BEG airport status
Boža Derikoža i Niki The Lauda među Srbima po prvi put

Boža Derikoža i Niki The Lauda među Srbima po prvi put

Posle duže pauze (nije lako biti kapetan u Ryanair-u) Vladimir Milićević u svojoj kolumni Flying a Bus Through Friendly Skies.
———————————————————————————————————————————-
Pacovi su počeli da se vrpolje. Brod tone, spasa nema na vidiku. Pa se sada, najednom, pojavljuju vesti, činjenice, abrovi, kako je nemilice arčeno srpsko nebo.Kome verovati? Boži, Nikiju, Direktoratu ili mozda zdravoj pameti?Ako je po Boži, to je bio dil koji mu je omogućio da zadovolji ”Gazde” u EU i obezbedi sebi budućnost, nakon ostavke.

Ako je po Nikiju, to je bio dil koji je omogućio njemu da zaradi koji dinar, evro, da se nađe.

Ako je po DCV-u, to je bio dil da oni sačuvaju svoje položaje i da nastave da arče srpsko nebo.

Kada običan covek pročita ovu vest o Boži i Nikiju, zapita se šta je sledeće? Šta će se otkriti u DCV-u ili ko zna gde ne sve. Možda ćemo saznati kako je Wizz dobio pravo da na divlje otvori bazu u Beogradu ili možda da saznamo zašto je Lufthansa postala srpska nacionalna kompanija, barem po učešću na tržištu Srbije?

Naravno, ima i ljudi koji žele dobro Srbiji i nebu Srbije. Samo da pomenem jednu grupu. Sindikat Pilota Srbije je napravio program sanacije i oporavka JAT-a. Da li će taj plan dobiti šansu da se publikuje, objavi, objasni?

Ili će neke druge Bože, Nikiji, DCV-ei da stave šapu na srpsko nebo i rasprodaju ga za ”male” pare? Za dobrobit svojih džepova.

Čekamo novi zapisnik iz DCV-a, novi abr, novi trač. Novi skandal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Шта, сад је Лауда крив што је ЈАТ прднуо у чабар?

Шта је требало, да се не дозволи конкуренција, да ЈАТ има монопол и да неспособним руководством пљачка народ и даље?

"Арчење неба" је глуп појам, да глупљи не може бити. Шта је требало? Наставити протекционизам и пустити ЈАТ да и даље музе народ? Да је протекционизам ишта добро донео, то би урадио у последњих 15 година. "Поштено руководство и протекционизам" је рецепт за пропаст.

Катанац. Све што не ваља, што једе паре из буџета а није неопходно за функционисање државе, катанац. Смедерево? Катанац. Стечај, отпис дугова, па поново, али финансирано из приватног капитала.

Рентабилно пословање ЈАТа у Србији без заштићеног тржишта је утопија. Пословање ЈАТа у заштићеном тржишту је пљачкање народа. Што пре се решимо неких илузија у ваздухопловству лакше ће нам бити.

Рентабилно пословање аеродрома у Нишу, Краљеву или Новом Саду без економски снажне државе је утопија. Рентабилна независна авиокомпанија са редовним авио линијама је утопија.

Odgovori
za

Bilo je potrebno samo obezbediti ista prava JAT-u u EU po tom istom sporazumu, a ne ponizavati se kao drzava i unapred sprovodeci Sporazum čak i prema Nemačkoj, pune dve godine pre nego što se ista odlučila da pre neku sedmicu konačno ratifikuje sporazum. Nista manje, nista vise vec jednaka prava…da li bi to JAT uspeo iskoristiti.-verovatno ne. Ali vise nego licemerno je prizivati open sky u srbiji, a stititi svoje trziste kako to jos uvek rade Grcka, Belgija i Danska.

Са тиме бих још и могао да се сложим.

Међутим, упитно је колико би добра донео грађанину Србије протекционизам. Од протекционизма би неку вајду имало 1500 радника ЈАТа, а овако вајду има десетак посто становништва Србије са важећим пасошем.

Интерес грађана Србије је био супротан интересима ЈАТ-а. Одлука ДЦВ и примена Споразума је била исправан потез који је донет касније него што је требало. Сећате ли се колико дуго је било кукања на ДЦВ што не издаје дозволе за low-cost летове? ЈАТ је имао довољно времена да се припреми за тржишну утакмицу.

Неспособно, политизовано руководство је само камен око врата. Чак и са најбољим руководством, ЈАТ је тешко могао да преживи тржишну утакмицу.

ЈАТ умире од почетка деведесетих и од губитка тржишта СФРЈ. Требало га је још за време санкција убити и распродати док је нешто вредео.

za

Interes putnika kome je interes da za sto manje novce predje iz zacke A u tacku B je nesumljiv i tu nema govora o potrebi da se ospori korisnost Open Sky sporazuma. Interes ekonomije drzave, samim tim opet svakog pojedinacnog građanina nije tako lako izmeriti. JAT ovakav kakav je, pravi 120 mill evra godisnje. Taj novac je čisti izvoz jer se preko 75% ostvruje u inostranstvu. Ja ne mislim da je moj i drzavni interes dozvoliti da se 120 mill evra da Star Allience grupi i tacka. Ne mislim da je pametno dozvoliti da 80% (a tako će biti kad JATA vise ne bude) tržišta kontroliše jedna kompanija sa satelitima. U cemu je tu razlika od situacije kad je JAT imao takav tržišni udeo?

I sve to jos uz ogradu da pravno za zemlje EU, ECAA sporazum nije stupio na snagu, dok mi ovde razglabamo o njegovim benefitima i koristima jer ga mi na osnovu nekog izmisljenog instrumenta prava (jel iko ikada cuo za "administrativnu primenu" medj. sporazuma???). I gde je tu drzavni ( u ovom slucaju nad-drzavni) protekcionizam? Zasto u tom ECAA stoji da vecinski vlasnici avio kompanija u Srbiji ne mogu da budu lica izvan EU? Jel' zato propala jedina izvesna prilika pre koju godinu sa Aeroflotom. Jeste, jer je na sceni najveci protektionizam u istoriji. Cik da vidim da Emirati, Etihad ili Katar otvore intra evropske linije…a spremni su za to sa kapacitetima i zele to.

Сматрам да је тачна претпоставка да се одласком ЈАТ-а смањује понуда на тржишту и да ће то довести до скока цена. Али, по истој тржишној логици, сматрам да ће се појавити нови авиопревозник са нижом ценом.

Зашто је ЈАТ онемогућио пословање Центавије, употребљавајући свој утицај у ДЦВ? То знам из прве руке.

pu

Plan sanacije JAT-a od strane pilota? Pa gde na svetu piloti upravljaju avio-kompanijom? Ne budite smešni. Oni samo pokusavaju da odbrane svoje privilegije i nerad u JAT-u!

Ni Lauda ni Lufthansa ni Wizz nisu krivi sto drzava 10 godina odlaze sanaciju i restrukturiranje JAT-a.

Odgovori
za

Ako je već vagati i ceniti, više vredi svaki pilotski "nerad", nego svaki "RAD" partiokratskih kadrova. Za njih bi bilo bolje da nisu nista ni radili.

sl

@Strucno lice, nemate pojma u kakvoj zabludi zivite. Steta.

Odgovori
Vl

Za strucno lice:

Razdvoj Low cost trziste, protekcionizam i jednake uslove rada. Onda mozemo da razgovaramo.

Za putnika,

Ako ne znas gde ima da piloti upravljaju avio kompanijom, ne pitaj nas. Raspitaj se. Siroka su bespuca interentske zbilje.

Generalno:

Veci protekcionizam od protekcionizma u EU, mozda postoji jedino u Severnoj Koreji. Mada nisam siguran.

Ne budite tipicni bandoglavi Srbi. Plan Sinidkata nisu pisali piloti, vec ekonomski i biznis strucnjaci koji na tim poslovima rade godinama, a nisu partijski obojeni. Uz to su skolovani na svetskim unizverzitetima. Jedino sto je Sindikat uzeo na sebe da taj plan plasira u JAT i pred drzavu.

I da, moze JAT biti uspesan i profitabilan, ali su neophodne korenite promene. A najvise ciscenje kukolja.

Odgovori
Vl

Da pojasnim sta znaci arcenje neba za one koji su dovoljno pametni da shvate glup pojam.

Dozvola Wizz-u da otvori bazu u Beogradu na nelegalan nacin. WIzz ne placa poreze na dohodak radnika, ne placa socijalno, ne placa porez na svoj prihod ostvaren u Srbiji. Drugim recima arci nebo Srbije. To je kriminalni akt u svakoj uredjenoj drzavi. Makar i drzavi pingvina. Mozda ste culi za petu slobodu???

Dozvola Lufthansi da otvori koliko god pozeli linija iz Beograda pod uslovima koje ona pozeli. Znam da je takvo nesto nemoguce u Nemackoj. Ima zakon kako se to moze uraditi u Nemackoj. Arcenje neba?

Dozvola turskim i egipatskim kompanijama da ucenjuju DCV-a i Srbiju pod kojim uslovima carter saobracaj moze da se odvija. Takvo nesto je nepojmivo sa bilo kojom konvecnijom o medjunarodnom vazdusnom saobracaju. Arcenje neba drugi deo?

Pametnije od ovoga ne moze. Ko shvata, shvata. Za ostale, neka traze pare nazad od ucitelja.

Odgovori

Да резимирамо, по Вама, главни разлог пропасти ЈАТа је то што држава није била рестриктивнија у издавању дозвола за слетање другим авиокомпанијама?

Египат и Немачка постављају ЈАТу рестриктивније услове него што Србија поставља египатским и немачким компанијама па то доводи до неједнаких тржишних услова?

Не знам како да Вам то кажем, али добро дошли у стваран свет. Врло ретко су услови равноправни за две стране. Зашто је толико тешко прихватити једноставну чињеницу да су грађани Србије захтевали нискотарифне превознике, да су цивилне ваздухопловне власти то дуго спречавале и на крају попустиле… ЈАТ је ИМАО то за шта се залажете и није искористио шансу. Можда су криви политичари што су ставили послушнике и аматере у руководство? Е па баш због тога треба ликвидирати или продати ЈАТ, Телеком и све друге државне институције у којима ухлебљење налазе партијски послушници.

Odgovori
za

Da rezimiramo. Monopol nad celokupnim tržištem jugoistočne Evrope preuzima jedna kompanija i sateliti. JAT je imao 60 % srpskog tržišta, Luftika i deca će imati mnogo više od toga i to ne u Srbiji već u čitavom regionu. Ako je to rezultat želje velikog prodora low cost kompanija onda alal vera.

A definiciju srvhe ove konverzacije ste sami postavili "Врло ретко су услови равноправни за две стране". Problem je u postavci gde je OK ako drzavni protektionizam primenjuje neko ko nije Srbija, a katastrofa za trzište, putnije, ekonomiju, i dodajte po želji ako srpska kompanija pokusa zadrzati iole ravnopravnu poziciju.

sl

Pokojni premijer Zoran Djindjic je rekao "Lako je kritikovati, to moze svako. Dajte resenje problema". Ako je vama @Strucno lice, strucno resenje problema zatvoriti sve kompanije gde su uhlebljenje nasli partijski poslusnici – svaka vam cast na strucnosti. Skidam kapu.

Odgovori

Нисам рекао "затворити" већ "затворити или продати". Пошто ЈАТ неће нико да купи и својим парама финансира опоравак, треба га затворити. Синдикат пилота хоће, али не са својим парама. Ево, хоћу и ја да руководим ЈАТом. Да ми држава да новац да купимн нове авионе, да ми држава да новац за (пре)обуку особља за нове типове авиона… ПАРА НЕМА.

Не желим више да плаћам и финансирам мегаломанске планове… До сада НИЈЕДАН план за спасавање ЈАТа није успео. Докле више? По чему је овај план бољи од осталих? Ено на B92 вест: http://www.b92.net/biz/vesti/aktuelno.php?id=498

Ставови пилота су смешни – имовина у бившим републикама (по тој логици треба вратити INA пумпе, одмаралишта фирми из Србије на Јадрану) , фамозни слотови у Лондону, Паризу… Шта сад, нови круг агоније, нови проценитељи и консултанти које неко треба да плати? Ангажовати консултанте све док се не нађе неки који буде рекао да ЈАТ вреди 100 милиона евра и онда то узети за меродавно?

Ситуација у којој се ЈАТ налази је безнадежна. Катанац.

sl

Tema je zaista siroka, i nije mesto razuveravati nekoga ko ima svoje misljenje, a nema sve cinjenice ispred sebe, te cu ovde i stati.
Para nema??? Gospodine, u savremenom svetu avioni se uzimaju na kredit, na lizing, robnom razmenom, kesom ili najcesce kombinacijom navedenih nacina placanja. To sto se stvara slika u javnosti da "para nema" samo govori o nesposobnosti Vlade R.S. kao vlasnika Jat da ucini nesto. Bilo sta.
Da li znate kome je prodat slot za Peking? Tako je – Lufthansi. Time je nasa zemlja (i vi, kao poreski obveznik) izgubila mogucnost povlastene saobracajne komunikacije sa najjacom ekonomijom sveta.
Za koliko para? Niti znam, niti ce se ikada saznati. Ono sto sam siguran je da je jedan covek, istinski vazduhoplovac, poslednji pravi direktor Jat glavom platio kada se suprotstavio bracnom paru za pocetak cerupanja onoga sto je voleo i gradio.
Nisu stvari takve kakvima se prikazuju i kakve se laicima na prvi pogled cine.

За господина Жику Петровића се слажем. Врхунски стручњак.

Пекинг је, иако врло исплатива линија, затворен због великог броја илегалних улазака Кинеза у ЕУ. ЈАТ се ту није много питао, а ако су неке паре и добијене (у шта сумњам) то је чист ћар.

Али, то већ нема никакве везе са овом темом.

Vl

Najbolji fazon u svemu ovome je sto prica uopste nije o JAT-u. Prica je o DCV, mahinacijama politicara, prevarama koje su osiromasile drzavnu kasu Srbije.

JAT ne valja, JAT treba ili promeniti ili zatvoriti. I tu nema dileme.

Gde je dilema?

Zasto ne vaze ista pravila igre za JAT i za druge kompanije? Zasto politicari Srbije intervenisu za strane kompanije?

Strucno lice kaze da nece vise da se iz njegovog dzepa placa JAT-u. Slazem se s njime. Ali da li ima protiv kada se iz njegovog dzepa placa Lufthansi, Wizz-u, Nikiju? Da ne bude odmah pitanje kako, evo odgovora.

Oni kupuju gorivo po povlascenim cenama, a razliku snosi drzavna kasa. Ili ti dzep strucnog lica izmedju ostalog. Da li mu to smeta? Ne znam. On je na potezu.

Inace pravo na let za Peking je prodato pod pritiskom EU. Postavili su uslov drzavi, a jedan od uslova je bilo ukidanje linije za Peking. Ne, ne to nije protekcionizam. To je kolonijalizam.

Odgovori
sl

Da, svakako. Medjutim svaka od mahinacija gorepomenutih direktno se odrazava na Jat, pa je ovaj neizostavan deo price. Mala dopuna teme.
Lufthansin avion na aerodromu opsluzuju 2 ekipe za utovar/istovar, ostale jedna.
Dan bez vetra, nema toliko saobracaja. Kontrola za poletanje daje RWY12 i ako ruta avion Jat vodi na severozapad. Pilot od ATC trazi RWY 30, sto ovaj odbija zbog "dolazeceg saobracaja". Prebacivanjem na sledecu frekvenciju saznaje se da je dolazeci saobracaj – LH, upravo preletela BABIT.
Avioni Jat i LH stoje jedan pored drugog, na LH je vec prikacen push back. Jat je zatvorio vrata, LH jos uvek ima otvorene bagaznike. Posada trazi push back jer je spremna za izguravanje, AB nece da se otkaci od LH i ako su pozicija jedna do druge.
Ovu su samo sitnice iz svakodnevne eksploatacije, a gde je ostalo….

Ах, сад ми је јасно. Ви мора да сте пилот.

Одговорно могу да тврдим да поступци контролора летења увек професионални. НИКАДА ниједном авиону није дата предност над другим без оправданог разлога.

Како може неко ко седи у кокпиту да буде боље упућен у саобраћајну ситуацију од некога ко то види на радару? Како може неко у кокпиту ко слуша само цивилну фреквенцују да буде упућен у то да ли има саобраћаја или не од онога ко слуша и цивилну и војну фреквенцију?

Иначе, авион у слетању има првенство у односу на авион у полетању, тако да је контролор летења исправно поступио. Измена стазе у употреби повлачи барем 4 додатне координације (са прилазном и обласном контролом летења, са војском и са мађарском контролом летења)…

sl

Ja jesam pilot, i hvala Vam na objasnjenju moga nerazumevanja saobracaja. Pitam se kako se samo snalazim u LHR ili AMS? Inace ako avion na BABITU smatrate kao sletanje, a promenu piste u upotrebi tako komplikovanom operacijom, ja mora da sam sa Melmaka…

Када вам се то други пут деси, поднесите званичну пријаву Директорату и жалите се на поступак контролора летења па ће све да се испита.

sl

Kratak spisak onih pred kojima su nam odmah spale gace a cija smo imena zaboravili brze nego sto su se isti zapatili na nasem terenu: Wind Jet, Swift Air, Ryan International Airlines, Air Vallee, Koral Blue Airlines, Lotus Air, Air Baltic, Spanair, Cimber Sterling, Adria Wings, Aegian Airlines…

…..SVAKA niskotarifna kompanija koja bude konkurisala za dozvolu za letenje iz Beograda ili Niša – dobiće je, kaže Nebojša Starčević. Direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva objašnjava da, „na bazi potpisivanja sporazuma o otvorenom nebu, naš stav je da treba otvarati srpsko tržište, da treba dozvoliti maksimalnom broju stranih kompanija da lete, bez obzira na to da li je reč o regularnim kompanijama ili loukosterima”…..

Ne vidim da je domacem putniku ista bilo bolje, izuzev trenutne topline oko srca da ce mozda otputovati negde dalje od Morave, za nekih 2 EUR.

Dozvolu je trazila i kompanija u kojoj radim, i normalno, odmah je i dobila. Medjutim, vazduhoplovne vlasti zemlje iz koje kompanija dolazi nisu dale dozvolu, da bi zastitile svog nacionalnog avioprevozioca koji i onako ima monopol na letove iz Beograda. Eto, tako se to radi.

Odgovori
SI

Pozdrav,nisam skontao kako da kontaktiram gospodina Milicevica, jel mozes da mi javis njegov e majl. Nista hitno, nista bitno,….

Odgovori
SI

izvinjavam se sto upadam u raspravu,
ali bih pitao nesto,

zar nije unutar EU svakoj firmi koja ima sediste u Eu dozvoljeno da leti kad hoce i kako hoce?( pod pretpostavkom da aerodormski slot nije ogranicenje, a to je u malom broju slucajeva relevantno)

zar nije unutar SAD,takodje isto resenje?
kanada,pretpostavljaljam da ,da?
Austarlija ,Novi Zeland,isto,zar ne?

I sta sad Vama nije jasno,oko cega se Vi raspravlajte?
Pa tio i jeste funkcija zajednice,da zastiti one unutar ….

slazem se sa idejom da smo mi trebali da budemo deo iste odavno ,ali nismo, a to ima cenu. Ne placamo porez Briselu, nemamo prava ni na beneficije. Prosto i jednostavno.

To sto nismo u poziciji da se da se odupremo kolonijalizmu, je tema za diskusiju koja prevazila okvire ovog bloga.

takodje sam stava da samo liberalno trziste ima smisla, apsolutno liberalno , da budem precizniji….

Odgovori
Vl

Singa,
nemoj da mutis vodu. Niko ne pise o EU trzistu, vec o kolonijalnom trzistu Srbije. Ja sam prvi za liberalizaciju, ali nisam za anarhiju. Ja sam samo za iste standarde, ne za duple. Dosta ih je bilo a Balkanu zadnjih 20 godina.

Pisi mi na milivl@yahoo.co.uk

Odgovori
SI

Pa kad bi istorija Evrope , gde cak i mi pripadamo, pocinajla juce, i zavrsavala sutra, to bi jos i jednostavno bilo. Mi kolonija oni kolonijalni upravnici.
Ali to je samo deo istine.
Prvo, su se ONI dogovorili, i osnovali EU. U kojoj od pocetka vaze odredjena pravila. I kojih s eoni medjusobno pridrzavaju.
Pa je onda mnogo godina posle , poliiticki okvir dao uzlet ekonomiji, pa je odjednom taj deo sveta postao ,recimo napredniji, puno napredniji.
E pa onda su i drufgio videli, i skontali da bi i oni mogli, jer boze moj, tako je lako zavoleti te….
pa su i ti drugi prgvo prihvatili politicki okvir pa su dobili i beneficije, ekonomske, politicke ,drustvene.
NE MOZE jedno bez drugog.

E onda posle puno mnogo godina,. smo dosli mi. I mi ocemo isto.
Ali mi mislimo da moze da se keca neko ko 400 godina razvija demokratiju i slobodno trziste.
Moze ,ali na nasu stetu. Direktnu , ne fiktivnu.

Ko keca Brisel, keca ce ga Berlin.
Prosto i jednostvano i nad tatom ima tata.

Posto je kod nas pritisak javnosti, takav vrlo neodredjen, narod bi da zivi normalno i lepo ,kao i u ne tako dalekom komsiluku, ili kao u nekim drugim drzavama,jer s eto jednostavnmop danas ne moze sakriti, onda nasi politicari, rabe tu cinjenicu, i na neisskrenoj prici da idemo ka EU, zamaskiravaju stvari , i andaju se da ce da ustane Kardelj iz groba ili eventualno SM, i da ce da bud esve kao u bajci. Da anam sve nase ostane, da zivimo ko carevi i nista ne radimo.
e to ti ej koncept onih koji upravljaju nasim vazduhoplovstvom.
Daj da ja radim tri cetiri pet godina , nema veze sto apsolutno nista ne u uraditi, bitno ej da primam dobru platu.
I atko dodjemo do opcije,
da je neko negde nekome na nekom sastanku obecao OPEN SKY, ni ne znajuci zasto, i sta to znaci ,pogotovo ne sabravsi cenu toga,
Onda se ON pravio lud jedno vreme, misleci da su ONI glupi kao noc, jer ga je tako baba ucila, u skolu ocito je nije isao,
pa su ga ONI podsetili,
onda se on jos malo pravio lud,
a onda su ovi se mnogo jako iznervirali, pa su mu zapretili ko zna cime, pa je ovaj onda ratifikovao i prakticno odobrio OPEN SKY, opet bez ikakve analize, niti bilo kakvog upozorenja onima na koje bis e to moglo odnositi.

Omda je OPEN SKY zaziveo u praksi, s tim sto su ONI odmah znali sta i akko, za razliku od NASIH koji ni onda ni sada nisu znali sta i kako.
Pa se tako desilo da su odbiajli ono sto ne mogu da odbiju, opet naivno verujuci da su jaci od NJIH.
E onda su im OVI sve po spisku.
A to kosta, a ono sto ove NASE najvise boli, je to sto ce mamini i tatini sinovi po Beogradu izgubiti par stotina udobnih foteljica, na dovoljnoj udaljenosti od mame i tate da im im ovi u kucnoj radinosti overavaju letacke dozvole.

e to ti je to moj brajko.

mene najvise raduje udzbenik istorije u srpskim skolama, 2564,

Period o kome pricamo ce biti jedna recenica,maksimalno,
…." a onda su u Srbiju na valst dosli nesposobni majmuni, koji vladase jedan period, ali kao sto su prosli i mnogi drugi zlotvori( videti lekcije o nacizmu, osmanlijama i varvarima iz prethodnih milenijuma) tako se i sa OVIMA zavrsilo, jednog lepog i sunacnog dana.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj