BEG airport status
Završni izvštaj o udesu Cesne kod Mrčajevaca

Završni izvštaj o udesu Cesne kod Mrčajevaca

Udes Cesne 172N YU-DNK kod Mrčajevaca još je u prvim izveštajima medija sa lica mesta izgledao kao teška povreda bezbednosti letenja uslovljena ljudskim faktorom. Prihvatanje putnika mimo plana, promena samog plana leta, kršenje minimuma (visine) i let rutom koja je najverovatnije bila želja da se neko na zemlji pozdravi posredni su uzroci još jedne nepotrebne tragedije koja odslikava amaterizam pri rasuđivanju koji u poslednje vreme postaje obrnuto proporcijalan navodnim iskustvom oličenim u broju sati naleta na papiru.

Komisija za istraživanje udesa Direktorata civilnog vazduhoplovstva izradila je još jedan kompletan i kvalitetan dokument. Izveštaji ovog tipa imaju obaveznu kulminaciju u vidu preporuka za dalju akciju Direktorata ali ovaj, ukoliko se poslednje stranice isčitaju sa posebnom pažnjom, nosi sa sobom direktniji vapaj i konkretno upozorenje na jedan opasan trend. Budući da je predsednik komisije ove istrage takođe vodio istragu udesa sa sličnom ozbiljnom povredom bezbednosti letenja jasno je da bi zaključak bio strožiji i direktniji da forma dokumenta to dozvoljava.

Ovako se preporuke ostavljaju u nemilost posredno nadležnog faktora, Vazduhoplovnog Saveza Srbije, apsolutno nesposobne organizacije (kadrovski, stručno i inicijativno) da bilo šta uradi povodom jasno prepoznatljivog trenda. Konkretni seminari, akcije edukacije na pametan i efikasan način godinama izostaju ali će zato neki zvaničnici imati gde da spavaju, jedu i piju nekoliko dana. Samovalidacija naše bitnosti i stogodišnje iskustvo lažni su baš kao i total time nesrećnog pilota. Vreme je da se obdukcijski pristup zameni kreativnim i proaktivnim ali ne od strane društveno političkih radnika impozantne neefikasnosti i amaterizma. Ostaje svaka livada za sebe. Bar čuvajte ljude koje volite, prvo od njih samih, potom od drugih. Onih nevinih.

Izvestaj 02-11 Cessna 172 Yu-dnk

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Kos na: [NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

Veoma lep primer očuvanja uspomene i sećanja na velikog čoveka. Svaka čast na trudu organizatorima i domaćinima memorijala.

19. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Srbija odlučila da 70% troška nabavke Rafala finansira kreditom francuskih banaka

Ova priča sa Indonezanima je smiješna ako je istinita. I Francuzima se ne može vjerovat, al ako je priča u vezi Indonezije istinita, stvarno treba prestati prodavati njima bilo što. Su-30 ne valja, Su-35, KF-21 ne valja, Rafale, ne valja. Neka oni lijepo sa "bracama" radu na KAAN. Hoće da kupuju 5-tu generaciju od zemlje…

19. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: FEINDEF 2025: Prvi prikaz modela Erbasove besposadne letelice SIRTAP, moguća španska nabavka turskog trenažnog aviona Hurjet

Kvalitet Izraelskih BPL je sigurno na višem nivou nego što je / što bi bilo na Evropskom, jer je Izrael ipak jedan od pionira ovakvih BPL. Ne bih rekao da je Srbija promašila. Ima tu još prilike za lokalnu proizvodnju kako pod Erbasom, tako pod Elbitom. Svakako BPL tržište postaje maglavito, jer ih više svako…

19. May 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: [ANALIZA] Srbija odlučila da 70% troška nabavke Rafala finansira kreditom francuskih banaka

pa i nije morala, ima u ovom momentu na računima 6 milijarsi evra, kupila je na kredit radi sigurnosti i da ne angažuje svoje pare

19. May 2025.Pogledaj