BEG airport status
PZL M-18 YU-BND Dromader imao vanaerodromsko sletanje

PZL M-18 YU-BND Dromader imao vanaerodromsko sletanje

Foto: B92

PZL M-18 Dromader, registarske oznake YU-BND, avion za zaprašivanje komaraca imao je danas oko 19.30 časova vanaerodromsko sletanje kod hipermarketa Tempo na Novom Beogradu. Pilot ovog jednoseda Radovan Nikolić prevezen je u Urgentni centar sa lakšim povredama i nije u životnoj opasnosti.

„Pacijent nije životno ugrožen, pregledi koji su do sada urađeni pokazuju da se ne radi o teškim povredama. Čekaju se još neki rezultati i snimak kontrolnog skenera, tako da ce se onda videti da li će biti zadržan na lečenju. On je svestan, komunikativan, u stabilnom stanju, bio je svestan i kad je dovežen, tako da nema govora o životnoj opasnosti.“, rekao je Drago Jovanovic, portparol Kliničkog centra Srbije.
via B92.net


Foto: Blic.rs/N.Kostić

Po prvim nezvaničnim informacijama uzrok rutinskog vanterenskog prizemljenja u slučaju nepredviđenog događaja tokom leta najverovatnije je bio problem sa ventilom na vodu goriva između dva krilna rezervoara.

Napomena: Ovaj tip aviona ne može „ostati bez goriva iz čista mira“ već je moguć prekid u dovodu goriva iz rezervoara do motora. Usled tehničkog otkaza ili ljudskog faktora. U minutima nakon incidenta nemoguće je pouzdano znati šta je od to dvoje u pitanju.

Avioni za zaprašivanje komaraca lete nisko upravo zbog svoje misije izbacivanja aerosoli koje deluju protiv insekata. Uprkos niskom profilu leta i manjoj brzini piloti ovih aviona su uvežbani da usled otkaza motora (što je verovatno ovde bio slučaj) prizemlje svoju letelicu na bezbedan način na prvoj prigodnoj ravnoj površini poštujući pre svega osnovne principe – da na zemlji ne ugrožavaju nikoga i da sletanje izvedu na najbezbedniji mogući način i tako spreče naknadne moguće opasnosti.

Ovi avioni više nisu u vlasništvu JAT Airways-a već su u nadležnosti Ministarstva životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja dok akcije zaprašivanja komaraca iznad užeg i šireg reona grada Beograda finansira Gradski sekretarijat za zaštitu zdravlja.
Očekuje se saopštenje Ministarstva o ovom događaju.

U komentarima na ovu vest na sajtovima medijskih kuća mogu se pročitati da je avion leteo „ekstremno nisko“, „kačio krošnje drveća“ i slično. U pitanju je pogrešna percepcija visine od strane posmatrača koja ni izdaleka ne odgovara istini.

Ekipa za utvrđivanje vazduhoplovnih nesreća Direktorata civilnog vazduhoplostva Srbije izašla je na lice mesta.


Post će biti update-ovan kako nove informacije budu pristizale.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj