BEG airport status
Adria Air Race 2011

Adria Air Race 2011

Ekskluzivno iz Zadra za Tango Six Blog – Radovan Pavlić (www.fotoamater.com)
Sve fotografije autor

20. jula ove godine u Zadru održana je Adria Air Race, manifestacija koja je opravdala očekivanja nekloliko hiljada gledalaca koji su bili prisutni. Odličan letački program, fantastična lokacija, raznovrsna flota aviona koji su se mogli vidjeti, sve je bilo za pohvalu. Organizacija je imala manjih problema, najviše sa meteo-situacijom (kiša, bura od 30 čvorova, niska naoblaka), ali se situacija popravila pred početak programa, do zadnjeg momenta nije se znalo da li će doći do odgode ili ne.

Događaj je otpočeo sa malim zakašnjenjem i nastupom Dragana Amidžića u njegovom G-2. Nažalost, pisac ovih redova je zakasnio na prvi let, ali sam za ostatak događaja imao fantastičnu lokaciju na posljednjem spratu zgrade iza same bine (usput bih se zahvalio svom prijatelju A. G. i njegovom rođaku na gostoprimstvu). U takmičarskom programu koji je uslijedio, moglo se vidjeti nekoliko veoma zanimljivih tipova aviona – naročito simpatičan bio je zeleno-crveno ofarbani Pitts S2B koji su koristili Slovenac Jago Stamberger i Bugarin Svilen Georgiev Ivanov. Žuti Giles-202 Tome Poljaneca je takođe imao zapažen nastup, tako da ne čudi pobjeda ovog takmičara u ukupnom poretku.

Cijeli event je bio podijeljen na dva dijela, trku i „free style“ nastupe. U prvom dijelu su takmičari morali u što kraćem vremenu izvesti zadane akrobatske elemente, bez probijanja granica koje su bile određene balonima postavljenim na more. U drugom dijelu, kao što se iz naziva vidi, sve je bilo dozvoljeno unutar dozvoljenih 5 minuta nastupa. Pobjednik se birao odlukom sudija i publike na osnovu oba nastupa. Potpuno zasluženo pehar je odnio Tomo Poljanec iz Slovenije, njegov nastup je zaista odisao napetošću i brzinom, pa je prvo mjesto potpuno zasluženo otišlo u Sloveniju. Drugi je bio Britanac Endrju Bikmor u Stajnbahu 340, a treći je bio Čeh Martin Vecko.

U revijalnom programu nastupili su standardno odlična „Krila oluje“ HRZ sa letenjem u perfektnoj formaciji, koju su sačuvali i kada su jednom prilikom na nekoliko dugih sekundi zašli u oblake. Jednostavno rečeno, njihov nastup je izgledao kao nekakav grupni nastup ritmičkih gimnastičara, bezobrazno jednostavan kada se gleda sa zemlje. Ništa manje spektakularan nije bio ni nastup Dragana Amidžića i njegovog G-2, koji se svojim vratolomijama nametnuo kao zvijezda večeri. Ipak je akrobatski let mlaznim avionom nešto posebno, za razliku od ostalih letjelica koje su se rasparale Zadarski zalaz sunca tog dana. Koliko god se trudili, ostali takmičari jednostavno nisu mogli doseći brzinu i gracioznost sa kojom je ionako elegantni G-2 izvodio svoje manevre. Svaka čast!

Sve u svemu, odlična vazduhoplovna predstava na potpuno novoj, gotovo idealnoj lokaciji zadarskog kanala, puno izlučenog testosterona i benzinskih para u eteru. Šteta je samo što su lokacija i vrijeme održavanja takvi da avioni lete „u sunce“, gledano iz perspektive gledalaca, a što je poprilično otežalo i fotografisanje. Male zamjerke organizatorima se moraju dati zbog pretjerano dugog čekanja na odluku sudija o pobjedniku (situaciju je bezuspješno izvlačio voditelj Ivan Jaklenec, i sam akrobatski pilot), te na činjenicama da pobjednicima nisu uručeni pehari i medalje, da je pobjednički šampanjac kasnio, a na kraju nije ni donesen…

Nadamo se da će AAR 2012 biti bolji, veći, još raznovrsniji i sretniji što se tiče meteoroloških uslova. Šta reći nego doviđenja dogodine!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj