BEG airport status
Poslednja faza borbene obuke novih pilota potporučnika ViPVO

Poslednja faza borbene obuke novih pilota potporučnika ViPVO

Novi turnus letačkih aktivnosti na Batajnici, posle kraće pauze, počeo je juče popodnevnim i noćnim letenjem. Fokus jučerašnjih operacija bio je na petoro najlmađih pilota ViPVO kojima su ovo prvi radni dani u 204. vazduhoplovnoj brigadi. Oni će ove nedelje imati možda jednu od najzanimjivijih aktivnosti – GRB (Gađanje Raketiranje Bombardovanje) što će im ujedno biti i poslednja faza obuke nakon koje postaju borbeno osposobljeni piloti, spremni na raspoređivanje u borbenu ViPVO formaciju po potrebi.
Po dinamici njihove obuke, koja je ispostavilo se bila relativno neprekidna, nakon diplomiranja i javljanja na posao pre nekoliko nedelja, raspoređeni su u 252. školsko-trenažnu avijacijsku eskadrilu ne bi li neometano kompletirali pomenutu poslednju fazu.

GRB razdeo obuke podeljen je na faze uz pomoć kojih će mladi piloti savladati upotrebu ubojnih sredstava na avionu G-4 – topova, raketa i bombi. Prva faza je „fiktivni“ GRB koji za cilj ima upoznavanje pilota sa vežbovnim poligonom Čenta kao i procedurama i manevrima koji se vrše prilikom ovakvog profila leta i upotrebe aviona. Manevar prilaza, ciljanja i napada izvodi se u potpunosti sa tim da se ubojna sredstva ne nose. Kada budu uspešno savladali ovu fazu nosiće vežbovne bombe i nakon toga će dejstvovati bojnom municijom.

Pored novajlija dan je rezervisan za letenje i ostalih eskadrila 204. brigade. Na zajedničkoj izvršnoj pripremi su i piloti 101. eskadrile, neki će leteti Utvu radi održavanja trenaže dok je planiran i let dvoseda MiG-21. 890. helikopterska eskadrila planira let nekoliko Gazela u maršruti uz rutinsku aktivnost jedne koja prevozi ljudstvo na poligon Čenta. Slušaju se poslednji meteo podaci kao i aktuelni NOTAM-i. Konstatuje se zadovoljavajuće zdravstveno stanje svih koji su danas u planu letenja i to je poslednji trenutak da neko eventualno prijavi da se ne oseća sposobnim za izvršenje planiranih zadataka. Satovi se sinhronizuju, usvaja se „merodavno“ vreme i odlazi se pravcem stajanke.

Posle dužeg vremena na stajanci je parkirano više Četvorki nego što je uobičajeno, u današnjoj smeni leti muški deo nekadašnje 132. klase Vojne akademije sa instruktorima u zadnjoj kabini. Pored njihova tri aviona leteće još jedna Četvorka sa iskusnijim pilotima. Pre sedanja u kabinu, svaki instruktor još jednom propituje đaka o procedurama i pravi se poslednji dogovor o rasporedima pažnje, aktivnostima i ulozi svakog aviona u grupi. Fiktivne operacije će, kao što je i dogovoreno, imati za cilj upoznavanje pilota sa neposrednim okruženjem poligona i instruktor ponavlja da nema potrebe za oštrim zaokretima i agresivnom jurenju parametara za bezbedno dejstvo. Ide se polako.

Devojke lete u sutrašnjoj smeni dok će ostatak 252. eskadrile leteti noć. Aktivnosti se nastavljaju i sledeće nedelje, prva Lasta za ViPVO je sastavljena u hangaru i izgleda kao što sam juče opisao, Međunarodni aeromiting Batajnica 2012 je zvanično i realnost.

Fotografije Igora Salingera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sunny Boy na: Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

Mozda je Batajnica pogodnija sa bezbedosnog aspekta, od dolaska VIP na aerodrom, preko bezbednosti letelica, pa do neometanja redovnog funkcionisanja aerodroma prolaskom VIP osoba kroz njega.

12. Nov 2024.Pogledaj

Boki na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

Su-75 ne postoji i glupo je pisati havospeve o necemu sto nepostoji. Nije proizveden, testiran, poleteo. Po recima Rusa, avion ce se proizvoditi od 2026 po ceni od 30-35 miliona, da li im verovati?

12. Nov 2024.Pogledaj

Pajo na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

@BSD, pa naravno da će piloti učiti i usvajati nova znanja i svakodnevne rutine. Kad smo kod učenja, mogli bi se i Vi poduciti kulturi i prestati generalizirati stvari na čitave narode (u komsiluku).

11. Nov 2024.Pogledaj

omniameamecumporto na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

To jesu vrhunski piloti...Moraš neke stvari ipak malo bolje razumijeti. Ti piloti imaju zacrtane zadaće koje obavljaju svakodnevno i nema smisla da tamo negdje ćame i čekaju neki nepostojeći poziv za hvatanje vrabaca. Ako mogu letjeti sa Francuzima već dvije misije onda mogu odrađivati i te tvoje pare. Ali nije tako predviđeno već je predviđena…

11. Nov 2024.Pogledaj