BEG airport status
LYBE 1707:00 Z 080°03KT 9000 NSC 05/01 Q1025 NOSIG=
Direktorat  gradi nove heliodrome

Direktorat gradi nove heliodrome

Kako Novosti danas pišu Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva pomoći će zainteresovanim lokalnim samoupravama prilikom registoravanja i procesa izgradnje novih heliodroma. Vest, koja ima obrise publikovanja kampanje, navodi da će DCV konkretno pomoći u administrativnom delu ali i izgraditi svu potrebnu infrastrukturu. Dakle izgraditi uređene lokacije za sletanje helikoptera:„…od njih tražimo samo informacije o adekvatnoj lokaciji, a onda će naši stručnjaci da obiđu teren. O trošku Direktorata će se napraviti projekat, ugraditi najneophodnija oprema i registrovati helidrom. Kada završimo taj posao ostavićemo helidrome na korišćenje lokalnim samoupravama i njihova jedina obaveza je da ih održavaju. Ovo je između ostalog naš plan za ovu godinu.“

Novi aerodromi, heliodromi..

Nekoliko puta sam se na blogu bavio temom izgradnje kapaciteta (aerodroma, infrastrukture) od strane države. Nedavne inicijative Ministarstva odbrane usmerile su reflektor na perspektivu nekoliko aerodroma u regionalnom i low-cost modelu poslovanja. Kapacitet će dakle za nekoliko godina postojati ali osnovna predpostavka za zdravo poslovanje – inicijativa privatnog kapitala da stvori tržište i dalje nedostaje. Najava komercijalnih operatera i dalje nema.

Inicijativa Direktorata je ideal koncepta „državne pomoći vazduhoplovstvu“, sintagma kojom su svima puna usta kada kritikuju rad ove institucije i njenu razvojnu ulogu. Država je tu da obezbedi infrastrukturu, reguliše tržišnu utakmicu i pusti privatni kapital da svojom inicijativom stvori i oblikuje tržište. Još ako se akcije slične ovoj finansiraju iz Evrope, tim bolje.

Ovaj konkretni primer je goli minimum potrebnih aktivnosti koje se istini za volju polako događaju u srpskom civilnom vazduhoplovstvu. Kada se izuzumu nemaštovito i isprazno verbalizovane fantazije poput Integrisanog sistema generalne avijacije i boljeg iskorišćenja sportskih aerodroma čiji je proponent u predhodnom vremenu bio tadašnji pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj, ostaju ovako konkretne i pozitivne stvari.

Međutim, ono što je važnije, ono što sve nas treba da zanima su vesti o privatnom kapitalu koji će rizikovati, osnovati i pokrenuti taj famozni regionalni komercijalni vazdušni saobraćaj. Koliko će to biti moguće u obeznađenoj 2012. godini ostaje da vidi. Ali tek kada neko konkretizuje jedan od mnogobrojnih biznis planova (za koje pozudano znam da postoje) videćemo da li u Srbiji postoji razlog za sve te nove aerodrome i heliodrome ili su, nedajbože, deo političke kampanje.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

m

To Starcevic & Co da se nafatiraju pred ,,beganje''.

Odgovori
M

a kace begaju?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Milovanov Srbislav na: [INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 10 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

BB Vasa ideja je vrlo interensatna Ali moram vam reci da nama kad je GA upitanju mi u srbiji imamo preko dvadeset vazduhoplova visoke kategorije /cesne setejsn falkona 900 / i to skoro nove Priznacete da za jednu malu Srbiju to je vise nego dovoljno Sto se tice Klipnih jednomotornih i dvomotornih vazdukoplova posedujemo preko…

15. Feb 2020.Pogledaj

Milovanov Srbislav na: SEAS 2020 – Najveća vazduhoplovna konferencija u regionu 19. i 20. marta u Beogradu

Svaka cast Ovakve konferencije su potrebne i u drugim privrednim granama Pogotovo tamo gde su zastupljena najnovija tehnoloska dostignuca kao sto je u vazduhoplovstvu Jedna mala sugestija Vidim da u ovoj najavi ucesnika nepominjete Privrednu Komoru Srbije kao ucesnika ili sponzora Mislim da bi trebali ovu moju malu sugestiju uzeti u obzir Ako ste vec…

15. Feb 2020.Pogledaj

Petar Vojinovic na: Vijetnam najverovatnije nabavlja školsko-borbene avione Jak-130

Dušane, Vreme je da malo pauzirate odgovore svim učesnicima u diskusiji. Odmorićete par nedelja. Kad se vratite odgovaraćete svima kojima želite u jednom komentaru, ne pojedinačno svakom učesniku u diskusiji. Hvala na doprinosima do sada i razumevanju.

15. Feb 2020.Pogledaj

Tzv stručnjak na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Poraz bitke da se smanji sezonalnost na Jadranu

Ovo je istina malo tko da ne odleti negdje nakon sezone, i sad se zapitajte zašto baš nakon sezone Jer je to jedino vrijeme kad mogu Božić ipak žele provesti s obitelji A ostatak je građevinski radovi, promjena opreme, uređenje apartmana, bojanje, itd a na obalu nema Ikea , pa je sve koncetrirano u većim…

15. Feb 2020.Pogledaj

Pavle na: Boing i američka Mornarica rade na projektu Loyal Wingman, u istraživanjima koriste i bespilotne EA-18G ‘’Growler’’

Dakle, rat je izgubljen za Japan padom a bombe na Hirosimu, u trenutku. Onih milion vojnika koje je imao Japan na kontinentu su se posle suncanja vratili kuci? Hoce li iko sa najcitiranijeg portala da ogranici lupetanja ovog .P.D. Ili da se uci istorija, vojne vestine na svim nivoima po njemu? I ne samo to...

15. Feb 2020.Pogledaj

Send this to a friend