SAJAM NAORUŽANJA PARTNER 2011 – Jedan od najdužih domaćih razvojnih projekata poslednjih godina konačno je stigao do linije posle koje nema nazad. Projektant i proizvođač su svoj posao uradili i u sledeće dve godine naručioci, Ministarstvo odbrane i Komadna ViPVO, preuzimaju poslednju štafetu odgovornosti. Time klase budućih kadeta imaju prilično izglednu šansu da pored tehnike pilotiranja, vizure i ostalih nazgled nemogućih stvari u početku savlađuju i Garmin manual.
U svim ovim pratećim aktivnostima upravo i leži prava korist domaćem vazduhoplovstvu. Mogu postojati razne inicijative, filozofije, udruženja ili globalne strategije revitalizacije. Ništa od toga nema smisla bez konkretnog aluminijuma ili kompozita koji će se presijavati na stajanci. Prilično sam alergičan na razne podvrste nemaštovitog patriotizma, ali juče sam osetio jednu retku vrstu ponosa za koju su zaslužni ljudi koji su u jednom trenutku imali profesionalne hrabrosti da stanu iza priče koju je većina smatrala mrtvom.
O ovome mi priča inženjer Vojislav Dević, šef projekta aviona Lasta iz Vojnotehničkog instituta.
Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.
Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.
Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja
@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…
Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!
Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…