BEG airport status
Inženjeri Vojnotehničkog instituta o avionu Lasta i detonacionom sečivu

Inženjeri Vojnotehničkog instituta o avionu Lasta i detonacionom sečivu

BEOGRAD – Školski avion za osnovnu obuku obuku kadeta Vojne akademije pilotskog smera Utva Lasta 95 ponovo se našla i u narednom vremenu će se sigurno naći pod lupom stručne i laičke javnosti. Kada rezultati istrage i odgovori na pitanja u vezi prošlonedeljnog udesa budu poznati, Tango Six će otvoriti temu o projektu ovog aviona u celini, sistemu/proceduri evakuacije i načinu na koji su vođeni razvoj i opitovanje ove letelice.

Obuka instruktora iračkog ratnog vazduhoplovstva

Danas se prisećamo jednog od prvih predstavljanja Laste 95 od strane šefa tog projekta u Vojnotehničkom institutu Vojislava Devića. Ispod teksta koji je objavljen u specijalnom dodatku magazina Odbrana Arsenalu 2008. godine, možete pogledati intervju koji sam s Devićem uradio na Sajmu naoružanja i vojne opreme Partner 2011 i intervju s njegovim kolegama koji su mi pričali o jednom od najbitnijih elemenata sistema i procedure evakuacije iz Laste – detonacionom sečivu.

U 7. minutu intervjua gospodin Dević kaže da je na jednom od sastanaka 2006. godine na kojem se odlučivalo o sudbini projekta: „jedan (inženjer) bio jasno protiv (ponovnog projektovanja i proizvodnje), dvojica su bili jasno za dok su ostali (nije rekao koliko ih je bilo) bili uzdržani“.

U drugom intervjuu koji je posvećen detonacionom sečivu inženjeri VTI-a navode da nikakve „čvrte čestice“ nebi trebalo da pogode pilota i da bi sve trebalo da završe van kabine.

Vojislav Dević o Lasti 95

FOTO: Dušan Atlagić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Bo

A cemu sluzi detonaciono SECIVO?

Odgovori
Me

ZA secenje stakla kokpita, kako bi pilot napustio avion.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sv na: SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

Koji razlog imaju da daju otkaz. Ako im ne odgovara vrata su im otvorena.

13. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Branko Nemate predstave koliko je to jeftinije. Koliko je kg tereta brodskog transporta u odnosu na avion? Razlika je nebo i zemlja, pardon, more.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj