Novi aerodromi, heliodromi..
Nekoliko puta sam se na blogu bavio temom izgradnje kapaciteta (aerodroma, infrastrukture) od strane države. Nedavne inicijative Ministarstva odbrane usmerile su reflektor na perspektivu nekoliko aerodroma u regionalnom i low-cost modelu poslovanja. Kapacitet će dakle za nekoliko godina postojati ali osnovna predpostavka za zdravo poslovanje – inicijativa privatnog kapitala da stvori tržište i dalje nedostaje. Najava komercijalnih operatera i dalje nema.
Inicijativa Direktorata je ideal koncepta „državne pomoći vazduhoplovstvu“, sintagma kojom su svima puna usta kada kritikuju rad ove institucije i njenu razvojnu ulogu. Država je tu da obezbedi infrastrukturu, reguliše tržišnu utakmicu i pusti privatni kapital da svojom inicijativom stvori i oblikuje tržište. Još ako se akcije slične ovoj finansiraju iz Evrope, tim bolje.
Ovaj konkretni primer je goli minimum potrebnih aktivnosti koje se istini za volju polako događaju u srpskom civilnom vazduhoplovstvu. Kada se izuzumu nemaštovito i isprazno verbalizovane fantazije poput Integrisanog sistema generalne avijacije i boljeg iskorišćenja sportskih aerodroma čiji je proponent u predhodnom vremenu bio tadašnji pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj, ostaju ovako konkretne i pozitivne stvari.
Međutim, ono što je važnije, ono što sve nas treba da zanima su vesti o privatnom kapitalu koji će rizikovati, osnovati i pokrenuti taj famozni regionalni komercijalni vazdušni saobraćaj. Koliko će to biti moguće u obeznađenoj 2012. godini ostaje da vidi. Ali tek kada neko konkretizuje jedan od mnogobrojnih biznis planova (za koje pozudano znam da postoje) videćemo da li u Srbiji postoji razlog za sve te nove aerodrome i heliodrome ili su, nedajbože, deo političke kampanje.
mrmot
To Starcevic & Co da se nafatiraju pred ,,beganje''.
Milan
a kace begaju?