BEG airport status
PZL M-18 YU-BND Dromader imao vanaerodromsko sletanje

PZL M-18 YU-BND Dromader imao vanaerodromsko sletanje

Foto: B92

PZL M-18 Dromader, registarske oznake YU-BND, avion za zaprašivanje komaraca imao je danas oko 19.30 časova vanaerodromsko sletanje kod hipermarketa Tempo na Novom Beogradu. Pilot ovog jednoseda Radovan Nikolić prevezen je u Urgentni centar sa lakšim povredama i nije u životnoj opasnosti.

„Pacijent nije životno ugrožen, pregledi koji su do sada urađeni pokazuju da se ne radi o teškim povredama. Čekaju se još neki rezultati i snimak kontrolnog skenera, tako da ce se onda videti da li će biti zadržan na lečenju. On je svestan, komunikativan, u stabilnom stanju, bio je svestan i kad je dovežen, tako da nema govora o životnoj opasnosti.“, rekao je Drago Jovanovic, portparol Kliničkog centra Srbije.
via B92.net


Foto: Blic.rs/N.Kostić

Po prvim nezvaničnim informacijama uzrok rutinskog vanterenskog prizemljenja u slučaju nepredviđenog događaja tokom leta najverovatnije je bio problem sa ventilom na vodu goriva između dva krilna rezervoara.

Napomena: Ovaj tip aviona ne može „ostati bez goriva iz čista mira“ već je moguć prekid u dovodu goriva iz rezervoara do motora. Usled tehničkog otkaza ili ljudskog faktora. U minutima nakon incidenta nemoguće je pouzdano znati šta je od to dvoje u pitanju.

Avioni za zaprašivanje komaraca lete nisko upravo zbog svoje misije izbacivanja aerosoli koje deluju protiv insekata. Uprkos niskom profilu leta i manjoj brzini piloti ovih aviona su uvežbani da usled otkaza motora (što je verovatno ovde bio slučaj) prizemlje svoju letelicu na bezbedan način na prvoj prigodnoj ravnoj površini poštujući pre svega osnovne principe – da na zemlji ne ugrožavaju nikoga i da sletanje izvedu na najbezbedniji mogući način i tako spreče naknadne moguće opasnosti.

Ovi avioni više nisu u vlasništvu JAT Airways-a već su u nadležnosti Ministarstva životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja dok akcije zaprašivanja komaraca iznad užeg i šireg reona grada Beograda finansira Gradski sekretarijat za zaštitu zdravlja.
Očekuje se saopštenje Ministarstva o ovom događaju.

U komentarima na ovu vest na sajtovima medijskih kuća mogu se pročitati da je avion leteo „ekstremno nisko“, „kačio krošnje drveća“ i slično. U pitanju je pogrešna percepcija visine od strane posmatrača koja ni izdaleka ne odgovara istini.

Ekipa za utvrđivanje vazduhoplovnih nesreća Direktorata civilnog vazduhoplostva Srbije izašla je na lice mesta.


Post će biti update-ovan kako nove informacije budu pristizale.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perica na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Pa vidi zavisi koju verziju poredis. Vecina patrija koje posjeduje HV je u varijanti transporter pa je oklop tu uporediv da verzijom Lazar 3 osnovni. Trebas imati na umu kad su pakistanci ne tako davno trazili da se testira Patrija vs RPG7 , Finci su to glat odbili.. Sta to znaci? Yugoimport je prihvatio izazov..!…

24. Apr 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Iskreno nikad nisam imao zamerki na stanje postavke unutar muzeja; mogu se dodati multimedijalni tableti, ali to nije toliko bitno. Medjutim sve oko spoljasnjeg dela je u najmanju ruku zalosno, a i ne postoji jasan putokaz ka muzeju od aerodroma. Takodje ovde se pisalo o raznim muvanjima u vezi fondova muzeje i kome pripada. Da…

24. Apr 2024.Pogledaj

Ivan na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

https://www.combustion-engines.eu/Selected-problems-of-RD-33-engine-reliability-in-operation,116478,0,2.html Do 2000 h, sa produzetkom do 4000 h.

24. Apr 2024.Pogledaj

125OMBR na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Tuga od "vojske"!Ovo vise nije vojska,na zalost...Jos kada sam ja sluzio 1998.i 1999.godine,ova sredstva osim novih Erbasovih helikoptera i francuskih AESA radara i PVO,su i tada bila krs i zastarela a zamislite tek danas gde te protivnik pogodi sa Hellfire raketom iz helikoptera sa dometa od 20 kilometara...Ovo lovacko drustvo je u ovakvom jadnom stanju…

24. Apr 2024.Pogledaj