BEG airport status
Pustinjska pravila

Pustinjska pravila

Danas je u 9 sati ujutru (6 sati po beogradskom vremenu) počeo Dubai International Airshow 2011 koji se od 13. do 17. novembra održava na aerodromu Dubai International. Kapije su se otvorile u 9 sati ujutru i prvi novinari su već zaposeli press centar.

Desetine izloženih aviona, 27 u letačkom programu, 960 izlagača iz 50 zemalja i očekivanih 55.000 posetilaca. Uprkos stezanjima kaiša širom planete i nekim bolnim rezovima posebno u vojnom segmentu, ovogodišnji show obećava kao ni jedan do sada. Svaka dobra vest će odjeknuti jače i ekskluzive se jure na sve strane.

Prvi zvanični događaj kojem sam prisustvovao bila je DIAC konferencija. Tradicionalni skup komandanata ratnih vazduhoplovstava vodećih NATO i savezničkih zemalja bio je odlična prilika da ispipam glavne teme koje će biti aktuelne ovih pet dana u Dubaiju i u mesecima koji dolaze.

Emirati, kao domaćini, ponovo imaju reflektor na svom hangaru. Da li će ga napuniti Rafalima ili Tajfunima jedno je od glavnih pitanja. U razgovoru sa vrhom njihovog ratnog vazduhoplovstva oseća se prilično ljubazna i šareno elokventna nelagodnost odlukom Amerikanaca da im ne ponude JSF kao što su to naprasno uradili Indijcima u finišu njihovog tendera. Da li zbog toga, ili fantastičnog osećaja za tajmiranu dramu, pred kraj konferencije gradom je prostrujila vest da su od Eurofighter konzorcijuma zatražili detaljniju prezentaciju. Kako je Dassault primio vest ostaje da se vidi ali im sigurno nije svejedno znajući za njihovu kampanju prodaje Rafala koja je počela još pre dve godine na ovoj istoj manifestaciji.

Pored toga što sam prvi od prisutnih novinara dobio intervju od generala Nortona Švarca, prvog čoveka USAF-a (ubeđen je da će njihova verzija F-35 proći bez problema i još nemaju pojma šta se dešava sa F-22) dobio sam prilično kredibilnu informaciju da je Švajcarska definitivno odlučila da izabere Rafal kao novi višenamenski avion. Razloga za tu odluku ima nekoliko. Mišljenja su da je Tajfun preskup i nedovoljno fleksibilan u vazduh-zemlja ulozi kao i taj da su našli kome će prodati dobar deo svojih aviona. F-18 planiraju da prodaju Fincima dok je F-5 našao dom u američkim agresorskim eskadrilama. Da li je Daso na pragu het-trika – Emirati, Svajcarska i Indija?

Mike Tango Six


Sledećih pet dana budite spremni na do sada neviđeno pokrivanje jednog vazduhoplovnog događaja. Uz pomoć mt:s-a i američke ambasade u Beogradu bićete u mogućnosti da pratite moje dnevne izveštaje u tekst formi na srpskom i engleskom blogu, zanimljive sitnice, fotografije i najnovije novosti na T6 Fan Page-u, redovno popunjavanu Flickr galeriju, izveštaje iza scene na srpskom i engleskom twitter-u kao i video materijal koji će ove godine sigurno biti i više nego dupliran.

Šukran i vež’te se!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj