BEG airport status
Intervju Sa Francuskim Alpha Jet Pilotima

Intervju Sa Francuskim Alpha Jet Pilotima

Francusko ratno vazduhoplovstvo poslalo je dva Alpha Jet-a na prošlonedeljni međunarodni aeromiting Varaždin 2011. Trejneri su sleteli na LDVA u petak IFR rutom koja ih je vodila preko Švajcarske, Austrije i Slovenije do Zagrebačkog VOR-a. Zatim su do Varaždina stigli VFR-om. Posada je brojala četvoro ljudi – dva pilota i dva tehničara.

U priči sa vojnim atašeom francuske ambasade u Zagrebu uverio sam se u prilično liberalno razmišljanje francuske vojske vezano za gostovanja njihovih aviona na stranim, posebno Balkanskim priredbama. Prisustvo Alpha Jet-ova dosta je značilo organizatorima CIAV-a makar samo na stajanci. Naime, avioni nisu učestvovali u letačkom programu i obrazloženje za to je bilo prilično nekomplikovano: piloti nisu bili kvalifikovani demo piloti već aktivni instruktori 22. Eskadrile kojima je dnevni posao obuka kadeta i DACT. Prilično jasan operativni standard koji korene verovatno ima u ozbiljnom shvatanju bezbednosti letenja. Prikaze manevarskih mogućnosti prilagođene laičkoj publici rade profesionalci kojima je to dodatno usmerenje i manje-više stalni posao.

U intervjuu koji sam uradio sa dvojicom pilota možete saznati ponešto o njihovim karijerama i željama za napredovanje, nešto o samom avionu, kao i svedočanstvo o višenamenskoj ulozi novih vojnih aviona iz perspektive francuskog ratnog vazduhoplovstva kroz primer Rafala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mečka na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

Šta danas 2024-te godine možeš da sakriješ od satelita, dronova, kamera? I naravno sva transparentnost raznih dogovora o naoružanju, međunarodnih posmatrača itd.

11. Apr 2024.Pogledaj

Sunny Boy na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Sedamdesetih je YU kupila (civilne) avione, placala ih je sunkama. Bas me zanima da li cemo sad na isti nacin platiti avione. Doduse, sunki za izvoz vise nemao, ali moze i municija. Pogotovo sto se prica o nekoj dokapitalizaciji vojne industrije. Ili je mozda ta dokapitalizacija u stvari u vezi pomenutog pogona za naoruzavanja helikoptera,…

11. Apr 2024.Pogledaj

Mislav na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

NikolaD Treba, u Rafaleu je nemalo americkih komponenti.

11. Apr 2024.Pogledaj

Galeb G4 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Bulatovic Nebojsa Izuzetan avion Rafal, ali nije za male zemlje skromnih vojnih budžeta. Preskupo održavanje, preskup nalet, preskupo naoružanje. Za te novce se realno može modernizovati celokupna Kopnena vojska i PVO, a od toga bi dobar deo novca ostao u zemlji. Za naše potrebe M 346, FA 50, HF 17 ili evntualno J 10 C…

11. Apr 2024.Pogledaj