BEG airport status
Intervju Sa Francuskim Alpha Jet Pilotima

Intervju Sa Francuskim Alpha Jet Pilotima

Francusko ratno vazduhoplovstvo poslalo je dva Alpha Jet-a na prošlonedeljni međunarodni aeromiting Varaždin 2011. Trejneri su sleteli na LDVA u petak IFR rutom koja ih je vodila preko Švajcarske, Austrije i Slovenije do Zagrebačkog VOR-a. Zatim su do Varaždina stigli VFR-om. Posada je brojala četvoro ljudi – dva pilota i dva tehničara.

U priči sa vojnim atašeom francuske ambasade u Zagrebu uverio sam se u prilično liberalno razmišljanje francuske vojske vezano za gostovanja njihovih aviona na stranim, posebno Balkanskim priredbama. Prisustvo Alpha Jet-ova dosta je značilo organizatorima CIAV-a makar samo na stajanci. Naime, avioni nisu učestvovali u letačkom programu i obrazloženje za to je bilo prilično nekomplikovano: piloti nisu bili kvalifikovani demo piloti već aktivni instruktori 22. Eskadrile kojima je dnevni posao obuka kadeta i DACT. Prilično jasan operativni standard koji korene verovatno ima u ozbiljnom shvatanju bezbednosti letenja. Prikaze manevarskih mogućnosti prilagođene laičkoj publici rade profesionalci kojima je to dodatno usmerenje i manje-više stalni posao.

U intervjuu koji sam uradio sa dvojicom pilota možete saznati ponešto o njihovim karijerama i željama za napredovanje, nešto o samom avionu, kao i svedočanstvo o višenamenskoj ulozi novih vojnih aviona iz perspektive francuskog ratnog vazduhoplovstva kroz primer Rafala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj