Danas se prisećamo jednog od prvih predstavljanja Laste 95 od strane šefa tog projekta u Vojnotehničkom institutu Vojislava Devića. Ispod teksta koji je objavljen u specijalnom dodatku magazina Odbrana Arsenalu 2008. godine, možete pogledati intervju koji sam s Devićem uradio na Sajmu naoružanja i vojne opreme Partner 2011 i intervju s njegovim kolegama koji su mi pričali o jednom od najbitnijih elemenata sistema i procedure evakuacije iz Laste – detonacionom sečivu.
U 7. minutu intervjua gospodin Dević kaže da je na jednom od sastanaka 2006. godine na kojem se odlučivalo o sudbini projekta: „jedan (inženjer) bio jasno protiv (ponovnog projektovanja i proizvodnje), dvojica su bili jasno za dok su ostali (nije rekao koliko ih je bilo) bili uzdržani“.
U drugom intervjuu koji je posvećen detonacionom sečivu inženjeri VTI-a navode da nikakve „čvrte čestice“ nebi trebalo da pogode pilota i da bi sve trebalo da završe van kabine.
FOTO: Dušan Atlagić
Boban
A cemu sluzi detonaciono SECIVO?
Mercury
ZA secenje stakla kokpita, kako bi pilot napustio avion.