BEG airport status
Obeleženo 100 godina od prvog javnog leta iznad Beograda

Obeleženo 100 godina od prvog javnog leta iznad Beograda

Јуче је на спортском аеродрому Лисичји jарак надомак Београда  у организацији Аероклуба ”Галеб” oдржана изложба фотографија и докумената посвећена првом јавном лету у историји српског ваздухопловства који се догодио 19. Септембра 1910. године изнад Бањице.

Испред Министарства одбране и Команде Ваздухопловства и противваздухопловне одбране отварању изложбе присуствовали су заменик комаданта авијације бригадни генерал Срето Малиновић и комадант 204. авијацијске базе бригадни генерал Мирко Вранић. Генерал Малиновић потврдио је овом приликом снажну подршку наших ваздухопловних снага неговању богате историје домаћег ваздухопловства:

– Српска војна авијација, међу најстаријим је и у светским оквирима, стога је обележавање њене стогодишњице наш понос и пре свега обавеза. Активности у том погледу почеле су организацијом прошлогодишњег великог аеромитинга на аеродрому Батајница и наставиће се подршком ваздухопловним ентузијастима који планирају да кроз Ескадрилу старих ваздухоплова сачувају сећање на храбре пионире нашег неба.

Посетиоци изложбе имали су прилику да се разгледајући авионе олдтајмере упознају са активностима Аероклуба ”Галеб” који уз подршку Министарства одбране ради на формирању првог летећег музеја у југоисточној Европи као и бројним другим активностима везаним за очување наше ваздухопловне традиције.

Фотографије: Душан Атлагић

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vazduhoplovac na: Novosti: MiG-ovi 29 iz Belorusije uskoro u Srbiji

Nisam bukvalno mislio 1 na 11 ali jedno odeljenje F16 B70 ili Rafal F3R je dovoljno da nas pocisti. R77-1 110km protiv AIM-120C7 120km i nekako, ali Meteor sa svojih 200 km nam je najveca pretnja. Mogu van nasih granica da je ispaljuju. Nama je jedini spas PVO i to S-350 ili S-400 sa Nebo-M…

17. Jan 2021.Pogledaj

Pero na: FACC nastavlja svoju kompozitnu priču u Hrvatskoj, Srbija sličnu priliku propustila 2014. godine

@Strela tvrdnje o postizanju prosječnih plaća je igrokaz za maloumne, a takvih nažalost ima popriličan broj u svim zemljama svijeta. Jedino komunistički i diktatorski sustavi mogu određivati prosječne plaće, dok u demokratskim sustavima plaće određuje tržište (privatni sektor), država može jedino utjecati na minimalnu plaću, a dobar dio zapadnih sustava ni nema zakonski utvrđenu minimalnu…

17. Jan 2021.Pogledaj

677.trae na: [ANALIZA] Kakva je budućnost transportne avijacije RV i PVO Vojske Srbije: Da li je vreme za nabavku nove tehnike?

Srbofil Niko ne spori da treba novo u nekom buducem trenutku ali trenutno jos ne treba pored resursa i iskustva koji imamo sa An-om. Mislim da se sada razumemo. I kada sam leteo isao sam na to da potrosim sto manje goriva, u proseku relacija Batajnica - Podgorica sam stedeo oko 500 litara goriva u…

17. Jan 2021.Pogledaj

Srbofil na: Novosti: MiG-ovi 29 iz Belorusije uskoro u Srbiji

@Bob Ipak je razlika. Radari za pocetak su totalno drugacije konstrukcije i rade na drugacijem principu, kao sto sam rekao u klasi Zuka. Rumunski avioni su takodje data-linkovani sa najnovnijim standardom Link-16 i svi ce biti modernizovani na nivo tape 6.5, takodje tu su i nisanski kontejneri i mogucnost nosenja AIM-120C-7 koja daleko prevazilazi R-77.…

17. Jan 2021.Pogledaj

Tata Brada na: FACC nastavlja svoju kompozitnu priču u Hrvatskoj, Srbija sličnu priliku propustila 2014. godine

Odgovor se odnosio na tvrdnju da je prosecna plata 1500 EUR. I dobili smo pojasnjnje da je to fiktivna plata stotinak menadzera, spervizora i prvih operatera koji su te godine boravili u Nemackoj na par meseci obuke i za koju su placeni u proseku 1100 EUR. Na kraju 2019 je zaposlen ostatak do 300 radnika…

17. Jan 2021.Pogledaj

Send this to a friend