BEG airport status
Obeleženo 100 godina od prvog javnog leta iznad Beograda

Obeleženo 100 godina od prvog javnog leta iznad Beograda

Јуче је на спортском аеродрому Лисичји jарак надомак Београда  у организацији Аероклуба ”Галеб” oдржана изложба фотографија и докумената посвећена првом јавном лету у историји српског ваздухопловства који се догодио 19. Септембра 1910. године изнад Бањице.

Испред Министарства одбране и Команде Ваздухопловства и противваздухопловне одбране отварању изложбе присуствовали су заменик комаданта авијације бригадни генерал Срето Малиновић и комадант 204. авијацијске базе бригадни генерал Мирко Вранић. Генерал Малиновић потврдио је овом приликом снажну подршку наших ваздухопловних снага неговању богате историје домаћег ваздухопловства:

– Српска војна авијација, међу најстаријим је и у светским оквирима, стога је обележавање њене стогодишњице наш понос и пре свега обавеза. Активности у том погледу почеле су организацијом прошлогодишњег великог аеромитинга на аеродрому Батајница и наставиће се подршком ваздухопловним ентузијастима који планирају да кроз Ескадрилу старих ваздухоплова сачувају сећање на храбре пионире нашег неба.

Посетиоци изложбе имали су прилику да се разгледајући авионе олдтајмере упознају са активностима Аероклуба ”Галеб” који уз подршку Министарства одбране ради на формирању првог летећег музеја у југоисточној Европи као и бројним другим активностима везаним за очување наше ваздухопловне традиције.

Фотографије: Душан Атлагић

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj