BEG airport status
Jat i DCV – prijateljstvo do tragedije

Jat i DCV – prijateljstvo do tragedije

Dok putujem ka nekim normalnijim temama za izveštavanje uvek zaboravim na potencijal Jata i DCV-a da naprave svinjariju u kritično lošem trenutku. Fotografija izlazećeg sunca koju sam jutros napravio na A2 svojevrsna je obmana prirode. Jatu sunce zalazi.

Današnji Blic kao temu dana donosi, za laike, prilično uznemirujuću priču:

Pilot Predrag Premović, zaposlen u „Jat ervejzu”, pilotirao je od aprila do septembra kao kapetan aviona B737-300 bez odgovarajuće dozvole. Prema rešenju koje je potpisala inspekcija Direkcije za civilno vazduhoplovstvo, konstatovano je da Premović nema validnu dokumentaciju da bi mogao da bude kapetan aviona, da ne postoje dokazi o sprovedenoj obuci i hitno su izdali nalog da se stopira dalje letenje pilota Predraga Premovića.

Pre nekoliko nedelja čuo sam za slučaj dotičnog i kao sezonski hroničar manje i više neverovatnih političko-koruptivnih kobinatorika pri zapošljavanju letačkih posada zabavljao sam se slušajući. Dotični Premović je prilikom sletanja u Dubai, napravio nekoliko pogrešnih pritiskanja pogrešnih stvari u kokpitu i samo zahvaljujući prisebnosti kopilota Jatov Boing 737 bezbedno je sleteo.  „Čovek koji je leteo dvestotku“ (Aviogenexov 737-200) dobio je prijavu.

Sindikat pilota je nakon ovog događaja tražio smenu svih direktora kompanije dok je protiv Head of training-a (najodgovornije osobe za obuku posada) podneta i krivična prijava.

Ono što se dalje dalo saznati čekiralo je još jednu bording kartu ka propasti ovog vica od aviokompanije:
Iako je kapetan Premović leteo Jatove avione u svojstvu kapetana nije imao validno ovlašćenje za obavljanje te dužnosti. Pošto nije bilo moguće da mu se kapetanska dozvola produži na račun Jata čovek je u ponedeljak sa direktorom letačke operative nacionalne aviokompanije otišao privatno u Frankfurt na simulator radi produženja. Sa direktorom letačke operative čija je dozvola takođe pod znakom pitanja jer u Jatu nije prošao evaluaciju za instruktora nego je takođe privatno, sa prijateljem iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva, sredio da mu se dozvola izda mimo Jata!

Dok završavam kucanje ovog posta sedim u tranzitu u Beču dok pored mene prolaze posade neke azijske aviokompanije. Razmišljam da li je odnos prema profesiji, ugledu kompanije i u krajnjem slučaju osećaj sramote nešto što je izbrisano iz našeg genetskog materijala i prebačeno kao dodatak negde daleko na istok?

Zadržaću se na ovim metafizičkim pitanjima jer je bezbednost letenja kao kategorija odavno šala u Srbiji. Ono što je bitno je da se DCV igra sa svojim ovlašćenjima i publikuje svinjarije poput formulara za prijavu nepravilnosti kojim će laici, gastarbajteri i estradne zvezde na redovnim letovima u Germanije ocenjivati rad vazduhoplovnog osoblja.
To što talentovane i omnibahate leteće batice po kafićima završavaju sve šta treba realnost je ne samo avijacije, već kompletne smešne države u kojoj živimo.

Post je pored „Aviokompanije“ postavljen i u kategorije „Najave“ i „Nesreće“

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Bravo za istinu! Ovo nije vec odavno Srbija, vec Otomanska imperija, gde intrige postavljaju nesposobne. Odavno mi iz avijacije znamo da se u JAT-u DCV radi sta hoce i otima isto tako. Jos jednom BRAVO za hrabrost!

Odgovori
Bo

odlican post o tragicnoj situaciji.. :(

Odgovori
Pi

Mnoge stvari o ovom slucaju znamo, ali nam ugovor o radu IZRICITO ZABRANJUJE davanje informacija medijima, te jedini nacin ostaje Sindikat pilota. Neki su zaboravili da je avijacija u Srbiji izuzetno mali prostor i da se zna sve! Bez obzira ISTINA JE SAMO JEDNA i mi cemo se za nju izboriti, necemo dozvoliti da se neko igra ozbiljnom i odgovornom profesijom.

SI

Iz inata necu nista komentarisati .

Odgovori

"Post je pored “Aviokompanije” postavljen i u kategorije “Najave” i “Nesreće” "
На жалос'… После ће сви да перу руке и нико неће бити крив…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj