BEG airport status
Novi piloti alžirskog Tassili Agro Airlinesa danas počinju sa obukom u Vršcu

Novi piloti alžirskog Tassili Agro Airlinesa danas počinju sa obukom u Vršcu

BEOGRAD – Grupa novih stranih studenata SMATSA pilotske akademije stigla je iz Alžira prošli petak u Beograd. SMATSA je organizovala događaj za medije u svojoj aerodromskoj zgradi i time zvanično primila 49 novih pilota-kadeta. Tango Six je bio tamo.

SAA (Smatsa Aviation Academy) počinje sa novom erom svog poslovanja koje će se dramatično razlikovati u odnosu na poslednjih desetak godina, vremena kada je „Vršac“ bio u vlasništvu Jata. Posle preuzimanja vlasništva nad civilnom letačkom akademijom sa najvećom tradicijom u zemlji, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore odlučila je da putem poslovne logike investira u FTO biznis koji bi u narednom periodu mogao da postane najprofitabilniji entitet celokupnog srpskog vazduhoplovstva.

Novi studenti iz Alžira

„Vršac“ je tradicionalno uvek računao na kadete-pilote iz inostranstva kao izvor prihoda. Domaći samofinansirajući studenti su kao pojava bili dominantni u jednom veoma kratkom periodu dok su Ad hoc grupe iz inostranstva dolazile putem raznih brokera, bivših Jatovih letača i na druge načine. Kako je Tango Sixu rečeno iz SMATSE, planovi za organizovane dolaske stranih đaka su jasno definisani i Alžirci su samo početak.

SAA se prijavila na međunarodni tender za praktični (letački) deo obuke koji je za svoje buduće pilote raspisala avio-kompanija iz Alžira Tassili Agro Airlines. Tassili Agro je podružnica alžirske avio-kompanije Tassili Airlines, specijalizovana je u tretiranju poljoprivrednog zemljišta iz vazduha, gašenju požara, medicinske evakuacije i transporta i u drugim namenama.

Kako je rečeno iz SMATSE, SAA je na međunarodnom tenderu (čija je procedura trajala 8 meseci) bila bolja od FT organizacija iz Francuske, Kanade, Jordana, Maroka iz Španije. SAA je kako navode bila treća po ceni u sveukupnom rangiranju a prva po tehničkim karakteristikama i kvalitetu ponude.

Ono što je posebno zanimljivo je da su civilne vazduhoplovne vlasti Alžira izvršile audit vršačke akademije koja će biti mesto na kojem će kadeti iz te zemlje polagati svoje praktične završne ispite pred njihovim inspektorima i gde će im potom biti izdata alžirska nacionalna dozvola.

Grupa od 49 pilota počeće danas praktični deo svoje obuke za CPL dozvolu za koju su teoriju već odslušali u Alžiru. Velika većina kateda nema nikakvo letačko iskustvo dok pojedinici imaju privatni nalet ali će i oni krenuti ispočetka. Kako su mi neki od njih rekli u petak, za 49 mesta konkurisalo je blizu 5.000 kandidata. Mlade CPL holdere na kraju obuke u Srbiji čeka posao na Cessnama Caravan, Beechcraftu 1900D ili Dash8-Q200.

Ugovorom, čija vrednost iznosi 2,2 miliona evra, predviđen je nalet od 160 sati po kandidatu što iznosi preko 7.800 časova naleta koji je planiran da se ostvari do sredine sledeće godine.

FOTO: TANJUG/Danilo Peternek

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zoran na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

20.000.000 metaka za pesadijsko oruzje. Ako uzmemo u obzir da je borbeni komplet u mirnodopsko vreme 150 metaka dolazimo do racunice da je to dovoljno za 130.000 vojnika za jednu popunu... toliko o tome...

25. Nov 2022.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Šalu na stranu, ali neko je ovde bio u krivu. Kako to da rusi imaju sposobnost da i dalje ispaljuju tolike H-555, H-101, i Kalibr rakete? Ustvadibv8še nego ikad do sada! Kako to da Rusi sve više koriste vodjene rakete i dronove tipa Lancet i 305. Sve ih vise ima umesto sve manje. Kako to…

25. Nov 2022.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Pardon, htedoh reci d ih poznaju samo kao ruske zemlja-zemlja rakete, tojest projektile za gadjanje civilnih i vojnih objekata na zemlji. Tako se redovno S300 opisuje.

25. Nov 2022.Pogledaj

Miloš77 na: Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70

@Falcon Ma daj, kolko ih je samo SA-6 Kub il Neva oborio. Pa to Rafal nikad ne bi dozvolio 😉

25. Nov 2022.Pogledaj

Nemanja Paunić na: [EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

Poštovani Dejane, cilj naše akvizicije je pokrivanje mnogo većeg tržišta od dosadašnjeg kao i podizanje kvaliteta naših usluga na najviši mogući nivo uz smanjenje troškova, samim tim će cene biti pristupačnije iz razloga što su troškovi ti koji su diktirali cene.

25. Nov 2022.Pogledaj