Suhoj i međudržavni pritisci
Za činjenicu da ovo neće biti jedini Rus koji je u ponudi kao opcija za zanavljanje Jatove flote pobrinuo se neimenovani izvor koji je prošli petak Blicu dojavio nameru konzorcijuma SuperJet International da iskoristi atmosferu potencijalnog rađanja nove nacionalne aviokompanije i ponudi svoj SSJ100. Regionalni avion čiju je prezentaciju domaća stručna javnost imala prilike da vidi.
U zvaničnom odgovoru na upit Tango Six Bloga koliko ova vest odgovara istini press služba rusko-italijanskog proizvođača navela je da nije u poziciji da komentariše kako anonimne izvore tako ni pregovore u bilo kojoj fazi realizacije sa potencijanim mušterijama.
Pominjanje ambasadora u Blicovoj vesti indikativno je, posebno ako se uzme u obzir jučerašnja o sastanku ministra za infrastrukturu i direktora Jata sa francuskim ambasadorom u Srbiji. Bilo je reči o potpisanom memorandumu o saradnji između Erbasa i Jat Tehnike kao i opcijama za jednu od najvećih omči oko Jatovog vrata – plaćenog avansa za kupovinu aviona evropskog proizvođača iz 1998. godine.
Ognjenović je po izveštaju novinske agencije Beta posle tog sastanka izjavio: „…da se rokovi isporuke aviona u avio-industriji danas kreću između tri i četiri godine i da bi prve avione novoformirana kompanija morala u takvim uslovima da iznajmi na lizing, a do 2015. godine mogli bi da dobijemo nove avione iz „Er basa“. To bi bile četiri letilice tipa 319 ili 320″
Da li ovo znači da se pregovori o reprogramiranju originalne porudžbine nastavljaju i kakvo ovlašćenje sadašnji direktor ima u pogledu planova za sastav flote neke buduće kompanije? Loše preneta izjava ili nenamerna verbalizacija planova državnog rukovodstva na koje utiču ambasadori? Da li će bilo koji budući vlasnik naslednika Jata morati da ispoštuje ugovor sa Erbasom?
MC-21
Moj intervju sa predstavnikom Irkut korporacije na sajmu u Dubaiju u kojem on ističe prednosti ovog aviona i pominje prezentaciju koju su održali Direktoratu.