristike i nevidljivost. Suhoj 27 familija ima problem sto je velicine manjeg putnickog aviona a lopatice ususnika turbina (x2) full…

15. May 2025.Pogledaj