BEG airport status
Novi piloti alžirskog Tassili Agro Airlinesa danas počinju sa obukom u Vršcu

Novi piloti alžirskog Tassili Agro Airlinesa danas počinju sa obukom u Vršcu

BEOGRAD – Grupa novih stranih studenata SMATSA pilotske akademije stigla je iz Alžira prošli petak u Beograd. SMATSA je organizovala događaj za medije u svojoj aerodromskoj zgradi i time zvanično primila 49 novih pilota-kadeta. Tango Six je bio tamo.

SAA (Smatsa Aviation Academy) počinje sa novom erom svog poslovanja koje će se dramatično razlikovati u odnosu na poslednjih desetak godina, vremena kada je „Vršac“ bio u vlasništvu Jata. Posle preuzimanja vlasništva nad civilnom letačkom akademijom sa najvećom tradicijom u zemlji, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore odlučila je da putem poslovne logike investira u FTO biznis koji bi u narednom periodu mogao da postane najprofitabilniji entitet celokupnog srpskog vazduhoplovstva.

Novi studenti iz Alžira

„Vršac“ je tradicionalno uvek računao na kadete-pilote iz inostranstva kao izvor prihoda. Domaći samofinansirajući studenti su kao pojava bili dominantni u jednom veoma kratkom periodu dok su Ad hoc grupe iz inostranstva dolazile putem raznih brokera, bivših Jatovih letača i na druge načine. Kako je Tango Sixu rečeno iz SMATSE, planovi za organizovane dolaske stranih đaka su jasno definisani i Alžirci su samo početak.

SAA se prijavila na međunarodni tender za praktični (letački) deo obuke koji je za svoje buduće pilote raspisala avio-kompanija iz Alžira Tassili Agro Airlines. Tassili Agro je podružnica alžirske avio-kompanije Tassili Airlines, specijalizovana je u tretiranju poljoprivrednog zemljišta iz vazduha, gašenju požara, medicinske evakuacije i transporta i u drugim namenama.

Kako je rečeno iz SMATSE, SAA je na međunarodnom tenderu (čija je procedura trajala 8 meseci) bila bolja od FT organizacija iz Francuske, Kanade, Jordana, Maroka iz Španije. SAA je kako navode bila treća po ceni u sveukupnom rangiranju a prva po tehničkim karakteristikama i kvalitetu ponude.

Ono što je posebno zanimljivo je da su civilne vazduhoplovne vlasti Alžira izvršile audit vršačke akademije koja će biti mesto na kojem će kadeti iz te zemlje polagati svoje praktične završne ispite pred njihovim inspektorima i gde će im potom biti izdata alžirska nacionalna dozvola.

Grupa od 49 pilota počeće danas praktični deo svoje obuke za CPL dozvolu za koju su teoriju već odslušali u Alžiru. Velika većina kateda nema nikakvo letačko iskustvo dok pojedinici imaju privatni nalet ali će i oni krenuti ispočetka. Kako su mi neki od njih rekli u petak, za 49 mesta konkurisalo je blizu 5.000 kandidata. Mlade CPL holdere na kraju obuke u Srbiji čeka posao na Cessnama Caravan, Beechcraftu 1900D ili Dash8-Q200.

Ugovorom, čija vrednost iznosi 2,2 miliona evra, predviđen je nalet od 160 sati po kandidatu što iznosi preko 7.800 časova naleta koji je planiran da se ostvari do sredine sledeće godine.

FOTO: TANJUG/Danilo Peternek

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj