BEG airport status
Jat i DCV – prijateljstvo do tragedije

Jat i DCV – prijateljstvo do tragedije

Dok putujem ka nekim normalnijim temama za izveštavanje uvek zaboravim na potencijal Jata i DCV-a da naprave svinjariju u kritično lošem trenutku. Fotografija izlazećeg sunca koju sam jutros napravio na A2 svojevrsna je obmana prirode. Jatu sunce zalazi.

Današnji Blic kao temu dana donosi, za laike, prilično uznemirujuću priču:

Pilot Predrag Premović, zaposlen u „Jat ervejzu”, pilotirao je od aprila do septembra kao kapetan aviona B737-300 bez odgovarajuće dozvole. Prema rešenju koje je potpisala inspekcija Direkcije za civilno vazduhoplovstvo, konstatovano je da Premović nema validnu dokumentaciju da bi mogao da bude kapetan aviona, da ne postoje dokazi o sprovedenoj obuci i hitno su izdali nalog da se stopira dalje letenje pilota Predraga Premovića.

Pre nekoliko nedelja čuo sam za slučaj dotičnog i kao sezonski hroničar manje i više neverovatnih političko-koruptivnih kobinatorika pri zapošljavanju letačkih posada zabavljao sam se slušajući. Dotični Premović je prilikom sletanja u Dubai, napravio nekoliko pogrešnih pritiskanja pogrešnih stvari u kokpitu i samo zahvaljujući prisebnosti kopilota Jatov Boing 737 bezbedno je sleteo.  „Čovek koji je leteo dvestotku“ (Aviogenexov 737-200) dobio je prijavu.

Sindikat pilota je nakon ovog događaja tražio smenu svih direktora kompanije dok je protiv Head of training-a (najodgovornije osobe za obuku posada) podneta i krivična prijava.

Ono što se dalje dalo saznati čekiralo je još jednu bording kartu ka propasti ovog vica od aviokompanije:
Iako je kapetan Premović leteo Jatove avione u svojstvu kapetana nije imao validno ovlašćenje za obavljanje te dužnosti. Pošto nije bilo moguće da mu se kapetanska dozvola produži na račun Jata čovek je u ponedeljak sa direktorom letačke operative nacionalne aviokompanije otišao privatno u Frankfurt na simulator radi produženja. Sa direktorom letačke operative čija je dozvola takođe pod znakom pitanja jer u Jatu nije prošao evaluaciju za instruktora nego je takođe privatno, sa prijateljem iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva, sredio da mu se dozvola izda mimo Jata!

Dok završavam kucanje ovog posta sedim u tranzitu u Beču dok pored mene prolaze posade neke azijske aviokompanije. Razmišljam da li je odnos prema profesiji, ugledu kompanije i u krajnjem slučaju osećaj sramote nešto što je izbrisano iz našeg genetskog materijala i prebačeno kao dodatak negde daleko na istok?

Zadržaću se na ovim metafizičkim pitanjima jer je bezbednost letenja kao kategorija odavno šala u Srbiji. Ono što je bitno je da se DCV igra sa svojim ovlašćenjima i publikuje svinjarije poput formulara za prijavu nepravilnosti kojim će laici, gastarbajteri i estradne zvezde na redovnim letovima u Germanije ocenjivati rad vazduhoplovnog osoblja.
To što talentovane i omnibahate leteće batice po kafićima završavaju sve šta treba realnost je ne samo avijacije, već kompletne smešne države u kojoj živimo.

Post je pored „Aviokompanije“ postavljen i u kategorije „Najave“ i „Nesreće“

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Bravo za istinu! Ovo nije vec odavno Srbija, vec Otomanska imperija, gde intrige postavljaju nesposobne. Odavno mi iz avijacije znamo da se u JAT-u DCV radi sta hoce i otima isto tako. Jos jednom BRAVO za hrabrost!

Odgovori
Bo

odlican post o tragicnoj situaciji.. :(

Odgovori
Pi

Mnoge stvari o ovom slucaju znamo, ali nam ugovor o radu IZRICITO ZABRANJUJE davanje informacija medijima, te jedini nacin ostaje Sindikat pilota. Neki su zaboravili da je avijacija u Srbiji izuzetno mali prostor i da se zna sve! Bez obzira ISTINA JE SAMO JEDNA i mi cemo se za nju izboriti, necemo dozvoliti da se neko igra ozbiljnom i odgovornom profesijom.

SI

Iz inata necu nista komentarisati .

Odgovori

"Post je pored “Aviokompanije” postavljen i u kategorije “Najave” i “Nesreće” "
На жалос'… После ће сви да перу руке и нико неће бити крив…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Davor na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

MIG 29 ne može da dođe do "OSEKA" i da se vrati ma Batajnicu osim ako ga ne dopuni Rosnjeft.Mala šala,ali je ovdje puno "komentatora" neostvarenih vazduhoplovaca. Bez zle namjere, ali toliko o temi,čiji je tata jači. Inače pratim portal,puno dobrih stvari od ljudi koji nešto znaju...

26. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Hrvatska već ima rakete Meteor, jer su države koje poseduju te rakete u obavezi da brane Hrvatsku.

26. Mar 2025.Pogledaj

Robert na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Plitki komentari, na razini osnovne škole. Malo ozbiljniji pristup bi ovako rekao - prije 4 godine kad su se ugovarali polovnjaci, nitko U HR nije planirao povećanje vojnog budžeta na 3.5%. Nakon Ukrajine i posebno nakon Trumpa, ako moraš spalit neku kintu jer si dio neke šire asocijacije, možda je prilika da se ukrcaš na…

26. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

I posle komsije pricaju da Srbija u svemu kopira Hrvatsku, a oni zure sa nadogradnjom dok Srbija jos nije ni dobila svoje avione. Ludilo mozga...

26. Mar 2025.Pogledaj