BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] Vlada odgovorila EADS-u u roku. Rešenja za ugovor sa Erbasom u vezi kupovine aviona i dalje nema.

[EKSKLUZIVNO] Vlada odgovorila EADS-u u roku. Rešenja za ugovor sa Erbasom u vezi kupovine aviona i dalje nema.

Vlada je poslala odgovor Erbasu pre 1. aprila – datuma do kojeg je ta kompanija tražila odgovor Srbije dve nedelje ranije. Odgovor ipak nije predlog rešenja već izvinjenje države. Vlada je ovime efektivno povukla ovlašćenja radne grupe zadužene za rešenje situacije oko ugovora i vratila ih Jatu.

Kako Tango Six ekskluzivno saznaje iz izvora bliskih Vladi Srbije pismo EADS-u (matičnoj kompaniji Erbasa) koje je potpisao predsednik Vlade Cvetković u stvari je elaborirano izvinjenje države. U pismu se ne navodi bilo kakav konkretni predlog rešenja u vezi hitnog (za Erbas) pitanja akruelnog ugovora za kupovinu novih aviona.

Cvetković navodi objektivne poteškoće zbog kojih je Vlada Srbije bila neuspešna u prodaji Jata, apeluje na razumevanje evropskog konzorcijuma i naglašava važnost dobrih odnosa sa EADS-om sa zaključkom da je potreban konstruktivan pristup rešenju problema sa obe strane.

To u prevodu znači da je Vlada Srbije čvrsto odlučila da se izvuče iz ugovorne obaveze koju je potpisala 1998. godine na način koji, bar njoj, izgleda čist i opravdan – apelujući na objektivno lošu situciju i lošu sreću činjenice da niko nije kupio Jat.

Vlada je ovim izvinjenjem pokušala na kulturan i diplomatski način da Erbasu stavi do znanja da će balast ugovora prepustiti budućem vlasniku/partneru ili sledećoj Vladi.

Ostaje da se sačeka odgovor Erbasa koji do objavljivanja ovog posta nije odgovorio na više upita Tango Six Bloga po ovoj temi.

Radna grupa Vlade ukinuta

Novosti su u petak objavile da će pregovori u vezi eventualnih izmena ugovora o kupovini aviona od sada biti u nadležnosti Jata a ne, kako je to do sada bilo, radne grupe koju je Vlada formirala i koja 11 puta nije odgovorila Erbasu na pristigle dopise.

Međutim, kako Tango Six takođe saznaje, navodi Novosti da je namera Vlade da od sada Jat bude zadužen za pitanje novih aviona nije pomenuta u Cvetkovićevom pismu.

Vlada u svom odgovoru nije konkretno obavestila Erbas da će od sada Jat biti zadužen za ovu temu ali to ne mora biti prepreka da se inače pozitivna relacija Jat – Erbas nastavi i pod trenutnim menadžmentom.

Sabotaža Milutina Mrkonjića i njegove plavuše

Činjenica da se šef Ministarstva za infrastrukturu i energetiku, Milutin Mrkonjić više puta oglašavao po pitanju Jata na trenutak je zbunila domaću javnost ali pre svega novinare klasičnih medija koji nisu imali kompletnu informaciju da Mrkonjić nema nikakve veze sa najnovijom inicijativom Vlade u vezi privatizacije Jata već da to isključivo ima premijer Cvetković. Mrkonjić jeste resorni ministar nadležan u opštem smislu za ove teme ali pitanje Jata, pre svega po koalicionom sporazumu, pripada isključivo DS-u.

Mrkonjiću naravno nije smetao medijski fokus ali se njegova vera u dobre odnose sa Erbasom nikako nije konkretno odnosila na brigu o ugovoru o kupovini novih aviona. Ono što je njega mučilo je isključivo sudbina priče sa Jat Tehnikom. Priče za koju se on krvavo izborio i koja, nekim kosimčkim zakonomernostima apsolutnih slučajnosti trenutno ide bez većih problema.

Sabotaža Milutina Mrkonjića došla je ipak sa boka, u temi u kojoj je shvatio da nema nadležnosti ali je nekako ipak odlučio da se pojavi. Reč je o poseti delegacije Boinga koja je suprotno nepisanim pravilima civilne (a i vojne) vazduhoplovne industrije bila izreklamirana od stranje njegovog ministarstva. Da li je činjenica da Boing nikada ni u kojim slučajevima ne komentariše pregovore o eventualnim kampanjama prodaje bila poznata srpskim ekspertima u Ministarstvu za infrastrukturu?

Da li je Mrkonjićeva savetnica koja je prisustvovala sastanku ponudila ministru svoje ekspertsko mišljenje o ovom gafu?

Da li je tadašnji šef radne grupe obavestio Mrkonjića za neodgovorena Erbasova pisma u njegovoj fijoci?

Ne treba biti analitičar ili insajder da bi se predpostavila reakcija Erbasa kada su saznali za činjenicu da je Boing bio u kabinetu ministra uz tekst zvaničnog saopštenja. Činjenica da 14 godina nije bilo konstruktivnog predloga niti želje zemlje koja je sa vama potpisala ugovor o kupovini zabiberena je reklamiranjem druge dokumentovane činjenice da ta zemlja verovatno po istoj temi pregovara sa vašim najvećim konkurentom.

Odluka da se, javno, razgovara ili pregovara sa Boingom kada imate validnu i delimično plaćenu obavezu sa Erbasom koju ste dobrovljno preuzeli dovoljno govori o toliko potenciranoj izbornoj krilatici – „pozitivnoj klimi za investiranje koja vlada u Srbiji“.

Samo što svakom strancu to sigurno ne govori ništa dobro.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

V

Naravno da je Vlada poslala odgovor u naznacenom roku. Oni jesu diletanti, nepismeni (pogledajte pismo), vulgarni i poneki u njoj, cak i glup, ali su svesni da bi izbegavanje ili odlaganje odgovora skupo kostalo. Skuuuuuuuupo!!!!!!! Eleme, sve se nastavlja dalje po staroj srpskoj, necemo se saginjati i pristajati na ucene. Naravno, vec smo se toliko sagli da ne moze dublje. O ucenama nekom drugom prilikom. Dzaba se krecilo. Mrlja i budala nikada vise.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend