BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Smenjen direktor letačke operative Jata. Sin Dačićevog savetnika lažirao većinu svoje karijere. Direktorat ga nije sprečio da upravlja putničkim avionom.

[EKSKLUZIVNO] Smenjen direktor letačke operative Jata. Sin Dačićevog savetnika lažirao većinu svoje karijere. Direktorat ga nije sprečio da upravlja putničkim avionom.

Slučaj Premović polako dobija svoj epilog. Klupko se odmotava put provalije niz koju je nacionalna aviokompanija već gurnuta pre dva dana.

Novo u celom ovom slučaju nezapamćene korupcije profesionalnih vrednosti je smena Head of training-a Jata Svetislava Vranića protiv koga je nadležnom sudu podneta krivična prijava. Krivične prijave podnete su i protiv direktora letačke operative nacionalnog avio prevoznika kapetana Vladimira Banjca koji je juče i razrešen svoje funkcije. Kapetan Banjac braniće se i protiv dodatne četiri tužbe od strane isto toliko pilota kojima je poništio školovanje za radno mesto kapetana i pre njih odškolovao i na isto radno mesto primio Predraga Premovića, sina Milorada Premovića – najuspešnijeg zastavnika u zemlji i člana kabineta zamenika premijera i ministra policije Ivice Dačića.

Lažiranja naleta i audio trake pretnji

Priča o Predragu Premoviću počinje u kabinetu ministra policije. Pilot Premović uspeo je da dođe do posla na način na koji većina civilnih saobraćajnih pilota u Srbiji uspeva, preko svog oca ili jače političke veze. Bivši Jatov kapetan rođen  je za nijansu srećniji od većine – otac mu je savetnik zamenika premijera Srbije.

Premović uspeva da nekoliko puta tokom svoje karijere lažira svoj nalet. To mu uspeva uz pomoć zemljaka koji su računali da se ta vrsta falsifikovanja neće otkriti ako se uradi toliko daleko kao na primer u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Uticaj oca prožima sve nivoe i Premović dolazi do Jata.

Njegovi „papiri“ u redovnoj proceduri dolaze u Drektorat Civilnog Vazduhoplovstva. Premović se, najverovatnije direktivom, školuje za kapetana i kada jedna od savesnih i profesionalnih osoba u Direktoratu počinje da sumnja u validnost naleta biva ućutkana direktnim pretnjama kapetana Banjca koje su tom prilikom snimljene na audio zapisu u trajanju dužem od 30 minuta. Sve se zataškava političkom linijom, ovoga puta najverovatnije od strane najstručnije osobe DCV-a, njenog SPO direktora, Nebojše Starčevića.

Na jednom od redovnih letova Premović u praksi demonstrira svoju letačku i stručnu nesposobnost sa avionom punom putnika i prisebnošću kopilota sprečava se veći incident. Kopilot bira da ne ćuti o pokušaju ubistva iz nehata i prijavljuje Premovića. Priča se zatim dodatno komplikuje.

Premović se skida sa kapetanstva i onemogućeno mu je da produži dozvolu na račun kompanije. Direktor letačke operative Banjac zatim odlazi sa njim i u privatnoj varijanti mu istu produžava na simulatoru u Nemačkoj. Za to vreme četiri kopilota bivaju odbijena za kompanijsko kapetansko školovanje sa objašnjenjem da kompanija nema potrebe za novim kapetanima. Ubrzo nakon toga Premović se prima na mesto kapetana bez odgovarajućih uslova i  bez dozvole za tip aviona na kojem leti.

Ne samo da je sin Dačićevog stafera bio nebezbedan i neadekvatno obučen praktično i formalno, nakon dostizanja mesta kapetana koje sa sobom nosi platu od preko 3.000 evra, on biva postavljen i na mesto Šefa za bezbednost letenja! Mesečna primanja mu se adekvatno odgovornijoj poziciji tada dodatno uvećavaju.

Usled pritiska pilota dolazi do smena Head of training-a i kapetana Banjca koji se brane da ništa od navedenog nije moglo biti urađeno bez znanja najodgovornijih ljudi Jata i DCV-a. Podsetiću, direktno postavljenih od svojih matičnih stranaka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Strasno ali istinito…..

Odgovori
Si

sve je isto samo njega nema

Odgovori
VK

Hahah,JAT ….zbog takvih mi moramo da se jebavamo po Africi i drugim zemljama …užas

Odgovori
Va

Nista ovo nije strasno, samo realna posledica godina erozije morala, struke i upliva kojekakvih veza u sve pore drustva. Pogledajte samo ko sedi u DCV-u, Ko je direktor, sta ce sestra Danice Draskovic sa svojih 4 ili 5 sestricina kao sefica pravnih poslova i kadrovske sluzbe tamo. Sta rade kojekakvi savetnici koji nisu ni za paciju skolu a kamoli da su ozbiljni vazduhoplovci. Sta radi Nesa Petrovic, kako je on postao kapetan, sa kime deli privatan biznis od politicara i zasto se takvim pacovima dozvoljava da gaze po ono malo strucnih ljudi sto je ostalo po Srbiji, taj covek je direktor SAFETY-ja u DCV-u a pod njim je direktno odeljenje za izdavanje dozvola pa lepo njega pitajte sve. Tamo je potrebna jedna gromna metla i marica papravac Zabela za sve. Od onih 150oro zaposlenih koliko ih ima ako u medjuvremenu nisu porasli, jedva da ima nekih 20 koji se po bilo kakvom osnovu razumeju u nesto o avionima, SVI OSTALI MORAJU DA LETE NAPOLJE a veliki broj njih U ZATVOR odmah sa sve partijskim taticama koji su ih postavili!!!

Odgovori
Zi

radne akcije :) ,korisna stvar.

Pa

Bravo na komentaru!

sa

ko zna koliko je jos takvih ali niko ne istrazuje

Odgovori
fl

Ljudi, sve je to istina..Godinama su postojali i postoje nosaci torbi, dupeuvlakaci i ulizice kojekakvim politikantima – pilotima koji su dolazili u JAT iz neke poljoprivrede, Genexa i ko zna odakle…Tadasnji a vidi se i danasnji roúkovodioci, poneseni mislima o svojoj velicini, misle da je nosenje torbi bezveznjacima – politikantima – pilotima korisno, jer ce im se sinovi zaposliti u JAT ili ko zna sta jos zamisljaju i ko zna kakva sve obecanja dobijaju od kojekakvih partijskih komesara…Tako su prodefilovali i bili izvrsni direktori razni partijski simpatizeri, ali srecom JAT je prolazio samo sa incidentima bez velikih posledica…srecom..ali trend se nastavlja i nastavice se…dolaze druge Danice, Premovici, Sevici, Banjci, Sakote…samo dolaze i dolaze…bice jos toga…cekamo ko je sledeci…

Odgovori
Sl

Tema je sa kraja Novembra, ali je jos uvek aktuelna. Samo posmatrajuci tri teme bas na ovom blogu, mogu da se izvedu neki zakljuci – treba sabrati dva i dva: 1) Ko je bio direktor skolskog centra u Vrscu, kada je prodat? 2) Ko se rukuje sa ministrom Dacicem prilikom herojskog poletanja u Tripoli? 3) Zasto je i nakon medijske hajke direktor Letacke Delatnosti nastavio da krije radnje sa Premovicem? Zakljucak: Sta "dodje" direktor L.D. ministru Dacicu i zasto (ili za sta)?
Treba li naglasiti, da i danas, Februar 2012, Premovic ne dolazi na radno mesto, a zaposlen je i prima platu kao pomocnik Sefa za Bezbednost Harisa Begovica u istoj toj zgradi L.D.?
Zasto super-novinar B92 Brankica Stankovic ne sme da pomisli da pocne da ceprka po Jat, a bavi se takvim milionskim kradjama kakva je prodaja vakcina i farmakomafija? Koja je mafija veca?

Odgovori
Pe

Slot, hvala na komentaru. Bice pisano o ovim stvarima na Tango Six-u. Kao sto si napomenuo, ozbiljne su to stvari pa zahtevaju ozbijan rad. Ali polako cemo o svemu da pisemo.

Odgovori
Sl

Molim, Petre. Retko ko hoce da pise, i retko ko da ima 00. Najsitniji srafcici u mehanizmu avijaticara, morali su da podignu krivicne prijave da bi se za ove malverzacije culo. Premovic je mogao da pobije ljude u Dubaiju. Njegov prethodnik, po istom principu doveden iz AGX pre deset godina (direktno na mesto direktora L.D.), kao clan DS, pravio je aeromiting u Cirihu. Da nije bilo diskusije "avijacija" na Serbian Cafe, novine nikada ne bi saznale za slucaj DC10 kada je instruktor sedeo u biznis klasi, a kapetan bez dovoljnog broja sati za produzenje dozvole, stolirao avion u prilazu u ZRH. Doticni je sada zaposlen u Direktoratu, a gde bi? Retki glasovi razuma. Na zalost, nedovoljno glasni.

Vl

Eh da. Onoliko godina nakon tog incidenta u Cirihu doticni je nagradjen za profesionalnu nesposobnost i nemar. Gde bi drugde no u DCV. Cast malom broju izuzetaka u DCV, ali ostatak je ispod svakog komentara. Bilo gde drugde u svetu, ne bi kafu donosili ili prostorije cistili. Ovako, kroje politiku i odrzavaju bezbednost srpskog neba i srpskog vazduhoplovstva. Sacuvaj nas Boze takvih cuvara.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj