Deo Tango Six tima je posle proslave Dana avijacije na Lađevcima 2. Avgusta svratio do fabrike aviona „Aero East“ u Kraljevu. Dok se veći deo salonske kvazi-inteligencije srpskog vazduhoplovsta bavi planovima za obeležavanje stogodišnjice naše avijacije i time časti svoj ego poduhvatima davno mrtvih ljudi – neko radi, stvara, izvozi i konkretno doprinosi.
„Aero East“ je pored izvoza svog proizvodnog programa u inostranstvo zaslužan za dugo očekivano podmlađivanje domaće generalne avijacije. Prvi avion, MXP 150 (YU-ZZR), je u Ečkoj i počeo je sa ispunjavanjem svoje primarne uloge aviona za obuku. AK Paraćin je sledeći na redu za isporuku dok su i dva „fizička lica“ iz Srbije naručila po jedan avion za svoje privatne potrebe. U bližoj budućnosti je moguće da će četvrti domaći Aero East sleteti u Kruševac.
Na ovaj način se i Srbija polako pridružuje svetskom trendu eliminisanja zastarelih Cesni i Pajpera i njihove prevaziđene pogonsko-konstrukcione tehnologije šezdesetih godina. Uprkos konstantnom padu cena polovnih amerikanaca, višestruko niži troškovi upotrebe i održavanja ULL opcija uvode logiku u jedan od najskupljih hobija. Logiku koja davno nije bila prisutna.
Pogledajte snimak obilaska kraljevačke fabrike koji je snimo izvršni producent Tango Six tima Vladimir Stojković:
„Aero East“ ima svoj You Tube kanal na kome možete naći još zanimljivih klipova.
VladaSEA
Pozdrav T6.
Drago mi je da vidim da NEKO NESTO RADI, osim praznih prica i paucine. Puno srece "Aero East"-u jer su na dobrom putu. Sve se radi od pocetka, po ko zna koji put, ali je OK jer dolazi do smene generacija.
Pozdrav
Vlada