BEG airport status
Direktorat  gradi nove heliodrome

Direktorat gradi nove heliodrome

Kako Novosti danas pišu Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva pomoći će zainteresovanim lokalnim samoupravama prilikom registoravanja i procesa izgradnje novih heliodroma. Vest, koja ima obrise publikovanja kampanje, navodi da će DCV konkretno pomoći u administrativnom delu ali i izgraditi svu potrebnu infrastrukturu. Dakle izgraditi uređene lokacije za sletanje helikoptera:„…od njih tražimo samo informacije o adekvatnoj lokaciji, a onda će naši stručnjaci da obiđu teren. O trošku Direktorata će se napraviti projekat, ugraditi najneophodnija oprema i registrovati helidrom. Kada završimo taj posao ostavićemo helidrome na korišćenje lokalnim samoupravama i njihova jedina obaveza je da ih održavaju. Ovo je između ostalog naš plan za ovu godinu.“

Novi aerodromi, heliodromi..

Nekoliko puta sam se na blogu bavio temom izgradnje kapaciteta (aerodroma, infrastrukture) od strane države. Nedavne inicijative Ministarstva odbrane usmerile su reflektor na perspektivu nekoliko aerodroma u regionalnom i low-cost modelu poslovanja. Kapacitet će dakle za nekoliko godina postojati ali osnovna predpostavka za zdravo poslovanje – inicijativa privatnog kapitala da stvori tržište i dalje nedostaje. Najava komercijalnih operatera i dalje nema.

Inicijativa Direktorata je ideal koncepta „državne pomoći vazduhoplovstvu“, sintagma kojom su svima puna usta kada kritikuju rad ove institucije i njenu razvojnu ulogu. Država je tu da obezbedi infrastrukturu, reguliše tržišnu utakmicu i pusti privatni kapital da svojom inicijativom stvori i oblikuje tržište. Još ako se akcije slične ovoj finansiraju iz Evrope, tim bolje.

Ovaj konkretni primer je goli minimum potrebnih aktivnosti koje se istini za volju polako događaju u srpskom civilnom vazduhoplovstvu. Kada se izuzumu nemaštovito i isprazno verbalizovane fantazije poput Integrisanog sistema generalne avijacije i boljeg iskorišćenja sportskih aerodroma čiji je proponent u predhodnom vremenu bio tadašnji pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj, ostaju ovako konkretne i pozitivne stvari.

Međutim, ono što je važnije, ono što sve nas treba da zanima su vesti o privatnom kapitalu koji će rizikovati, osnovati i pokrenuti taj famozni regionalni komercijalni vazdušni saobraćaj. Koliko će to biti moguće u obeznađenoj 2012. godini ostaje da vidi. Ali tek kada neko konkretizuje jedan od mnogobrojnih biznis planova (za koje pozudano znam da postoje) videćemo da li u Srbiji postoji razlog za sve te nove aerodrome i heliodrome ili su, nedajbože, deo političke kampanje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

mr

To Starcevic & Co da se nafatiraju pred ,,beganje''.

Odgovori
Mi

a kace begaju?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

16. Mar 2025.Pogledaj
16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj