BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Smenjen direktor letačke operative Jata. Sin Dačićevog savetnika lažirao većinu svoje karijere. Direktorat ga nije sprečio da upravlja putničkim avionom.

[EKSKLUZIVNO] Smenjen direktor letačke operative Jata. Sin Dačićevog savetnika lažirao većinu svoje karijere. Direktorat ga nije sprečio da upravlja putničkim avionom.

Slučaj Premović polako dobija svoj epilog. Klupko se odmotava put provalije niz koju je nacionalna aviokompanija već gurnuta pre dva dana.

Novo u celom ovom slučaju nezapamćene korupcije profesionalnih vrednosti je smena Head of training-a Jata Svetislava Vranića protiv koga je nadležnom sudu podneta krivična prijava. Krivične prijave podnete su i protiv direktora letačke operative nacionalnog avio prevoznika kapetana Vladimira Banjca koji je juče i razrešen svoje funkcije. Kapetan Banjac braniće se i protiv dodatne četiri tužbe od strane isto toliko pilota kojima je poništio školovanje za radno mesto kapetana i pre njih odškolovao i na isto radno mesto primio Predraga Premovića, sina Milorada Premovića – najuspešnijeg zastavnika u zemlji i člana kabineta zamenika premijera i ministra policije Ivice Dačića.

Lažiranja naleta i audio trake pretnji

Priča o Predragu Premoviću počinje u kabinetu ministra policije. Pilot Premović uspeo je da dođe do posla na način na koji većina civilnih saobraćajnih pilota u Srbiji uspeva, preko svog oca ili jače političke veze. Bivši Jatov kapetan rođen  je za nijansu srećniji od većine – otac mu je savetnik zamenika premijera Srbije.

Premović uspeva da nekoliko puta tokom svoje karijere lažira svoj nalet. To mu uspeva uz pomoć zemljaka koji su računali da se ta vrsta falsifikovanja neće otkriti ako se uradi toliko daleko kao na primer u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Uticaj oca prožima sve nivoe i Premović dolazi do Jata.

Njegovi „papiri“ u redovnoj proceduri dolaze u Drektorat Civilnog Vazduhoplovstva. Premović se, najverovatnije direktivom, školuje za kapetana i kada jedna od savesnih i profesionalnih osoba u Direktoratu počinje da sumnja u validnost naleta biva ućutkana direktnim pretnjama kapetana Banjca koje su tom prilikom snimljene na audio zapisu u trajanju dužem od 30 minuta. Sve se zataškava političkom linijom, ovoga puta najverovatnije od strane najstručnije osobe DCV-a, njenog SPO direktora, Nebojše Starčevića.

Na jednom od redovnih letova Premović u praksi demonstrira svoju letačku i stručnu nesposobnost sa avionom punom putnika i prisebnošću kopilota sprečava se veći incident. Kopilot bira da ne ćuti o pokušaju ubistva iz nehata i prijavljuje Premovića. Priča se zatim dodatno komplikuje.

Premović se skida sa kapetanstva i onemogućeno mu je da produži dozvolu na račun kompanije. Direktor letačke operative Banjac zatim odlazi sa njim i u privatnoj varijanti mu istu produžava na simulatoru u Nemačkoj. Za to vreme četiri kopilota bivaju odbijena za kompanijsko kapetansko školovanje sa objašnjenjem da kompanija nema potrebe za novim kapetanima. Ubrzo nakon toga Premović se prima na mesto kapetana bez odgovarajućih uslova i  bez dozvole za tip aviona na kojem leti.

Ne samo da je sin Dačićevog stafera bio nebezbedan i neadekvatno obučen praktično i formalno, nakon dostizanja mesta kapetana koje sa sobom nosi platu od preko 3.000 evra, on biva postavljen i na mesto Šefa za bezbednost letenja! Mesečna primanja mu se adekvatno odgovornijoj poziciji tada dodatno uvećavaju.

Usled pritiska pilota dolazi do smena Head of training-a i kapetana Banjca koji se brane da ništa od navedenog nije moglo biti urađeno bez znanja najodgovornijih ljudi Jata i DCV-a. Podsetiću, direktno postavljenih od svojih matičnih stranaka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Strasno ali istinito…..

Odgovori
Si

sve je isto samo njega nema

Odgovori
VK

Hahah,JAT ….zbog takvih mi moramo da se jebavamo po Africi i drugim zemljama …užas

Odgovori
Va

Nista ovo nije strasno, samo realna posledica godina erozije morala, struke i upliva kojekakvih veza u sve pore drustva. Pogledajte samo ko sedi u DCV-u, Ko je direktor, sta ce sestra Danice Draskovic sa svojih 4 ili 5 sestricina kao sefica pravnih poslova i kadrovske sluzbe tamo. Sta rade kojekakvi savetnici koji nisu ni za paciju skolu a kamoli da su ozbiljni vazduhoplovci. Sta radi Nesa Petrovic, kako je on postao kapetan, sa kime deli privatan biznis od politicara i zasto se takvim pacovima dozvoljava da gaze po ono malo strucnih ljudi sto je ostalo po Srbiji, taj covek je direktor SAFETY-ja u DCV-u a pod njim je direktno odeljenje za izdavanje dozvola pa lepo njega pitajte sve. Tamo je potrebna jedna gromna metla i marica papravac Zabela za sve. Od onih 150oro zaposlenih koliko ih ima ako u medjuvremenu nisu porasli, jedva da ima nekih 20 koji se po bilo kakvom osnovu razumeju u nesto o avionima, SVI OSTALI MORAJU DA LETE NAPOLJE a veliki broj njih U ZATVOR odmah sa sve partijskim taticama koji su ih postavili!!!

Odgovori
Zi

radne akcije :) ,korisna stvar.

Pa

Bravo na komentaru!

sa

ko zna koliko je jos takvih ali niko ne istrazuje

Odgovori
fl

Ljudi, sve je to istina..Godinama su postojali i postoje nosaci torbi, dupeuvlakaci i ulizice kojekakvim politikantima – pilotima koji su dolazili u JAT iz neke poljoprivrede, Genexa i ko zna odakle…Tadasnji a vidi se i danasnji roúkovodioci, poneseni mislima o svojoj velicini, misle da je nosenje torbi bezveznjacima – politikantima – pilotima korisno, jer ce im se sinovi zaposliti u JAT ili ko zna sta jos zamisljaju i ko zna kakva sve obecanja dobijaju od kojekakvih partijskih komesara…Tako su prodefilovali i bili izvrsni direktori razni partijski simpatizeri, ali srecom JAT je prolazio samo sa incidentima bez velikih posledica…srecom..ali trend se nastavlja i nastavice se…dolaze druge Danice, Premovici, Sevici, Banjci, Sakote…samo dolaze i dolaze…bice jos toga…cekamo ko je sledeci…

Odgovori
Sl

Tema je sa kraja Novembra, ali je jos uvek aktuelna. Samo posmatrajuci tri teme bas na ovom blogu, mogu da se izvedu neki zakljuci – treba sabrati dva i dva: 1) Ko je bio direktor skolskog centra u Vrscu, kada je prodat? 2) Ko se rukuje sa ministrom Dacicem prilikom herojskog poletanja u Tripoli? 3) Zasto je i nakon medijske hajke direktor Letacke Delatnosti nastavio da krije radnje sa Premovicem? Zakljucak: Sta "dodje" direktor L.D. ministru Dacicu i zasto (ili za sta)?
Treba li naglasiti, da i danas, Februar 2012, Premovic ne dolazi na radno mesto, a zaposlen je i prima platu kao pomocnik Sefa za Bezbednost Harisa Begovica u istoj toj zgradi L.D.?
Zasto super-novinar B92 Brankica Stankovic ne sme da pomisli da pocne da ceprka po Jat, a bavi se takvim milionskim kradjama kakva je prodaja vakcina i farmakomafija? Koja je mafija veca?

Odgovori
Pe

Slot, hvala na komentaru. Bice pisano o ovim stvarima na Tango Six-u. Kao sto si napomenuo, ozbiljne su to stvari pa zahtevaju ozbijan rad. Ali polako cemo o svemu da pisemo.

Odgovori
Sl

Molim, Petre. Retko ko hoce da pise, i retko ko da ima 00. Najsitniji srafcici u mehanizmu avijaticara, morali su da podignu krivicne prijave da bi se za ove malverzacije culo. Premovic je mogao da pobije ljude u Dubaiju. Njegov prethodnik, po istom principu doveden iz AGX pre deset godina (direktno na mesto direktora L.D.), kao clan DS, pravio je aeromiting u Cirihu. Da nije bilo diskusije "avijacija" na Serbian Cafe, novine nikada ne bi saznale za slucaj DC10 kada je instruktor sedeo u biznis klasi, a kapetan bez dovoljnog broja sati za produzenje dozvole, stolirao avion u prilazu u ZRH. Doticni je sada zaposlen u Direktoratu, a gde bi? Retki glasovi razuma. Na zalost, nedovoljno glasni.

Vl

Eh da. Onoliko godina nakon tog incidenta u Cirihu doticni je nagradjen za profesionalnu nesposobnost i nemar. Gde bi drugde no u DCV. Cast malom broju izuzetaka u DCV, ali ostatak je ispod svakog komentara. Bilo gde drugde u svetu, ne bi kafu donosili ili prostorije cistili. Ovako, kroje politiku i odrzavaju bezbednost srpskog neba i srpskog vazduhoplovstva. Sacuvaj nas Boze takvih cuvara.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj