BEG airport status
Poslednja faza borbene obuke novih pilota potporučnika ViPVO

Poslednja faza borbene obuke novih pilota potporučnika ViPVO

Novi turnus letačkih aktivnosti na Batajnici, posle kraće pauze, počeo je juče popodnevnim i noćnim letenjem. Fokus jučerašnjih operacija bio je na petoro najlmađih pilota ViPVO kojima su ovo prvi radni dani u 204. vazduhoplovnoj brigadi. Oni će ove nedelje imati možda jednu od najzanimjivijih aktivnosti – GRB (Gađanje Raketiranje Bombardovanje) što će im ujedno biti i poslednja faza obuke nakon koje postaju borbeno osposobljeni piloti, spremni na raspoređivanje u borbenu ViPVO formaciju po potrebi.
Po dinamici njihove obuke, koja je ispostavilo se bila relativno neprekidna, nakon diplomiranja i javljanja na posao pre nekoliko nedelja, raspoređeni su u 252. školsko-trenažnu avijacijsku eskadrilu ne bi li neometano kompletirali pomenutu poslednju fazu.

GRB razdeo obuke podeljen je na faze uz pomoć kojih će mladi piloti savladati upotrebu ubojnih sredstava na avionu G-4 – topova, raketa i bombi. Prva faza je „fiktivni“ GRB koji za cilj ima upoznavanje pilota sa vežbovnim poligonom Čenta kao i procedurama i manevrima koji se vrše prilikom ovakvog profila leta i upotrebe aviona. Manevar prilaza, ciljanja i napada izvodi se u potpunosti sa tim da se ubojna sredstva ne nose. Kada budu uspešno savladali ovu fazu nosiće vežbovne bombe i nakon toga će dejstvovati bojnom municijom.

Pored novajlija dan je rezervisan za letenje i ostalih eskadrila 204. brigade. Na zajedničkoj izvršnoj pripremi su i piloti 101. eskadrile, neki će leteti Utvu radi održavanja trenaže dok je planiran i let dvoseda MiG-21. 890. helikopterska eskadrila planira let nekoliko Gazela u maršruti uz rutinsku aktivnost jedne koja prevozi ljudstvo na poligon Čenta. Slušaju se poslednji meteo podaci kao i aktuelni NOTAM-i. Konstatuje se zadovoljavajuće zdravstveno stanje svih koji su danas u planu letenja i to je poslednji trenutak da neko eventualno prijavi da se ne oseća sposobnim za izvršenje planiranih zadataka. Satovi se sinhronizuju, usvaja se „merodavno“ vreme i odlazi se pravcem stajanke.

Posle dužeg vremena na stajanci je parkirano više Četvorki nego što je uobičajeno, u današnjoj smeni leti muški deo nekadašnje 132. klase Vojne akademije sa instruktorima u zadnjoj kabini. Pored njihova tri aviona leteće još jedna Četvorka sa iskusnijim pilotima. Pre sedanja u kabinu, svaki instruktor još jednom propituje đaka o procedurama i pravi se poslednji dogovor o rasporedima pažnje, aktivnostima i ulozi svakog aviona u grupi. Fiktivne operacije će, kao što je i dogovoreno, imati za cilj upoznavanje pilota sa neposrednim okruženjem poligona i instruktor ponavlja da nema potrebe za oštrim zaokretima i agresivnom jurenju parametara za bezbedno dejstvo. Ide se polako.

Devojke lete u sutrašnjoj smeni dok će ostatak 252. eskadrile leteti noć. Aktivnosti se nastavljaju i sledeće nedelje, prva Lasta za ViPVO je sastavljena u hangaru i izgleda kao što sam juče opisao, Međunarodni aeromiting Batajnica 2012 je zvanično i realnost.

Fotografije Igora Salingera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj