BEG airport status
Novi avion za srednjelinijski saobraćaj-nastavak

Novi avion za srednjelinijski saobraćaj-nastavak

Pre mesec i po dana napisah da je došlo vreme za pekinšku patku. I evo patke, stiže na poslužavniku. Pravo iz Kine.
Comac samo što nije zvanično potvrdio izbor motora za C919. A kada potvrdi, sve su šanse da će motor biti CFM Leap-X. Motor koji je još uvek na papiru, ali koji obećava da će situacija na tržištu kratko-srednje linijske flote biti veoma vruća i interesantna.

Izbor Kineza će postaviti Airbus i Boeing pred samo jednu opciju, a to je da ubrzano urade nešto sa A320 i B737 familijom aviona. I ne samo brzo, već i kvalitetno. Ovaj put kozmetička doterivanja neće biti dovoljna. Ne, ovaj put se mora ići u radikalne izmene. Ili radikalno ili Kina uzima štafetnu palicu iz ruku Zapada. Doduše, ona će to uraditi pre ili kasnije, ali sada ću se zadržati samo na avio industriji i samo na A320/B737 segmentu iste.

Novi motor bi trebao da omogući fantastičnu uštedu u potrošnji goriva. Čak do 16% u odnosu na sadašnju CFM porodicu motora. Ni na pamet mi ne pada da sada ovde ponavljam već poznato, a to je koliko će ta ušteda biti od značaja avio kompanijama kada se budu odlučivala, koji avion i od koga da kupe. Uz ostale inovacije koje Kinezi nagoveštavaju budućnost kratko-srednje linijske flote je zaista sjajna. Uz Kineze, Ruse i ostatak novopridošlih, napokon će Airbus i Boeing morati ozbiljno da zasuču rukave i prionu na posao.

Zaista sam znatiželjan kakav će odgovor Zapada biti na kineski izazov. A da se oluja sprema, vidi se iz nagoveštaja da Kina ubrzano radi na finansijskom paketu koji će pružiti potencijalnim kupcima kineskog prozivoda. Sa Zapadom koji se jedva oporavlja od finasijskog udara, ovaj dodatni kineski udar može biti odlučujući.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nomen na: Predstavljen najnoviji projekat opciono pilotiranog aviona jurišnika TAV kanadske kompanije Ikarus

Nije prva asocijacija "Bronco" vec argentinska "Pucara". Jedina novost je elektronika tj. senzori.

14. Aug 2020.Pogledaj

Milers na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Alen Sve što vama ne godi je "notorni nonsens", prenosim vam izjavu gospodina Capak Što će nam se dogoditi na jesen? "Ne vjerujem da će doći do kolapsa zdravstvenog sustava. Naravno da nema dovoljno liječnika. Svi smo prenapregnuti zbog korone. U sustavu javnog zdravstva, ali i u drugim sustavima, siguran sam da će Ministarstvo zdravstva…

14. Aug 2020.Pogledaj

Milers na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

@Alen Sve što vama ne godi je "notorni nonsens", prenosim vam izjavu gospodina Capak Što će nam se dogoditi na jesen? "Ne vjerujem da će doći do kolapsa zdravstvenog sustava. Naravno da nema dovoljno liječnika. Svi smo prenapregnuti zbog korone. U sustavu javnog zdravstva, ali i u drugim sustavima, siguran sam da će Ministarstvo zdravstva…

14. Aug 2020.Pogledaj

Jovan Milutina Dimić na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Šta reći nego da se čovek prosto sažali. Biti kombajner to je dečija igra.Kombajni starijih modela kakvi se kod nas još naveliko upotrebljavaju čak i nemaju klima uredjaj da ometa poslužioca u radu. PS zašto kombajn. Pa zato što ljudi ne moraju da putuju a pogotovo ne avionima ali moraju da jedu leba što bi…

14. Aug 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Jel je općepoznato da u Hrvatskoj silina bolesnih od Covida-19 ko tifusari bauljaju ulicama i nitko ih ne želi testirati, pa im ne može ni pomoći. Istime ljudi umiru po ulicama i trgovima jer im nema tko pomoći pošto su svi zaraženi i nitko ih ne testira. Pa zar vi stvarno mislite da ako netko…

14. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend