BEG airport status
LYBE 1510:00 Z 260°04KT 230V300 9999 FEW013 07/04 Q1029 NOSIG=
PZL M-18 YU-BND Dromader imao vanaerodromsko sletanje

PZL M-18 YU-BND Dromader imao vanaerodromsko sletanje

Foto: B92

PZL M-18 Dromader, registarske oznake YU-BND, avion za zaprašivanje komaraca imao je danas oko 19.30 časova vanaerodromsko sletanje kod hipermarketa Tempo na Novom Beogradu. Pilot ovog jednoseda Radovan Nikolić prevezen je u Urgentni centar sa lakšim povredama i nije u životnoj opasnosti.

„Pacijent nije životno ugrožen, pregledi koji su do sada urađeni pokazuju da se ne radi o teškim povredama. Čekaju se još neki rezultati i snimak kontrolnog skenera, tako da ce se onda videti da li će biti zadržan na lečenju. On je svestan, komunikativan, u stabilnom stanju, bio je svestan i kad je dovežen, tako da nema govora o životnoj opasnosti.“, rekao je Drago Jovanovic, portparol Kliničkog centra Srbije.
via B92.net


Foto: Blic.rs/N.Kostić

Po prvim nezvaničnim informacijama uzrok rutinskog vanterenskog prizemljenja u slučaju nepredviđenog događaja tokom leta najverovatnije je bio problem sa ventilom na vodu goriva između dva krilna rezervoara.

Napomena: Ovaj tip aviona ne može „ostati bez goriva iz čista mira“ već je moguć prekid u dovodu goriva iz rezervoara do motora. Usled tehničkog otkaza ili ljudskog faktora. U minutima nakon incidenta nemoguće je pouzdano znati šta je od to dvoje u pitanju.

Avioni za zaprašivanje komaraca lete nisko upravo zbog svoje misije izbacivanja aerosoli koje deluju protiv insekata. Uprkos niskom profilu leta i manjoj brzini piloti ovih aviona su uvežbani da usled otkaza motora (što je verovatno ovde bio slučaj) prizemlje svoju letelicu na bezbedan način na prvoj prigodnoj ravnoj površini poštujući pre svega osnovne principe – da na zemlji ne ugrožavaju nikoga i da sletanje izvedu na najbezbedniji mogući način i tako spreče naknadne moguće opasnosti.

Ovi avioni više nisu u vlasništvu JAT Airways-a već su u nadležnosti Ministarstva životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja dok akcije zaprašivanja komaraca iznad užeg i šireg reona grada Beograda finansira Gradski sekretarijat za zaštitu zdravlja.
Očekuje se saopštenje Ministarstva o ovom događaju.

U komentarima na ovu vest na sajtovima medijskih kuća mogu se pročitati da je avion leteo „ekstremno nisko“, „kačio krošnje drveća“ i slično. U pitanju je pogrešna percepcija visine od strane posmatrača koja ni izdaleka ne odgovara istini.

Ekipa za utvrđivanje vazduhoplovnih nesreća Direktorata civilnog vazduhoplostva Srbije izašla je na lice mesta.


Post će biti update-ovan kako nove informacije budu pristizale.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Intervju komandanta RV i PVO za “Odbranu“: Unapređene operativne sposobnosti, poboljšan standard pripadnika vida, nedostatak kadra vazduhoplovno-tehničke specijalnosti

@ Zoran Vu Najverovatnije ce i taj Pancir biti u takvom broju koji je potpuno zanemarljiv za jednu ozbiljnu vojsku, a dovoljan da nasi politicari mogu da se hvale. U svakom slucaju je to sa Pancirima bolji PR potez od raubovanih MiG-29 koje"ce modernizovati na 4+ generaciju", jer Pancir jeste dobro savremeno oruzje,za razliku od…

14. Feb 2020.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Intervju komandanta RV i PVO za “Odbranu“: Unapređene operativne sposobnosti, poboljšan standard pripadnika vida, nedostatak kadra vazduhoplovno-tehničke specijalnosti

@ Milovanov Srbislav Vasi zluradi i maliciozni komentari na racun NATO-a nisu realni. Od svog postojanja do danas,NATO pakt je u svakoj situaciji bio garant sigurnisti svim clanicama. Poslednji slucaj-obaranje Ruskog aviona od strane Turskog F-16 u Siriji - je jos jedan primer toga, sta znaci NATO pakt. Cak i velika Rusija je patuljak u…

14. Feb 2020.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Boing i američka Mornarica rade na projektu Loyal Wingman, u istraživanjima koriste i bespilotne EA-18G ‘’Growler’’

@ дане Ako vec pominjete invaziju Crvene armije na Japanske teritorije, onda recite i pravu istinu-Ruski napad na Japan se desio DAN NAKON bacene atomske bombe na Hirosimu! Dakle, kad je Japan vec izgubio rat.Rusi su odlucili da uzmu sta god mogu teritorije od vec sigurno potucenog i porazenog Japana. Do danas drze Kurilska ostrva,…

14. Feb 2020.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Boing i američka Mornarica rade na projektu Loyal Wingman, u istraživanjima koriste i bespilotne EA-18G ‘’Growler’’

@ Markus 1463 Preuvelicavate romantiziranu ulogu Zorgea.Njegova uloga nije bila znacajna, u toj meri, nego je postao poznat kad je o njemu snimljen film, pa cak postoji i ulica Zorgea u Moskvi.Inace, pomocnik Zorgea je nase gore list,i pogubljen je zajedno sa Zorgeom jer je Staljin Japanu odgovorio da pojma nema ko su ti ljudi.…

14. Feb 2020.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Boing i američka Mornarica rade na projektu Loyal Wingman, u istraživanjima koriste i bespilotne EA-18G ‘’Growler’’

@ Paqe Bitka kod Prohorovke je bila potpuna pobeda Nemackih tenkova.Unisteni je vise stotina ruskih tenkova i svega nekoliko Nemackih,manje od 10. Kao i u svakom drugom sukobu, takticki su Nemci pobedjivali. A izgubili su rat zbog apsolutne industrijske premoci Amerike i Rusije zajedno, kao i brojcane nadmoci, a ne jer su se losije borili.

14. Feb 2020.Pogledaj

Send this to a friend